|
FSR Polska Forum członków i sympatyków polskiej Sekcji FSR CKM LOK
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Wto 22:06, 20 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Witam,
silnik i podpora łożyska wklejona.
Do klejenia kołków użyłem żywicy epoksydowej Epidian53 z utwardzaczem IDA z dodatkiem mikrobalonu. Podczas pracy takiego zestawu nie wydziela się tak przykry zapach jak w przypadku zastosowania utwardzacza Z-1, poza tym dajemy 40% utwardzacza co wydatnie zwiększa objętość żywicy. Obudowa łożyska "wrocławska", zastosowałem do jej mocowania śruby M4 z łbem stożkowym ponieważ dają one gwarancję że obudowa będzie ustawiona zawsze w tym samym miejscu co nie jest bez znaczenia dla bicia wału. Zwykłe śruby nie daja takiej gwarancji bo zawsze maja niewielki luz w otworach.
Widok od dziobu.
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Wto 22:07, 20 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andrzej343
Buczek
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 21:58, 21 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Stachu,ale ja widzę tu sam karter.
Pozdrawiam
Andrrzej Lewandowski
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Nie 0:26, 25 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Witam,
Andrzejku, na start założą chyba kompletny motor .
wszystkie kołki oblaminowałem kawałkami tkaniny aramidowo-węglowej.
Zamontowane łoże, zbiornik i łożysko oporowe.
Szczegóły mocowania wyposażenia modelu.
Oblaminowana klapka trymująca.
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Czw 23:23, 12 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Witam,
zmodernizowałem troszkę moje nowe łoże do 15-tnastki. To tak dla Menia i trochę dla oka i picu bo pierwsze są również zaje/sztywne.
Warstwy tkaniny układane w formie, niektóre maja inne ilości tkanin węglowych i węglowo/aramidowych.
[link widoczny dla zalogowanych]
Łoże wykonane do nowej pietnastki dla zawodnika który w tym roku po raz pierwszy wystartuje w tej klasie.
Pozdrawiam S.Cz,
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Śro 19:46, 08 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Nie 18:56, 15 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Witam,
moje łoże różni się ilością tkanin i ich kolejnością ułożenia.
[link widoczny dla zalogowanych]
Włożyłem do niego trzy warstwy tkaniny węglowej, dwie aramidowo-węglowej i dziesięć warstw tkaniny szklanej. Usztywnienia z rowingu węglowego i aramidowego.
Kompletne z kołkami i gumami waży o 15 dekagramów mniej od mojego najnowszego łożą z aluminium ( [link widoczny dla zalogowanych] ) i jest zaaaaaajebiście sztywne!
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Śro 19:46, 08 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bolek
Brzęczek
Dołączył: 12 Sty 2007
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 23:53, 15 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Hallo Stasiu,
loze super, tylko mam niejakie obawy o mozliwosc powstania odksztalcen sie w miejscu gdzie przykrecone sa lapy silnika. Poniewaz lapy silnika leza bezposrednio na zywicy, wedlug mnie moze nastapic pod wplywem sil, drgan i temperatury jej odksztalcenie w tym miejscu a w rezultacie poluzowanie srub mocujacych.Wg. mnie silnik powinien byc przykrecony bezposrednio do plytek ktore widac od spodu, te zas wlaminowane do loza wczasie laminowania w formie. Z reszta tak chyba bylo wykonane loze Macka.
Pozdrowienia
Bolek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Pon 10:20, 16 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Hi Bolek,
myslałem o dodaniu cieńszych blaszek od góry, na których opierałyby się łapy silnika ale rozmawiałem z Anglikami(oni stosują węglowe kątowniki) i oni twierdzą że nic się nie dzieje na powierzchni laminatu. Warunkiem jest prawidłowe dokręcenie łap do łoża, zresztą to samo dotyczy łoża wykonanego z aluminium. Jeśli praktyka pokaże co innego przyjdzie czas na modernizację, to znaczy na dodanie tych blaszek od góry ale jestem dobrej mysli. W tej chwili kilka egzemplarzy jest już w modelach i z nastaniem sezonu dowiemy się jak one się sprawują .
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Czw 20:51, 02 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Witam,
następne nowe łoże do piętnastki, nowością są jego elementy mocowane do dna kadłuba.
[link widoczny dla zalogowanych]
Łoże wykonane jest z PA6, jest nieco grubsze a jego szerokość zwiększona dla poprawienia sztywności. Niestety zmuszony byłem wyfrezować miejsce dla części obrotowej WRa w prawym kątowniku.
Blaszki mocowane do dna kadłuba wykonane są z blachy kwasoodpornej o grubości 2mm. W ich wyginanych częściach specjalne otwory do zalania ich żywicą co zwiększy sztywność konstrukcji.
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Śro 19:45, 08 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marek żebrowski
Buczek
Dołączył: 24 Gru 2006
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: Czw 13:28, 24 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
gdybym miał robić nową łódkę napewno bym skorzystał [link widoczny dla zalogowanych] , biorąc oczywiście pod uwagę walkę o wagę ,opór i km/h . pozdrawiam wszystkich tnących wodę
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez marek żebrowski dnia Czw 13:31, 24 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|