|
FSR Polska Forum członków i sympatyków polskiej Sekcji FSR CKM LOK
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pitt
Gospodarz
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bellechatoix
|
Wysłany: Czw 17:11, 28 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Strachy na Stachy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Pią 15:14, 29 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Witam,
a co ja też straszyłem?
Poczytałem dzisiaj nieco uważniej to co na swojej stronie napisał Dave i znowu uśmiałem się jak norka, ponieważ on też tak pisze żeby nic nie napisać. Ale jeśli ktoś myśli pozytywnie i "technicznie" nie wymyslająć swoich "naukowych" teorii to i z tego powinien czegoś się dowiedzieć. Ponieważ język techniczny i do tego angielski może być dla części z was odrobinke niezrozumiały wstawiłem poniżej pełen tekst zamieszczony w części technicznej na stronie [link widoczny dla zalogowanych] .
Po pierwsze, każdy materiał który jest możliwy do usunięcia w celu zmniejszenia wagi układu korbowego(tłok, zawleczka, sworzeń tłokowy, górna część korbowodu), poprawi osiągi silnika, może nie będzie to odczuwalne na niskich obrotach ale na wysokich będzie na plus i zmniejszy obciążenia elementów silnika.
Będzie efekt w wyważeniu silnika ale niewielki.
Jednakże faktem jest że jest NIEMOŻLIWE wyważenie silnika jednocylindrowego.
Najlepsze, co można zrobić to pójść na kompromis.
Przeciwwagi wału korbowego będą częściowo wyważone w układzie korbowym(tłok, zawleczka, sworzeń tłokowy, górna część korbowodu), ale to wyprowadzi go z równowagi pod kątem 90 stopni do osi tulei, ale musimy się z tym pogodzić.
Po prostu, żeby wyważyć silnik jednocylindrowy na najlepszy kompromis, zrób to jeśli masz dużo czasu.
Użyj dobrej jakości wagi, cyfrowej jeśli to możliwe.
Rozmontuj wał korbowy, musisz zważyć dolną części korbowodu, a następnie górną część korbowodu.
Następnie zważyć tłok, sworzeń, zapinkę jako całość.
Dodaj do tego wagę górnej części korbowodu.
Teraz musisz wziąć udział procentowy tej wagi od 50% do 60%. Powiedzmy, że użyjemy 55%.
Dodaj te 55% do wagi dolnej części korbowodu i zrób z mosiądzu lub stali obciążnik tej wagi, aby móc go włożyć zamiast sworznia tłokowego.
Zamontować ten obciążnik w miejscu sworznia tłokowego i wyważyć wał korbowy na wyważarce statycznej do wałów korbowych.
Jeżeli wał korbowy obraca się ponieważ z jednej strony jest cięższy niż z innej (co zrobi) ty musisz szlifować metal z cięższej części wału korbowego wokół sworznia czy gdziekolwiek indziej, dopóki nie ma równowagi.
W tym momencie masz wyważony silnik na 55%.
Procent wyważenia zmienia się od w zależności od silnika i jest zależy od obrotów w pewnym stopniu, ale przy 15000 obr/min wyważenie na 55% nie jest zbyt wysokie.
Życzę pozytywnych wniosków po zapoznaniu się z powyższą instrukcją wyważania, prońcie boże takich jak mikrodrgania czy regeneracja panewki korbowodu, na litość, to czytają!!!!!.
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Pią 15:35, 29 Sty 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adrian
Buczek
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 18:20, 30 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Z dyszą jest wręcz przeciwnie, im większy otwór i krótszy przewód dolotowy, tym silnik mniej elastyczny.Moc i obroty wzrosną, ale dostępne będą "wyżej",i w bardzo wąskim zakresie obrotów, niczym w F1V
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Sob 20:20, 30 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Witam,
ale w zamian masz większy moment obrotowy nieco niżej, a właśnie o to mi chodzi w tej zabawie. Jeśli model ma co, a ja myślę tu o momencie obrotowym, z małej prędkości przyspieszyć w bardzo krótkim czasie do dużej szybkości to wówczas łatwiej i szybciej mogę skorzystać z tej dużej mocy a co za tym idzie w krótkim czasie uzyskać maksymalną prędkość, która jest tym większa im większą mocą dysponuje mój motor, teoretycznie, ale z moich doświadczeń wynika że jest tak również w praktyce .
Zresztą okazuje się że sposobów na uzyskanie większej mocy niż z fabrycznego silnika jest dużo więcej, więc przez zimę chcę w jednym z moich silników zastosować wszystkie znane mi i sprawdzone w praktyce, na wiosnę sprawdzę efekt tych poczynań na testach, nie na pływaniu .
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adrian
Buczek
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 22:52, 31 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Zatem, w końcu przyjdzie moment ze trzeba bedzie założyc przekładnię)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Pon 15:36, 01 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Witam,
myślisz chyba o multiplikatorze?, Adrianku?, bo zastosowanie reduktora nie miałoby chyba sensu, zresztą diabli wiedzą przy jakich obrotach nasze śruby napędowe mają największą sprawność. Należałoby przekładnię dostosować do takich właśnie obrotów, tylko czy to ma sens?, przekładnia to strata mocy ... . Z wykresów zdjętych na Zbyszka hamowni wynika że największą moc silniki uzyskują przy około 17-19,5tys obrotów na minutę, więc według mnie przydałoby się jeszcze ze dwa do trzech tysięcy, pod warunkiem że śruba nie będzie gubić tej mocy.
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaciekD
Asior Zwyczajny
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 9:04, 02 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Witam
Peter Inglof ze Szwecji jeszcze do niedawna pływał na przekładni w V15. W Schwedt jego łódka pływała ładnie, ale żeby wyróżniała się jakoś specjalnie, to bym nie powiedział. Myślę, że przekładnia za dużo mocy wytraca, i efektu z zastosowania teoretycznie lepszej śruby nie za bardzo widać.
Maciej Duchiński
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Wto 10:51, 02 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Witam,
no właśnie, Peter po raz pierwszy zastosował przekładnię na Mistrzostwach Europy w Bełchatowie, później widziałem że nie zawsze ją używa w swojej piętnastce, ostatnio w ogóle jej nie stosuje, tak więc wydaje mi się że dylemat z przekładnią czy bez jakby sam się rozwiązał .
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Wto 15:49, 02 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Witam,
jak już wcześniej wspominałem zaprojektowałem do piętnastki sprzęgło o bardzo małej wadze i gabarytach, wszystko to z myslą o poprawieniu przyspieszenia mojego modelu. Dzisiaj sprzęgiełko jest gotowe .
[link widoczny dla zalogowanych]
Oto one, średnica 18mm, długość zgodna z poprzednimi moimi sprzęgłami.
[link widoczny dla zalogowanych]
Sprzęgiełko zaopatrzone jest w cztery kły o średnicy 3mm i cztery elementy gumowe, w sprzęgłach dla klas 3,5 i 7,5 montuję po trzy identyczne kły.
[link widoczny dla zalogowanych]
Część z gwintem M8 dokręca się do koła zamachowego za pomocą klucza 12. W drugiej części sprzęgła umieściłem dwa wkręty dociskowe M4x4 żeby zminimalizować jego bicie.
[link widoczny dla zalogowanych]
Sprzęgiełko waży tylko 22,5 grama, a więc jest bardzo lekkie.
[link widoczny dla zalogowanych]
Po zmianie normalnego(51,29g) sprzęgła na odchudzone(40,85g) widziałem różnicę w przyspieszeniu mojej łódki, teraz też spodziewam sie lepszej reakcji na dodanie gazu.
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Śro 20:47, 08 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adrian
Buczek
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 16:06, 02 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Sprzegło bomba!
Ps.
Tylko nie bardzo wiem co ma pan na mysli multiplikator- przedmiot jaki znam pod ta nazwą to kołowrotek wędkarski
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bartek.Dzierbicki
Buczek
Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 16:15, 02 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Proponuję p. Stanisławie, zrobić te sprzęgiełko z magnezu zamiast alu (30 lżejszy) Ja do swojej 7,5 zrobiłem właśnie z tego materiału. Powinno wytrzymać, a jak będzie to zobaczymy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Wto 16:47, 02 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Witam,
Adrianku, pewnie te kołowrotki mają wysokie obroty przy małych obrotach korbki?
Multiplikator to przekładnia zwiększająca obroty a więc przyspieszająca, kiedyś jeździły po naszych drogach poldki z pięcio biegową skrzynia biegów, piątka to też był multiplikator gdyz obroty na wyjściu były większe niż na wale silnika.
[link widoczny dla zalogowanych]
Tu masz wzór który pomoże Ci zrozumieć kiedy przekładnia jest reduktorem, a kiedy multiplikatorem. Tak w ogóle to zapraszam na bardzo ciekawą stronę(trzeba się zalogować),
[link widoczny dla zalogowanych]
Jeden z wykładów to przekładnie mechaniczne;
[link widoczny dla zalogowanych]
P.S.
W przygotowaniu mam sprzęgło do piętnastki o średnicy fi14mm! z profesjonalnym wkładem tłumiącym drgania, oraz sprzęgła o średnicach 20 i 25mm do wszystkich wielkości silników.
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Śro 20:45, 08 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Wto 17:26, 02 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Witam,
Myślisz chyba Bartek o stopach magnezu, bo czysty zbyt szybko utlenia się a poza tym myslę że nie ma co przesadzać, tu nie kosmos, aż tak bardzo nie przywiązywałbym wagi do lżejszego o kilka gram sprzęgła. Poza tym stopy magnezu nie są za bardzo rozpowszechnione w przemyśle więc tym bardziej nie zawracałbym sobie głowy bo duralumninium to też stop magnezu ... . Tu ważniejsza jest mała średnica sprzęgła, zwróc uwagę jakie przełożenia stosują ostatnio czołowi zawodnicy w klasach 3,5 i 7,5, odchodza od dużych kół zębatych, Dave Marles stosuje w swoich przekładniach wały o średnicy 5mm i bardzo małe koła zębate, wiem coś o tym bo wszystkie kółka z derlinu powstają w moim warsztacie, z=26 jest tu normalnym kołem zębatym.
Jak nazywa się stop magnezu który zastosowałeś?
Pozdraswiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bartek.Dzierbicki
Buczek
Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 17:48, 02 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Magnez szybko pokrywa się tlenkiem i... na tym koniec. Dalej korozja nie postepuje. A mam na myśli stop magnezu AZ91 - o ile się nie mylę 9-10% alu i innych pierwiastków. Reszta to magnez. W 7,5 ja też zastosowałem wałek fi5 mm z bardzo lekkim zamkiem. Do kompletu zębatki 31 Z "plastykowej" (wybranej ile się dało aby silnik jej nie zmasakrował) oraz 21 Z na silniku z lekkim kołem zamachowym - jak mi sie uda to dorobie drugie koło z magnezu i zobaczę jaki będzie wpływ 30% lżejszego koła.
Poniżej chemiczny skład procentowy użytego magnezu.
Al - 9%
ZN - 0,7%
MN - 0,15%
Mg- reszta
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bartek.Dzierbicki dnia Wto 17:56, 02 Lut 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TomO72
Asior Nadzwyczajny
Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: śląsk
|
Wysłany: Wto 18:10, 02 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Stasiu a jak z wyważeniem tego sprzęgła? Niewielka asymetria ułożenia kołków w tego typie sprzęgła może spowodować duże bicie. Ja oczywiście wieżę w twoją fachowość i te sprzęgiełko na pewno jest bardzo dokładnie wykonane ale wiem, że pewnie znajdą się naśladowcy twojego patentu. Może watro byłoby włożyć je na wyważarkę, może nawet tą do śrub i sprawdzić?
Pozdrawiam Tomek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|