 |
FSR Polska Forum członków i sympatyków polskiej Sekcji FSR CKM LOK
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adamm
Buczek
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Guziec FSR Team - Tychy
|
Wysłany: Nie 15:32, 13 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
oczywiscie ze temperatura jest bardzo istotna.
zarówno silnik jak i rura muszą mieć odpowiednią temperature. nie za wysoką i nie za niska inaczej nigdy sie nie wkręci.
henvis powinieneś przeprowadzic wiecej badań
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Nie 16:13, 13 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Witam,
Heniu, kiedyś pisałem o moim regulowaniu silnika, pisałem o takim ustawieniu kątów dysku żeby silnik miał nadmiar paliwa, które chłodzi silnik od wewnątrz nie dając przy tym zbyt wielkiej mocy i możesz wówczas nieco odkręcić igłę WRa. Jednak takie chłodzenie zapobiega nadmiernemu grzaniu się silnika od wewnątrz!, a przy odpowiedniej dawce wody chłodzącej utrzymuje dosyć wysoką temperaturę(około 85-90 stopni) i przez to może uzyskiwać większą moc, wróć do postu Dave, on napisał o tym samym, tylko nie napisał o kątach dysku. Oczywiście silnik musi być przygotowany do zwiększonego poboru paliwa, fabryczny może sobie nie poradzić z tak dużą dawką paliwa, poza tym musisz nieco pogrzebać przy wydechu i gaźniku wraz z kanałem dolotowym żeby zwiększyć prędkości przepływu mieszanki(zasysanej) i doładowania silnika. Bardzo duży wpływ ma tu także podniesienie sprawności silnika poprzez zmniejszenie przestrzeni szkodliwej. No i takie tam jeszcze piepszoty ................
Zbyt zimny silnik ma o wiele większą ochotę na zużywanie paliwa, niestety ściśle związane jest to z drastycznym spadkiem jego sprawności a co za tym idzie także mocy, niestety , zaobserwuj jak zachowuje się zwykły disel TD(bez "i") w samochodzie, kiedy ruszasz z zimnym silnikiem. Zobacz także ile spala taki samochód, który w zimie pokonuje tylko bardzo małe odcinki w mieście w zimie.
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Nie 16:19, 13 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Meniu
Asior Nadzwyczajny
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 487
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Konin
|
Wysłany: Nie 16:30, 13 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
henvis napisał: | Witam,
Ten silnik byl zabudowany w modelu i obciazony standartowa sruba 2026. Dis juz mam dostep do profesjonalnej hamowni, to sprawdze wszystko jeszcze raz dokladnie )
Dla silnika 3,5 takie obroty to nie sa wysokie, dobrze by bylo 35500 (jak u Menia) |
Henvis obroty to nie wszystko, to jeden parametr, zmniejsz swoją śrubę 2026 a uzyskasz 35500 obrotów tylko spadnie wtedy prędkość.
Meniu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adamm
Buczek
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Guziec FSR Team - Tychy
|
Wysłany: Nie 17:01, 13 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
WHITE&RED napisał: | Witam,
.................a poprzez zmniejszenie przestrzeni szkodliwej. No i takie tam jeszcze piepszoty ................
Pozdrawiam S.Cz. |
reklama dźwignią handlu. :)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pitt
Gospodarz
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bellechatoix
|
Wysłany: Nie 17:55, 13 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
adamm napisał: | reklama dźwignią handlu.  |
A to jakieś odkrycie jest? Adasiu, już to gdzieś napisałem: reklamuj się do woli, tutaj nic to nie kosztuje! Jak tylko masz co... Może ktoś z tego skorzysta...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pitt dnia Nie 17:56, 13 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Nie 18:53, 13 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Witam,
trudno Adam żebym to, do czego w tym sporcie doszedłem przez kilkadziesiąt lat wyłożył Ci tak ot sobie, w prezencie, a poza tym jeszcze nie odpuściłem i każdy kto pływa jest moim potencjalnym konkurentem, a ja tez czasami lubię coś wygrać.
Nie widzę żadnych przeszkód żebyś także grzebał w motorkach i modelach tak, żebyś mógł coś sprzedać, wiedza, jak najbardziej się do tego nadaje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henvis
Buczek
Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wilno
|
Wysłany: Nie 19:36, 13 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Cytat: | zmniejsz swoją śrubę 2026 a uzyskasz 35500 obrotów |
nie wiedzialem ze jestes takim zydem!
odpowiedz na medal!!!
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaciekD
Asior Zwyczajny
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 9:08, 14 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Witam
Wtrącę swoje dwa grosze do temperatury. Po mojemu silnik (15) ma trzy stany: jest zbyt zimny, temp poniżej 50 st. C - moc jest wyraźnie mniejsza - o ok 7% . Optimum to ok 60 - 80 st. C, a powyżej 80 st. C, bardzo szybko potrafi zagotować wodę w układzie chłodzenia a wtedy, już nie ma przepływu wody - para wodna wypycha wodę z układu chłodzenia, a silnik zaczyna się przegrzewać. Podawane temperatury dotyczą oczywiście wody wylotowej.
Pozdrawiam
Maciej Duchiński
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TomO72
Asior Nadzwyczajny
Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: śląsk
|
Wysłany: Pon 14:24, 14 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
MaciekD napisał: | Witam
Wtrącę swoje dwa grosze do temperatury. Po mojemu silnik (15) ma trzy stany: jest zbyt zimny, temp poniżej 50 st. C - moc jest wyraźnie mniejsza - o ok 7% . Optimum to ok 60 - 80 st. C, a powyżej 80 st. C, bardzo szybko potrafi zagotować wodę w układzie chłodzenia a wtedy, już nie ma przepływu wody - para wodna wypycha wodę z układu chłodzenia, a silnik zaczyna się przegrzewać. Podawane temperatury dotyczą oczywiście wody wylotowej.
Pozdrawiam
Maciej Duchiński |
Macku 60-80st C na wylocie przy przepływie pół, 2 czy 5l/min? na nowym "błyszczącym" motorku czy takim 3letnim z "kamyczkiem" w płaszczu wodnym?
Przyznasz, że zadaje ważne pytania
/tomek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaciekD
Asior Zwyczajny
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 15:43, 14 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Witam Tomka (innych też)
Generalnie, ja dość często rozbieram motorki, i czyszczę wszelaki brud co się z wody osadził, więc tutaj raczej wszędzie jest prawie to samo. Natomiast niestety każdy mój motorek inaczej się grzeje, i w związku z tym na hamowni mam płynną regulację ilości przepływającej wody przez silnik. Ile tego płynie w l/min - nie potrafię ocenić. W instalacji tej jest zwykła samochodowa pompka od spryskiwaczy. Podczas pracy silnika tak reguluję wydajnością pompki aby uzyskać tą właściwą temperaturę, i wtedy dopiero można zobaczyć, co dany silnik potrafi.
Pozdrawiam
Maciej Duchiński
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DaveMarles
Legenda Modelarstwa
Dołączył: 08 Mar 2011
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: UK
|
Wysłany: Pon 21:30, 14 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Meniu napisał: | Hi Dave,
Nice to read you in this forum.
you wrote 'On my 3.5cc I also use a single very small pickup but with a restrictor in the waterline before the engine of 1.3mm x 10mm. In winter testing I reduce the to 1mm x 10mm
Miło czytać Ciebie na tym forum.
napisałeś "Na moim 3.5cc ja również używam jeden bardzo mały chwyt wody, ale z ogranicznikiem w linii wodnej przed silnikiem 1,3 mm x 10mm. W zimie badania mogę zmniejszyć do 1 mm x 10mm.
I have a question
How to run a cooling in 3.5? First, the motor and then manifold? Is it the same as it is cold and hot
Mam pytanie.
Jak uruchomić(ustawić) chłodzenie w 3.5? Pierwszy, silnik i następnie kolektor? Czy tak samo jak jest zimno i gorąco?
Meniu |
Robert, It matters little but I prefer to go through the engine first. Maybe just habit.
My point is that many drivers will often use large amounts of watercooling water and then to make clean combustion they must make the needle setting very lean. This is bad for engine wear and bad in the turns and often leads to detonation. With this detonation the plug is destroyed and the driver will then reduce the compression ratio and so reduce power. Better to run a little more fuel and a lot less water.
Robert, to nie ma większego znaczenia, ale ja wolę chłodzić najpierw silnik. Może to jest po prostu przyzwyczajenie.
Chodzi mi o to, że wielu zawodników często używa dużych ilości wody do chłodzenia, i do czystego spalania muszą ustawić WRa na żyletę. To jest złe dla zużycia silnika i złe w zakrętach i często prowadzi do detonacji. Dzięki tej detonacji świeca się spala, a zawodnik będzie musiał zmniejszyć stopień sprężania co ograniczy moc. Lepiej pływać z trochę więcej paliwa i dużo mniej wody.
Dave
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Meniu
Asior Nadzwyczajny
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 487
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Konin
|
Wysłany: Pon 22:58, 14 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Thanks Dave, I will try it.
Dzięki Dave, ja spróbuje to.
Meniu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henvis
Buczek
Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wilno
|
Wysłany: Wto 9:23, 15 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
no i wszystko jest jasne! Jezeli otwozyc przeplyw chlodzenia na calosc, to temperatura silnika bedzie okolo 40 C w najgoretszy nawet dzien ( sprawdzilem to sam). Konieczna jest redukcja i kazdy wymysla ja w swoj sposob... ))
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bartek.Dzierbicki
Buczek
Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 13:35, 15 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
"will then reduce the compression ratio and so reduce power" oczywiście "zmniejszyć stopień sprężania co ograniczy moc " nie zwiększyć - wkradł się błąd w tłumaczeniu.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Czw 19:35, 17 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Witam,
Oczywiście Bartku!!!, trzeba zmniejszyć, ponieważ świeca się spaliła .................... , myslałem co innego i pisałem co innego, dzięki za Twoją uwagę , w powyższym poście już to poprawiłem.
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|