|
FSR Polska Forum członków i sympatyków polskiej Sekcji FSR CKM LOK
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pitt
Gospodarz
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bellechatoix
|
Wysłany: Nie 17:33, 11 Kwi 2010 Temat postu: Przepisy klasy FSR-O (Offshore) |
|
|
Ponieważ ta klasa jest najmniej u nas znana a jednocześnie ma coraz więcej zwolenników, zamieszczam na początek najważniejsze uregulowania jej dotyczące, tymczasowo bez numeracji artykułów i paragrafów:
**********************************************************
Podstawowe zasady rozgrywania konkurencji klas FSR-O
- Każdy model musi mieć na pokładzie podłużny uchwyt do mocowania numeru startowego zawodnika. Tabliczki muszą być wykonane z elastycznego i trwałego materiału, który nie spowoduje szkód w innych modelach w razie kolizji. Tabliczka musi być biała, a numery od 1 do 10, muszą być czarne. Numer startowy musi być zamocowany do modelu w dwóch punktach. W modelach klas FSR-O numer startowy musi być zamontowany na lewej burcie. Zawodnik może korzystać z własnych numerków, jeśli są one zgodne z przepisami.
- W klasach FSR-H-O wyławianie modeli wykonywane jest po zakończeniu biegu. W FSR-O dopuszcza się samodzielne wyłowienie modelu będących w zasięgu pomostu i ponowny start.
Procedury wyścigów w klasie FSR-O
- w klasach Offshore rozgrywa się 2 wyścigi dziennie, oba w kolejności 3.5J, 3.5S, 7.5J, 7.5S, 15J, 15S, 35S.
- w biegu musi uczestniczyć minimum 4 i maksimum 10 zawodników. Każdy zawodnik musi startować co najmniej w 4 biegach. Jeżeli zgłoszono więcej niż 10 zawodników w klasie, rozgrywa się eliminacje i bieg finałowy.
- biegi należy układać tak, aby składy były pomieszane możliwie jak najbardziej. Również miejsca na pomoście przydzielane są losowo.
- 10 zawodników z najlepszymi wynikami kwalifikuje się do finału. Rozgrywa się jeden bieg finałowy. Zawodnik z najlepszym wynikiem z eliminacji zajmuje stanowisko startowe numer 1, drugi zajmuje stanowisko numer 2, trzeci stanowisko numer 3, i tak dalej aż do numeru 10.
- Przed rozpoczęciem każdego biegu przeprowadza się kontrolę aparatur sterujących, aby zapobiec zakłóceniom. Dlatego wszystkie nadajniki i odbiorniki muszą być włączone. Po stwierdzeniu, że nie ma zakłóceń radiowych nie jest już możliwe składanie protestów z tego tytułu.
- Każdy wyścig składa się z trzech niezależnych etapów:
* Czas przygotowania (Pit Time - PT) - 2 minuty
* Czas kontroli (Milling Time - MT) 30 sekund
* Czas wyścigu właściwego(Race Time - RT) 8 min.(eliminacje) lub 12 min.(finał)
- W Czasie Przygotowywania (PT) uruchamiane są silniki i modele startują. Wyścigu nie można powtórzyć. Czas przygotowania nie może być opóźniony, odwołany, chyba że w wyjątkowych okolicznościach, pozostaje to w gestii sędziów (np. problemy na trasie wyścigu). Modele mogą być regulowane w czasie przygotowania, jednak zawodnik nie może opuścić stanowiska startowego.
- W Czasie Kontroli (MT) modele nie mogą już startować. Dozwolone jest wykonywanie restartu.
- zawodnicy muszą prowadzić modele po wyznaczonym kursie (or the special lay-by zone allocated by the competition management ), tak aby wszyscy zawodnicy mogli przekroczyć linię startową na końcu Czasu Kontroli. Modele muszą poruszać się w kierunku ruchu wskazówek zegara.
- w ciągu ostatnich 15 sekund Czasu Kontroli w celu zapewnienia bezpieczeństwa wszystkich łodzi, modele muszą płynąć po linii prostej po minięciu boi nr 6. Zygzakowanie, zmiany kursu powyżej 45 stopni w celu przeszkodzenia konkurentom w prawidłowym przekroczeniu linii startu itp., są zabronione i będą karane odjęciem jednego okrążenia.
- koniec Czasu Kontroli oznacza rozpoczęcie wyścigu właściwego, niezależnie od aktualnego położenia modeli na trasie.
- modele, które przekroczyły linię startową bezpośrednio przed zakończeniem Czasu Kontroli wykonały falstart i muszą wykonać dodatkowe okrążenie.
- wyścig oficjalnie rozpoczyna się wtedy, kiedy po zakończeniu Czasu Kontroli pierwszy model przekroczy linię startu.
- modele FSR-O mogą być naprawiane i/lub tankowane podczas wyścigu. -
- tylko prawidłowo wykonane okrążenia będą liczone podczas wyścigu.
- w czasie wyścigu zawodnik może opuścić stanowisko startowe, aby przynieść model lub materiały. Jednak w czasie kierowania modelem zawodnik musi pozostać na stanowisku. Zabronione jest wynoszenie nadajnika ze stanowiska startowego.
- wszystkie boje muszą być ominięte we właściwej kolejności i po prawidłowej stronie, zgodnie z wytyczoną trasą. Dotknięcie boi jest dozwolone. Zalicza się wyłącznie okrążenia wykonane prawidłowo.
- w czasie wyścigu okrążenia poszczególnych zawodników muszą być pokazywane na tablicy wyników.
- jesli boja została ominięta ze złej strony, dozwolone jest powtórne, poprawne jej ominięcie tak, aby nie przeszkadzało to innym zawodnikom. Jeśli boja nie zostanie "poprawiona", okrążenie nie będzie zaliczone.
- wolniejsze modele mogą być wyprzedzane z dowolnej strony. W czasie manewru wyprzedzania model wolniejszy nie może zmieniać kursu lub zajeżdżać drogi modelowi wyprzedzającemu. Model wyprzedzający może wrócić na kurs nie mniej, niż trzy długości modelu przed modelem wyprzedzonym.
- Szybszy model nie może zakłócać biegu modelu wyprzedzanego.
- Model na kusie, będący w odległości mniejszej, niż 5 jego długości, ma prawo drogi. Wyprzedzanie takiego modelu po wewnętrznej jest zabronione.
- Jeśli model zgubi tabliczkę z numerem startowym, może dokończyć bieżące okrążenie. Następne okrążenia bez numeru nie będą zaliczone.
- Wyścig może być przerwany przez sędziego startowego w wyjątkowych okolicznościach (np.zerwanie boi)
Procedura przerwania wyścigu:
* sędzia startowy daje sygnał dźwiękowy, taki sam, jak kończący wyścig. W tym samym momencie zegar odmierzający czas wyścigu zostaje zatrzymany. Modele kończą rozpoczęte okrążenie i jest ono zaliczane. Czas od sygnału do spłynięcia ostatniego modelu jest mierzony. Modele są wyjmowane z wody, silniki zatrzymane. Zawodnicy i pomocnicy odsuwają się od modeli. Naprawianie modeli jest zabronione. W czasie przerwy modele, które zatrzymały się na wodzie mogą być wyłowione. Nie biorą one ponownie udziału w wyścigu.
Po usunięciu powodu przerwania wyścigu, sędzia startowy daje sygnał do startu. Uruchamiane jest ponownie mierzenie czasu.
Jeśli wyścig został przerwany w ciągu pierwszych 3 minut jego trwania, jest anulowany i rozpoczyna się od początku.
Jeśli wyścig był przerwany, wykonane okrążenia i czasy dojazdu sumuje się.
- W przypadku zachowań niezgodnych z przepisami lub zagrażających bezpieczeństwu (np. zderzenie z pomostem startowym) sędzia startowy może nałożyć na zawodników następujące kary:
* pierwsze przekroczenie przepisów (określonych w par.18-20), kiedy żaden inny model nie został zmuszony do zatrzymania w wyniku incydentu, zawodnik otrzymuje żółtą kartkę,
* drugie przekroczenie w/w przepisów lub poważniejsze zdarzenie, lub spowodowanie zatrzymania innego modelu będzie karane odjęciem jednego okrążenia,
* trzecie przekroczenie lub wyjątkowo poważne zdarzenie lub spowodowanie zatrzymania następnego modelu będzie karane odjęciem dwóch okrążeń,
* czwarte przekroczenie lub wyjątkowo nieuprzejme zachowanie zawodnika będzie karane dyskwalifikacją (czerwona kartka). Model musi być natychmiast usunięty z wody (wyścigu).
Zawodnik musi być powiadomiony o karze słownie i wizualnie. Nie ma możliwości odwołania od tej decyzji. Sędzia startowy musi zapisać karę i numer startowy zawodnika.
- Koniec wyścigu sygnalizowany jest dźwiękowo. Wszystkie modele kończą rozpoczęte okrążenie i jest ono doliczane. Mierzony jest czas dokończenia okrążenia przez kazdy model przekraczający linię mety. Jest on zapisywany wraz z ilością prawidłowo wykonanych okrążeń.
************************************
.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pitt dnia Śro 16:53, 14 Kwi 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
AndrzejL
Brzęczek
Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Wto 22:02, 13 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
8 zawodnikow czy 10
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pitt
Gospodarz
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bellechatoix
|
Wysłany: Śro 10:02, 14 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Masz rację Andrzejku, w najnowszych przepisach jest 10. Dziękuję Ci bardzo za czujność
Pozdrówka dla wszystkich żubrów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiek
Buczek
Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 13:40, 14 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
czas wyścigu, jest odwrotnie
jeszcze warto wymiary trasy zamieścić, bo są "daleko" ,na niemieckiej stronie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pitt
Gospodarz
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bellechatoix
|
Wysłany: Śro 16:54, 14 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Dzięki Krzysiu, w nocy pisałem
Wkrótce zamieszczę całość tych przepisów, łącznie z rysunkami, teraz chciałem "na szybko", przed zawodami umieścić najważniejsze rzeczy...
Pozdrówka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mountain454
Asior Nadzwyczajny
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 8:24, 15 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
I udało się bez tłumacza przysięgłego. Brawo Pitt. S.G.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pitt
Gospodarz
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bellechatoix
|
Wysłany: Czw 8:47, 15 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Eeee, pewnie dla niektórych i tak będzie niezbędny...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maruś
Buczek
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 21:41, 15 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Zapraszam na oficjalna stronę może komuś się przyda
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam Marek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|