|
FSR Polska Forum członków i sympatyków polskiej Sekcji FSR CKM LOK
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaciekD
Asior Zwyczajny
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 8:07, 29 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Witam
Ja po swoich doświadczeniach z Gienkami, stosuję trochę inny skład paliwa. Giena w ogóle do swoich motorków zakazał stosowania syntetyków, i za każdym razem jak mnie podkusiło aby coś dolać, motor stanął dęba jak tylko poczuł w paliwie olej syntetyczny. Nie wiem do tej pory dla czego tak się działo, ale zaprzestałem już eksperymentów, doszło do mnie, że coś dobrego jednak w tej rycynie musi być, i trzeba ją lać. Aby jednak rura się tak szybko nie zapychała, od trzech lat do CMB stosuję praktycznie to samo paliwo:
Olej rycynowy - 8%
EDL - 5%
Klotz - 3%
Razem oleju - 16%
Nitrometan - 25%
Metanol - 59%
Wcześniej ponad 10 lat (łącznie z Mistrzostwami Świata) pływałem na 10% nitra, oleje tak samo, ale za namową Stacha dolałem nitra do 25% i faktycznie jest trochę lepiej. Ale nie ma jakiejś wielkiej różnicy. Kiedyś nawet na zawodach w Bornem, pływałem na 0% nitra, silnik się trudno regulował, ale i tak bardzo dobrze pracował, a jeden z kolegów nie chciał wierzyć, że w paliwie nitra nie było.
Pozdrawiam
Maciej Duchiński
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mountain454
Asior Nadzwyczajny
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 8:16, 29 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Na Mistrzostwach Świata w Słowenii, nie pamiętam których przy dużych zakupach u D Marlesa powiedział na jakim paliwie on pływa. (liczmy że mówił prawdę). Od tamtego czasu niezmiennie pływam na takim samym składzie i nic się nie dzieje niedobrego.
klotz-8%
edl-4%
rycyna-4%
nitro-20%
metyl-64%
A faktycznie jak Maciek napisał "Gienki" nie tolerują syntetyków.Do Gienka leję Rycyny-16% Nitra 20% Metyl-64% S.G.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mountain454 dnia Śro 8:19, 29 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adi
Asior h.c.
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tychy
|
Wysłany: Śro 8:59, 29 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Ja leję podobnie jak Staszek Cz
Rycyna 3%
EDL 6%
Klotz 9%
nitro 22%
Motorek nawet po kilku godzinach pracy jest bardzo czysty w środku i nic złego się z nim nie dzieje.
P.S My zabieramy ze sobą trochę czerwonego do Schwedt więc, nawet jeśli pogoda nie dopisze to nie zmarzniemy
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez adi dnia Śro 20:34, 29 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Baca
Bzykacz
Dołączył: 24 Sty 2007
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tychy
|
Wysłany: Śro 10:38, 29 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Adrian prawdopodobnie w dwóch wariantach smakowych...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TomO72
Asior Nadzwyczajny
Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: śląsk
|
Wysłany: Śro 12:16, 29 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
adi napisał: |
Motorek nawet po kilku godzinach pracy jest bardzo czysty w środku i nic złego się z nim nie dzieje. |
Chyba, że tłok się przepali
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adi
Asior h.c.
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tychy
|
Wysłany: Śro 13:03, 29 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Nie przepali a pęknie ale to była inna bajka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henvis
Buczek
Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wilno
|
Wysłany: Śro 19:40, 29 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
A co panowie na to powiedza?
takie zolciutkie...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez henvis dnia Śro 19:43, 29 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mountain454
Asior Nadzwyczajny
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 19:41, 29 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
To się Magena ucieszy z czerwonego.S.G.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Meniu
Asior Nadzwyczajny
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 487
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Konin
|
Wysłany: Śro 19:53, 29 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
adi napisał: | Ja leję tak samo jak Staszek Cz
Rycyna 3%
EDL 6%
Klotz 9%
nitro 22%
Motorek nawet po kilku godzinach pracy jest bardzo czysty w środku i nic złego się z nim nie dzieje.
P.S My zabieramy ze sobą trochę czerwonego do Schwedt więc, nawet jeśli pogoda nie dopisze to nie zmarzniemy |
Ja widzę że Staszek ma inną ilość nitra więc nie to samo
Meniu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adi
Asior h.c.
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tychy
|
Wysłany: Śro 20:33, 29 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Meniu czepiasz się jest 22% bo tak łatwiej mi rozrabiać przy użyciu litrowej menzurki
1,8L oleju
2,2L nitro
6 L metanol
razem 10L
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Meniu
Asior Nadzwyczajny
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 487
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Konin
|
Wysłany: Śro 21:15, 29 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Może i się czepiam ale jak piszesz takie samo paliwo to ja to rozumiem inaczej. 3 % to nie jest taka mała różnica.
Meniu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Czw 9:11, 30 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Witam,
Heniu, kiedyś kupiłem od francuskiego producenta jakieś wysokowyczynowe i wysokonitrowane paliwo zbliżone składem do mojego. Jednak widziałem wyraźną różnicę między osiągami silnika na jego i na moim paliwie, dlatego też do dzisiaj używam wyłącznie paliwa które sam mieszam, mam pewność że jest takie jakiego potrzebuję. Nie twierdzę że gotowe paliwa są oszukiwane proń cię boże ale większe zaufanie mam do siebie .
Co do ilości nitra w paliwie, ile potrzeba go nalać do paliwa?, po paru latach wiem że zależy to od objętości komory spalania - to wiedzą wszyscy, ja natomiast mam jeszcze swoje doświadczenia z pasowaniem tłoka z tuleją. Jeśli pasowanie jest tak dobrane że tłok mocno klinuje sie w górnej części tulei to przy tej samej objętości komory spalania można dać go mniej, jeśli pasowanie to jest na tyle luźne że kręcąc końcówką wału tłok obróci się nam kilka razy to można nalać więcej nitra. Pasowanie to należy jednak tak dobrać żeby maksymalna szczelność tłoka z tuleją była na samej górze i żeby to zaciskanie się tłoka nie zabierało zbyt dużo mocy naszemu motorkowi. Jednak proszę uważać bo granica między właściwie dobranym pasowaniem a pasowaniem kwalifikującym tłok do kosza na aluminiowe odpady jest bardzo wąziutka i można sobie narobić niepotrzebnych wydatków. Jednak warto pokusić się zrobić to właściwie gdyż z moich doświadczeń wynika że tak zrobione motorki znacznie wyżej się kręcą niż te docierane w modelu i z dużą ilością oleju.
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bartek.Dzierbicki
Buczek
Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 9:17, 30 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Meniu 3% NITRO robi różnicę?? W 15??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Meniu
Asior Nadzwyczajny
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 487
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Konin
|
Wysłany: Czw 10:07, 30 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Bartek.Dzierbicki napisał: | Meniu 3% NITRO robi różnicę?? W 15?? |
Dokładnie,
Leon swego czasu powiedział, że ma 23% nitra, pytałem czemu nie 20% albo 25% a on że tak musi być. Jak dasz za dużo nitra nawet o te 3% a komora spalania będzie za mała masz spalony tłok w V15. Może nie ma to różnicy jak masz 0% nitra i 3%, ale przy wysoko nitrowanych motorkach ma to już znaczenie.
Meniu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|