 |
FSR Polska Forum członków i sympatyków polskiej Sekcji FSR CKM LOK
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Śro 18:31, 08 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Witam,
nie ma problemu, tak jak z zakupem Forda Ka , możesz sobie wybrać kolor. Nie wiedziałem że lubisz różowy ...................... .
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Czw 22:42, 09 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Witam,
Mam małe ilości granulatów ale za to dużo kolorów, różowy jest w szafce, dla specjalnych klientów .
[link widoczny dla zalogowanych]
Larith, szafki nie chciało mi się otwierać żeby zrobić zdjęcie, ale jeśli zamówisz sobie tuning jakiegoś wały korbowego to ten granulat będzie właśnie Twój.
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pitt
Gospodarz
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bellechatoix
|
Wysłany: Czw 22:48, 09 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
A w prążki? Bo ja bym chciał różowy w zielone prążki... jak wiadomo, prążki zmniejszają mikrodrgania...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
larith
Buczek
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bełchatów/Warszawa
|
Wysłany: Czw 23:36, 09 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
to na ważne zawody można zamówić w kolorach tęczy ;D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adi
Asior h.c.
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tychy
|
Wysłany: Pią 0:05, 10 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Prążki ?? A nie symetrycznie rozmieszczone żółte kropki ??  
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pitt
Gospodarz
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bellechatoix
|
Wysłany: Pią 11:00, 10 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Prążki są najlepsze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Pią 11:10, 10 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Witam,
no pewnie, później zawiesić na metrowych patyczkach i na paradę miłości do Berlina, z kim ja się zadaję??????
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Pon 17:01, 13 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Witam,
tuning silnika to nie tylko wypełnienie wału, zresztą w momencie wypełnienia zostaje zmienione wyważenie które w seryjnych silnikach do rozmaitych potrzeb, od kosiarek po skutery i nasze motory "wyczynowe" jest zazwyczaj ustawione na 35%. Wypełnienie wymaga także wykonania różnych otworów technologicznych gdyż masa którą wypełniamy wał korbowy nie jest na trwale z nim połączona. Wszelka ingerencja w konstrukcję wału zmienia jego wyważenie dlatego jeśli chcemy wał tylko wypełnić to musimy zrobić "coś" żeby zachować fabryczne wyważenie. Jednak przy okazji warto wyważyć wał korbowy na taki procent żeby uzyskać lepsze przyspieszenie i możliwość wkręcania sie silnika na wyższe obroty, niestety są do tego dwie drogi. Albo kombinować i robić to na wyczucie i po każdej próbie sprawdzać co narobiliśmy i ponownie rozkładać wał i ponawiać próbę aż do uzyskania właściwego procentu wyważenia. Lepszym sposobem, tym którym ja się posługuję, to obliczyć gdzie i ile materiału z układu korbowego silnika należy zdjąć a gdzie dodać, i jeśli ktoś już załapie jak to obliczać to później będzie to już tylko "bułka z masłem" i bez znaczenia będzie od jakiego silnika będziemy chcieli wypełnić i wyważyć na żądany procent wał korbowy .
Poza tym zakup wypełnionego wału albo wypełnienie go nie załatwia sprawy z tuningiem silnika, najlepszym na to dowodem jest treść mojej oferty(potrzebne translatory!);
Tuning CMB91RS engine,
-Crankshaft balanced and fulfilled.
I balanced crankshaft for your %. The best is xx%. During balancing I modify also piston, conrod and pin. Balancing improves acceleration, very much. This is important for corners. Fulfilled increases motor efficiency.
-Reduce harmful space crankcase.
I modify the engine casting.(Increases motor efficiency, very much.) In addition, I do channels for lubrication bearings.
-Adjusting the timing.
-Tuning sleeve and piston.
Jeśli ktoś po przeczytaniu tego wątku i zasobów internetu czuje się już dzisiaj na siłach to życzę powodzenia w tuningowaniu swojego motorka .
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Czw 18:26, 23 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Witam,
Dzisiaj o wypełnianiu i wyważaniu moich wałów korbowych.
[link widoczny dla zalogowanych]
To są wały korbowe które w zasadzie "zużyłem" do nauki jak prawidłowo wyważyć i wypełnić wał korbowy. Wyważanie robiłem w taki sposób żeby przy oglądaniu wału z zewnątrz nie było widać co zrobiłem w danym egzemplarzu. Wszystkie elementy dodane i wybrany materiał są niewidoczne gdyż zakrywa je zielone lub innego koloru tworzywo. Dopiero po zerwaniu wypełnienia widac całą "prawdę" , tylko kto się odważy to zrobić jeśli zapłaci za to całkiem niemałą kasę?
W pierwszym wale od prawej po około dwóch godzinach pracy stopa korbowodu zmnieniła zabarwienie które świadczy o przegrzaniu się igieł, czopa i stopy korbowodu. Przyczyną było zbyt szczelne wypełnienie przestrzeni wokół stopy korbowodu, zbyt mało oleju dostawało się między bieżnie igieł.
Drugi wał od prawej nie ma już tej wady, ale wyważyłem go(celowo) na zbyt wysoki procent o około 10%. Silnik z tym wałem wykręcał większe obroty, ale przy gładkiej wodzie potrzebował około dwóch metrów by uzyskać maksymalną prędkość, po całkowitym zdjęciu gazu. Pierwszy wał nie powodował takiego opóźnienia. Jeśli woda jest minimalnie sfalowana to także przyspieszenie jest natychmiastowe.
W trzecim wale nie zastosowałem wypełnienia, został on tylko wyważony na prawidłowy procent. Przyspieszenie jest także zaskakująco dobre lecz silnik nie potrafi wkręcić się na tak wysokie obroty jak z dwoma pierwszymi wałami. Model ma zdecydowanie mniejszą prędkość, niestety.
Czwarty wał jest prawie "fabryczny" z wyważeniem na 3/4 prawidłowego procentu. Z tym wałem model miał najgorsze osiągi.
Teraz o wypełnieniach wałów korbowych. Pierwsze dwa wały które wypełniałem i wyważałem miały najwyższy z możliwych, prawidłowych procentów wyważenia i wypełnienia z żywicy z dodatkiem(dałem go bardzo dużo) rowingu i tkaniny węglowej.
[link widoczny dla zalogowanych]
Tu widzimy jeden z tych wałów. Wypełnienia wytrzymały po około 1,5 godziny ale po pierwszym biegu widoczne juz były peknięcia i niewielkie szczeliny między wałem a wypełnieniem. Na jednym z tych silników z tak wypełnionym wałem pływałem w finale MP w Tychach. Pod koniec biegu wypełnienie na jednej z przeciwwag rozleciało się jak szyba samochodowa po uderzeniu, to samo zdarzyło się w drugim wale na treningu. Pociechą jest że odłamki żywicy nie wyrządziły najmniejszej szkody w testowanych silnikach. Niestety nie polecam stosowania jakiejkolwiek żywicy do wypełniania wałów korbowych.
Tworzywo którym wypełniłem dwa następne wały nie odkształcio się nawet w najmniejszym stopniu, jest także całkowicie odporne na wszystkie składniki paliwa, na benzynę i na wszystkie mozliwe rozpuszczalniki które stosuje sie do mycia silników. Jest także o połowę lżejsze od żywicy. Także wysokie obroty nie są w stanie odkształcić go w jakikolwiek sposób. Myślę że można je z powodzeniem zastosować nawet w wysokoobrotowych silnikach o pojemności 3,5ccm. Drugi z wypełnionych i omówionych powyżej wałów z zielonym wypełnieniem łącznie przepracował ponad 3,5 godzin i no problem, a możecie mi wierzyć na słowo że silnik się dobrze kręcił
Następnym problemem jest jak wyważać wał korbowy?, dodając wagi na przeciwagach wału czy zdejmować materiał po przeciwnej stronie? Żeby odpowiedzieć sobie na to pytanie zawsze jednocześnie wyważałem dwa wały na ten sam procent ale do jednego dodawałem a z drugiego zdejmowałem materiał, obydwa były wyważone na prawidłowy najwyższy procent. Wyniki testów były bardzo zaskakujące , niestety jeśli ktoś chce się dowiedzieć która metoda jest lepsza to niestety musi dojść do tego sam.
No i ostatnia sprawa, przedstawione na zdjęciach wały były rozbierane po kilka razy w efekcie czego przy czopach powstały bardzo niefachowe i niefotogeniczne miejsca po spawaniu, tyle że te wały sa już praktycznie "zużyte" więc prawdopodobnie pozostaną już na zawsze w moich pudłach na odpady metalowe .
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Śro 12:51, 29 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Pią 13:20, 24 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Witam,
[link widoczny dla zalogowanych]
Na święta kolejne zdjęcie kolejnego wału w którym też niestety z wypełnieniem nic nie chce się popsuć . W sumie przetestowałem sześć wałów z tym zielonym tworzywem, dwa z żywicą i jeden z tworzywem podobnym do teflonu. Niestety tylko zielone jest tym czego szukałem, inne nie spełniły moich oczekiwań.
Wkrótce przedstawię wyważony i wypełniony wał do CMB45RS, oryginalny wał od Zenka i od RCMK.
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaciekD
Asior Zwyczajny
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 19:44, 29 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Śliczny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Czw 21:58, 30 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Witam,
też mi się podoba, następne będą chyba czerwone , choć ten kolor źle mi się kojarzy.
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Meniu
Asior Nadzwyczajny
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 487
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Konin
|
Wysłany: Czw 22:45, 30 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Ja zamówię kolor żółty oczywiście do 3,5
Meniu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mountain454
Asior Nadzwyczajny
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 10:19, 31 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Meniu. Żółte nie pływa .Dostałeś może powołanie do kadry? S.G.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bartek.Dzierbicki
Buczek
Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 4:01, 01 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Zolte nie plywa..... ale lata (patrzac na to co Meniu wyprawia)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|