|
FSR Polska Forum członków i sympatyków polskiej Sekcji FSR CKM LOK
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Wto 10:53, 26 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Witam,
znowu pisaliśmy jednoczesnie, wczoraj Piotruś ze Zbyszkiem i ja pisaliśmy jednocześnie, dzisiaj dwa Staśki, hihi.
Stasieczku, przy zębach chyba potrzeba jakiejś metrówki do napedu a w lewarku wystarczy 30cm i lekki nacisk. Takiego podnośnika nie da się odwrócić bo nie będzie działał, olej wyleci z pompki, a igiełki są zabezpiecone przed "wylataniem" specjalnymi gadżetami, spoko wodza.
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bartek.Dzierbicki
Buczek
Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 12:35, 26 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Myśle , że o tym Panie Stanisławie pogadamy przy okazji na zawodach. Testować mogę i bawić się bo mam 2 wały w zapasie . Jak przedobrzę to wezmę następny.
Z tymi silnikami to nie tak do końca. Zarówno w F1 jak i np. w hondzie i BMW już przy 2000 obr/nim jest 80-90% momentu i tak do odciecia. A to dzięki zmiennym fazom rozrządu.
Do 5000-7000 (zaleznie od wersji) mamy dyży moment w niskim i średnim przedziale, a po zapięciu agresywnych krzywek przy 5000-7000 silnik dostaje szału i tak do ponad 9000 lub ponad 10000 po sciagnieciu ogranicznika RPM - widziałem, jeżdziłem i też chcę takie . Tamte silniki tak jak i nasze kochają obroty średnie i wysokie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bartek.Dzierbicki dnia Wto 12:43, 26 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zbyszek_Błaszczyk
Asior Nadzwyczajny
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 19:12, 26 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Stasiu napisałeś Cytat: | Jednak zazwyczaj wykres mocy i momentu nie wygląda tak jak na Waszym wykresie, tu obydwa wykresy są prawie identyczne, różnią się tylko wartościami. Bardzo dziwnie to wygląda na bardzo wysokich obrotach i to że obydwa silniki maja identyczne charakterystyki różne co do wartości, to samo z momentem, troszkę to mnie dziwi. |
Przecież właśnie wykresy z pomiaru CMB wyglądają identycznie wystarczy inaczej wyskalować osie. Max moment przy 15550 a max moc przy 18500.
Jeśli zmienimy skalowanie osi momentu to wykresy przetną się przy około 16 000.
Cytat: | Fabryczny silnik CMB ustawiony jest według Twojej teorii Zbyszku, a jednak wielu zawodników stara się to poprawić, |
Właśnie dlatego, że tak nie jest ustawiony można co nieco poprawić. Seryjnie silnik ma moc max 1000 obr niżej niż już chociażby na dobrej rurce.
Maciej napisałeś Cytat: | Stasio, ta charakterystyka pochodzi z prostej hamowni inercyjnej, na której nie za bardzo jest czas wyregulować silnik przed pomiarem. Poza tym każdy punkt pomiarowy obarczony jest jakimś nie małym błędem i z tego też powodu charakterystyki te są trochę „oderwane od rzeczywistości”. |
Pomiar na tej hamowni obarczony jest takim samym błędem jak druga zasada dynamiki Newtona dla ruchu obrotowego. Żaden z punktów pomiarowych nie jest obarczony większym błędem niż w hamowniach tensometrycznych a jedynie wynik jest zaokrąglony do rozdzielczości pomiarowej. Pewnie uważasz, że charakterystyki są oderwane od rzeczywistości bo seryjny motor Pitta na Twojej super-rurce wyciągnął większą moc od Twojego .
Prawdą jest, że trudno na niej wyregulować motor przed pomiarem ale charakterystyki, o których pisze Bartek są robione na takiej właśnie hamowni.
P.S.
Nowy soft już prawie gotowy ale ciągle coś wyskakuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Wto 20:35, 26 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Witam,
No niestety Bartek, my w naszych motorach mamy tylko okienka i dysk, więc nie mamy aż tak wiele możliwości, niestety.
Zbyszek, chyba musisz mi jednak dokładniej opowiedzieć o tych liniach na wykresie, ale chyba w realu bo tak samemu to troche głupio pić piwo. Trochę mnie mylą te "równoległe" linie ułożone jedna pod drugą. Jeśli teraz dobrze rozumiem to sa to wykresy zdjęte z jednego motoru z różnymi rurami?, czy dobrze myślę?, a dlaczego wykres momentu jest jeden, czyżby przy różnych mocach pozostał bez zmian?, niemożliwe. Zbyszku moc fabrycznego motoru też zależy od ustawienia komory spalania i rury, jaka ona by nie była, jakie są Wasze ustawienia fabryczne? Jeśli docisnę tłok i ustawię stopień sprężania zalecany przez Mauro(podkładka 0,4mm) to będzie to 12,36 a więc na granicy między silnikiem a sprężarką i myślę że wówczas max moc skoczy nieznacznie w górę, chociaż 18800 to też dobry wynik. Max moc odpowiadałaby mi na jakiś 20 tysiącach , może po wszystkich moich przeróbkach zbliżę się do tego?
Nic się nie martw, bo skoro zasada Newtona jest używana to i Wasza hamownia mimo błędów też się nadaje do badania(hamowania) motorków.
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Wto 20:40, 26 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zbyszek_Błaszczyk
Asior Nadzwyczajny
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 21:30, 26 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Wszystkie przebiegi dotyczą jednego pomiaru, dwa górne są bardzo podobne bo to ta sama funkcja tylko w różnych jednostkach.
Dolny przebieg to moment, środkowy to moc zmierzona w KW a górny moc w HP.
Gdyby powiększyć wykres widać na dole legendę.
Nie wszystko o czym wspominałem mieści się na tym wykresie mam z 200 takich wykresów w swojej bazie
Co do wzrostu mocy poprzez redukcję komory spalania są nawet pewne wzory pomagające to wyliczyć.
W przybliżeniu:
Przy zmianie komory spalania z 1,5 ccm do 1,25 ccm naszych silnikach zwiększamy stopień sprężania z około 11 do 13 a moc rośnie o około 6,5%.
Obroty mocy maksymalnej powinny wrosnąć o około 1200.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Wto 22:14, 26 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Witam,
no widzisz, a ja patrzę na ten wykres jak krowa na pociąg i do końca byłem durny. Teraz to już mi prościej to łyknąć, ale powiększenie nic nie daje, zbyt mała rozdzielczość.
Z tym sprężaniem to ja bym sie tak nie rozpędzał bo stpoień sprężania 13 to już dla sprężarek, a w naszych motorach to już karabin maszynowy, ale fakt że moc i obroty wzrosną, tylko co z tłokiem?, kiedy do wymiany?
Przez cały sezon 2009 celowo nie zmieniałem objętości komory spalania(1,52ccm) w moich motorach, bo testowałem dwa równocześnie, żebym mógł porównać co się dzieje po kolejnym grzebaniu w środku. Czasami jednak brakowało mi odrobinkę prędkości, jak w finale MP, ale tu nie była mi ona aż tak potrzebna, ważniejsze było żeby dopłynąć, wiele też zależało od ułożenia się miejsc zajętych przez poszczególnych zawodników. Tak więc ten brak mi nie przeszkadzał, bardziej ambicje jednego z juniorów ... , liczyłem że sędzia zrobi z nim porządek ale ten też niestety był ślepy jak kret. Gdyby był to inny bieg to bez trudu poradziłbym sobie z tymi ambicjami, ale nic jeszcze straconego ... poczekam ... .
Jak byś miał chwilę to wrzuć mi na maila jakiś wykres w pełnym rozmiarze, pls.
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaciekD
Asior Zwyczajny
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 9:44, 27 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Witam
Zbysio, masz zupełną rację, że gul mi skoczył jak motorek Pitta lepiej się pokręcił jak mój, ale coś innego miałem na myśli, pisząc, że te pomiary są trochę „oderwane od rzeczywistości”. Zobacz jaki nienaturalny skok charakterystyki jest przy 11 160 obr. i tak naprawdę nie wiadomo skąd się wziął. Cały ból, bierze się chyba z tego że pomiar trwa niecałe 3 sekundy i nie ma czasu na żadne manewry. Ja zauważyłem, że nawet bardzo drobne zakłócenia w podawaniu paliwa, potrafią obniżyć moc chwilową o 50%
A tak w ogóle to ja już chwaliłem Twoją hamownię, i nadal uważam że jest to bardzo dobry wynalazek, a po bardzo dobrym wynalazku trzeba zrobić bardzo bardzo dobry wynalazek, coby nie wyjść z formy. Tak więc pracuj nad softem.
Pozdrawiam
Maciej Duchiński
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zbyszek_Błaszczyk
Asior Nadzwyczajny
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 15:04, 27 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Skok charakterystyki na początku wynika z braku danych początkowych, pierwszy pkt pomiarowy jest odniesiony do niepełnego pomiaru wartości startowej, drugi pkt pomiarowy jest już zmierzony prawidłowo ale odniesiony do pierwszego (niepełnego) stąd skok na wysoka wartość - potem już jest ok.
Po prostu niedopracowany soft . Ale dzięki temu doświadczeniu unikniemy podobnych błędów w przyszłości.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pitt
Gospodarz
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bellechatoix
|
Wysłany: Śro 15:27, 27 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Ja chciałem tylko powiedzieć, że ten mój wspomniany motorek najpierw miał w łapkach guru Czarneki, a jak On go poczarował to tylko diabli wiedzą i może On sam... co prawda zarzekał się, że dziewicą on pozostał (motorek znaczy) , ale może sam WPŁYW wystarczył...
Pozdrooofka...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zbyszek_Błaszczyk
Asior Nadzwyczajny
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 15:34, 27 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
A ja myślę, że Stasiu coś ci przypiłował żebyś był wolniejszy ... a tu taka niespodzianka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pitt
Gospodarz
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bellechatoix
|
Wysłany: Śro 16:31, 27 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
No widzisz, o tym nie pomyślałem... Coś Mu nie wyszło...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Śro 17:50, 27 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Witam,
Wy mnie tu nie pitolcie tylko te softy porządnie i szybko róbcie , żebym przed sezonem mógł wyhamować moje motorki na porządnej hamowni z porządnym programem.
Czasami podczas grzania motorów widać bąbelki na WRe, takie same zakłócenia w podawaniu paliwa do gaźnika może powodować bańka powietrza w filtrze paliwa między gaźnikiem a komorą pływakową(może lepiej go wyeliminować?), tak mi się wydaje?, i wówczas wykres może być jakiś nienormalny ze skokami?, co o tym myślicie?
P.S.Zrobiłem porządek w tym temacie, wymiotłem stąd swoje śmieci. Za dużo chłopaków z zagranicy nas tu czyta, niech "politykę" czytają na fw.
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adrian
Buczek
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 20:15, 27 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Skoro ma Pan, Panie Stanisławie możliwość skorzystania z hamowni, to proponuję "pobawić" się z długością i średnicą dyszy powietrza. Zrobić kilka dyszek i zaadaptować do ich wymiany istniejący gażnik. Jest to bodajże jedna z efektywniejszych metod wpływu na przebieg i wys. momentu obrotowego jak i mocy,oczywiscie moc trochę spada.
Tak to robią z silnikami sportowymi montowanymi do "sport-turystyków". Istnieje wzór na obliczenie długości i średnicy dyszy, jaka ma być, by max moment był osiągany w takim zakresie obrotów jaki chcemy.
Robert Mecdorf ma na ten temat notatki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Śro 20:48, 27 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Witam,
już o tym pisałem, dosyć pokrętnie ale pisałem. Jeśli zwiększyć i skrócić dolot powietrza bo to wydaje mi się nawet bez wzoru przyniesie efekty, to jednocześnie musiałbym założyć grubszy kolektor wydechowy ... a to wszystko koszty i koszty, najgorsze jest to że obliczenie tych parametrów nie gwarantuje na 102% takich wyników jakich sie spodziewamy. Gaźnik można cały zmienić na fi13mm, są takie dostępne w CMB, ale WR jest osobno. Teraz kolektor kosztuje 36,00 + rura 105,00, wszystko w EURO, gaźnik nawet nie wiem ile, teraz trzeba byłoby zwiększyć przekroje w pokrywie tylnej silnika tam gdzie jest mocowany gaźnik bo skrócenie go to już tylko pikuś, chyba już wszystko. Jeśli się nie poprawi to pół biedy, gorzej jeśli coś nie będzie grało, kiepska regulacja albo co gorszego, chociaż myślę że na 90% byłaby poprawa, tylko te koszty, na razie mam skarbonkę na studiach.
Adrianku, na początek zrobię jeszcze zmiany w silniku(te których nie zdążyłem zrealizować przed mrozami) co do których mam 102% pewności że pomogą a mam ich jeszcze kilka, jeśli parametry zdecydowanie pójda w górę to dam sobie spokój z dolotem, no może po pierwszych pływaniach w następnym sezonie. Chcę Ci powiedzieć że w zasadzie działamy w zespole, a każdy z nas coś tam zawsze wymyśli, no i tak idziemy do przodu.
Z tego wszystkiego najbardziej cieszy mnie fakt że coraz więcej zawodników kombinuje co by tu zrobić, mam z wieloma z nich kontakt telefoniczny i muszę powiedzieć że część z nich idzie w dobrą stronę, ... i to mnie najbardziej cieszy, niech też mają.
Niestety pogląd że fabryczny też daje i prędkość jest dobra jest niestety błędny, przekonałem się o tym na przedostatnich testach śrub, Arka model był nawet szybszy podczas zdejmowania prędkości radarem ale ... mój motor miał dwie potężne rysy na tłoku i tulei, pojemność komory spalania 1,52ccm. Arka motor nie był w stanie pociągnąć większych śrub, mój nie miał najmniejszego problemu i w wyścigu też nie miałem poważnych problemów z dotrzymaniem kroku Arkowi chociaż jego model fruwał a mój siedział w wodzie.
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Śro 20:53, 27 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|