|
FSR Polska Forum członków i sympatyków polskiej Sekcji FSR CKM LOK
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andrzej_D
Buczek
Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: Nie 15:58, 11 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
cyt.
... ostatnim „najlepszym” sprzęgłem jest najzwyklejszy kardan rodem od
ROSSI i z Briańskiej szkoły DOOSAF-u....
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Nie 16:38, 11 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
poczytaj dalej,..
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andrzej_D
Buczek
Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: Nie 17:24, 11 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Już wszystko jasne
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KW.Konrad
Nestor
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 1:38, 13 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Naprawde mało wiesz na ten temat Andrzejku. To sprzęgiełko wystarczy Ci na jeden góra dwa biegi jak będziesz miał dobrego pauera, żebyś z niewiem z jakiej stali go wykonał. poz. Władek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andrzej_D
Buczek
Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: Wto 11:11, 13 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Witaj Władziu.
Mógłbym je wymieniać nawet na każdy wyścig jeżeli od tego miałaby zależeć wygrana To co wyżej napisałem Władek,to cytacik z tekstu który zakończyłem właśnie tym- Staszek prowadzi temat profesjonalnie,zachęca do dyskusji więc warto pytać,czasem proponować śmiało, bo czyta bardzo wielu to forum lecz nie wszyscy piszą.Pytania/pozornie naiwne/ na które odpowiedzi są znane zaawansowanym,dla wielu przyszłych fsr-ców będzie odpowiedzią.Ja obecnie koncentruję się nad własnym projektem /polskiej/ łódki jak i rozwiązaniem przeniesienia napędu z silnika aż po śrubę.
Podaj mi swój komórkowy na e-maila.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Sob 21:15, 24 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Witam,
zmieniłem zdjęcie podwójnego kardanu podobnego do sprzęgła typu MOKKI.
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Nie 16:42, 25 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Witam,
dodaję zdjęcia potwierdzające rezygnację przez zawodników ze stosowania łożyska oporowego, w modelach FSRV-15 D.Nicholsa i I.Folksona.
I.Folkson.
D.Nichols.
D.Nichols.Mocowaniw płetwy dławicy wału identyczne jak w moich modelach.
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KW.Konrad
Nestor
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 21:03, 25 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Pozwolicie że wtrącę swoje pięć groszy w temat;Rozwiązanie to z panewką stosowałem z powodzeniem w swoich modelach 7,5 i 15 od 1996r. I nie miałem z tym rozwiązaniem żadnych problemów, przy twoich rozwiązaniach lordów w obudowach będzie to napewno fungowało natomiast przy ich braku często panewka będzie wybijana przez wibracje boczne silnika których nie jesteśmy w stanie zatrzymać, ja wystawiałem
wał od panewki około 70 mm i dopiero montowałem końcówke sprzęgła to samo stosował Giena w swoich 15. Natomiast samo sprzęgło moim zdaniem jest do kitu. Przy takich obciążeniach nie wytrzyma jakakolwiek stal, stosowałem to rozwiązanie i wiele ich musiałem wywalić. Według mnie sprzęgło gwiazdkowe Gieny jest najlepszym rozwiązaniem dobrze amortyzuje wszelkie bicia dynamiczne poosiowe podczas kolizji, gwałtownych pszśpieszeń i tłuczenie śruby o wode na fali. Natomiast średnica i waga nie stanowi problemu przy mocy CMB w 15 tym bardziej że napewno jest lżejsze od stalowego dla ciekawości zważ obydwa na wadze i podaj. Zaznaczam że jest to moje zdanie i Gieny które razem konsultowaliśmy. No i sprawa naporu na silnik nie powina mieć miejsca wystarczy przy silniku zostawić luz około 1mm. Łożysko oporowe pośrednie przy silniku przydaje się tylko w mocnych kolizjach aby śruba nie wyciągneła wału z pochwy i jej nie uszkodził musimy zdawać sobie sprawe z sił jakie występuja w trakcie kolizji modelu. robaczek jeden nie jest w stanie tego utrzymać.Poz Władek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Wto 21:29, 27 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Witam,
podczas kolizji żadne sprzęgło ani inne zabezpieczenia niczego nie są w stanie nam uchronić, chyba że nie bierze w niej udziału wał i śruba napędowa. O tym sprzęgle juz się wypowiadałem i mam podobne zdanie do Ciebie, tyle że to nowe od CMB, a właściwie od współpracującego z nimi Italiańca ciut, ciut dłuzej wytrzymuje ale w koncu i tak sie wybija i co jest dla nich charakterystyczne robi to zazwyczaj z jednej strony(jeden rowek zawsze sie szybciej odkształca). Zreszta nie o sprzęgło mi tu chodziło tylko o to ze nie ma łozyska oporowego, a jesli chodzi o dużą srednice sprzęgła i jego wagę to pozwolisz że mam swoje i do tego odmienne zdanie; przy duzych obrotach; im większa średnica, tym większe prawdopodobieństwo na bicie tego sprzęgła, kazda nawet minimalna niewspółosiowość moze powodowć wielkie bicie ze względu na mimo wszystko dużą jego masę na dużym promieniu. im mniejsza średnica, siły odsrodkowe sa mniejsze a to własnie one są odpowiedzialne za te "bicia" tu - sprzęgieł.
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Śro 21:46, 18 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Witam,
walczę ze sprzęgłami i wałami, zamieszczam zdjęcie wału z prawidłowym zafrezowaniem pod wkręt dociskowy i takim, które ja uważam za niewłaściwe.
Wały giętkie, ten od góry jest najbardziej elastyczny, środkowy sztywniejszy a ostatni bardzo sztywny, ponieważ do swoich sprzęgieł używam krótkich odcinków wybieram najbadziej elastyczny.
Wszystkie elementy sprzęgieł, wałki elastyczne łączę z częściami aluminiowymi na Loctite648 i wkręty dociskowe, wałki również są zaszlifowane pod wkręty dociskowe.
Gotowe sprzęgła.
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pitt
Gospodarz
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bellechatoix
|
Wysłany: Śro 22:07, 18 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
He he, to dłuższe to moje! (sprzęgło oczywiście...)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Meniu
Asior Nadzwyczajny
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 487
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Konin
|
Wysłany: Śro 22:46, 18 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Widać bo nieużywane
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mountain454
Asior Nadzwyczajny
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 19:03, 19 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Nie podobają mi się Stachu Twoje sprzęgła te z linką.Nie miałem z nimi wogóle do czynienia tak więc jest to tylko moje indywidualne odczucie. To jest oczywiście tylko moje zdanie.Ja stosuję od lat sprtzęgła Gienkowe i bardzo dobrze się spisują. Nie ma nic wspólnego z PIS-em.S.G.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Czw 19:58, 19 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Witam,
cały poprzedni sezon jeździłem własnie na takim sprzęgle, zero problemów. Te nowe mają o wiele elastyczniejsza linkę, powinny być jeszcze lepsze .
Jak tam okręciki, gotowe?
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mountain454
Asior Nadzwyczajny
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 20:12, 19 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Okręciki tak, tylko radio się zrypało. Moduł W-CZ dał dupy. Zamówiłem u Graupnera i za dwa trzy tygodnie będę miał. Ale i tak się bójcie bo wszystkim Wam dowalę. S.G.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|