Forum FSR Polska Strona Główna FSR Polska
Forum członków i sympatyków polskiej Sekcji FSR CKM LOK
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

3.Sprzęgła, łozyska oporowe i ... .
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Budujemy FSR-V 15
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Meniu
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 487
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin

PostWysłany: Wto 23:09, 04 Gru 2007    Temat postu:

Hejka,
Fajne sprzęgło pływałem kiedyś na takim w mojej 3,5. Ale sie zepsuło i to w najmniej korzystnym momencie. W finale i do tego Mistrzostw Europy w Bełchatowie wrrrrr Crying or Very sad

Meniu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bobert73
Buczek



Dołączył: 25 Gru 2006
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RASZYN/WARSZAWA

PostWysłany: Wto 23:57, 04 Gru 2007    Temat postu:

Wracając Stasiek do twojego sprzęgła z wałkiem giętkim.
Myślę , że ten patent ma sens z małą poprawką.
Od strony silnika , zamontować taki zabierak z czworokątem jak jest u nas w haczkach , linka oczywiście zaklepana w czworokąt , należałoby pozostawić to z pewnym luzem osiowym bez kontrowania ''robaczkiem''.Natomiast od strony pochwy wału pozostawić tak jak to jest przedstawione przez Ciebie na poprzednich zdjęciach . Jestem przekonany, że taki sposób na rozwiązanie poprawności działania tego typu sprzęgła byłby lepszy niż do tej pory.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henvis
Buczek



Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wilno

PostWysłany: Czw 8:54, 14 Lut 2008    Temat postu:

jestem nowicjuszem w fsr ale modelarzem od 1966 roku, dlatego osmiele sie zlozyc swoje opinie:
1. walek gietki nie wolno pilowac!Moze obcisnac?Mysle ze to bylo skutkiem nawalu...
2. zupelne wariactwo jest opierac srobe na lozysku z dystansem kilkadziesiat cm! Shocked napewno sroby nie sa robione na CNC i nawet wywazone nie sa idealnie symetryczne.Wyobrazam sobie jak ten wal "tanczy" w pochwie! Mr. Green komu to strzelilo do glowy? Very Happy
PEEK to jest rozsadne rozwiazanie!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez henvis dnia Czw 9:35, 14 Lut 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henvis
Buczek



Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wilno

PostWysłany: Czw 16:37, 14 Lut 2008    Temat postu:

Meniu napisał:
Hejka,
Fajne sprzęgło pływałem kiedyś na takim w mojej 3,5. Ale sie zepsuło i to w najmniej korzystnym momencie. W finale i do tego Mistrzostw Europy w Bełchatowie wrrrrr Crying or Very sad

Meniu


takie sprzegla w latach 80-tych uzywano w kolowych modelach firmy PB, bo sa technologiczne i latwe w produkcyji.Chyba z tamtad sciagniete Very Happy i zawsze przekrecalo sie "...w najmniej korzystnym momencie"!Pozniej Serpent zdominowal, bo mial tradycyjne kardany z kulka.W moim FSR-3.5 sprawnie pracuje wlasnie taki z modelu kolowego.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez henvis dnia Czw 16:42, 14 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ryszard Dziergwa - Pl-431
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 17:28, 14 Lut 2008    Temat postu:

Henvis napisał:" zupełne wariactwo jest opierać śróbę na łożysku z dystansem kilkadziesiat cm! napewno śróby nie są robione na CNC i nawet wyważone nie są idealnie symetryczne.Wyobrażam sobie jak ten wał "tańczy" w pochwie! komu to strzeliło do głowy?"


- Mnie ten pomysł zrodził się się ok. 12-tu lat temu , i stosuję go z pozytywnym skutkiem w swoich stateczkach po dzień dzisiejszy...

Pozdrawiam
Ryszard Dziergwa , Laughing Mistrz Polski 2007 - FSR 7,5
Laughing I Vice Mistrz Polski 2007 - FSR 3,5


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henvis
Buczek



Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wilno

PostWysłany: Czw 18:08, 14 Lut 2008    Temat postu:

Ryszard Dziergwa - Pl-431 napisał:

- Mnie ten pomysł zrodził się się ok. 12-tu lat temu , i stosuję go z pozytywnym skutkiem w swoich stateczkach po dzień dzisiejszy...

Pozdrawiam
Ryszard Dziergwa , Laughing Mistrz Polski 2007 - FSR 7,5
Laughing I Vice Mistrz Polski 2007 - FSR 3,5


to przepraszam... Embarassed
ale i nie rozumiem tez.Jak ten wal by mial srednice 10-12mm to jeszcze... ale 5!
I nie ociera ci sie o scianki pochwy?
pozdrowienia,
Henryk Wysocki
Mistrz Litwy 2005,2007 FSR 3.5 Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez henvis dnia Czw 18:10, 14 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Meniu
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 487
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin

PostWysłany: Czw 20:21, 14 Lut 2008    Temat postu:

Panowie jeden mówi o wale giętkim (Henvis) a ty Rysiek plywasz na twardym wiec oboje macie racje Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henvis
Buczek



Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wilno

PostWysłany: Pią 12:16, 15 Lut 2008    Temat postu:

Meniu, jak masz pret 5mm srednicy i 250mm dlugi to nawet z diamentu on bedzie gietki! Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomasz.B.
Bzykacz



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 14:02, 15 Lut 2008    Temat postu:

hmmm tu giętkość nic chyba nie ma do gadania... zastanowił bym sie raczej nad odpornością na skręcenia, bo silnik daje silę obrotowa a śruba opór...

weź przykład z sznurówki... złap za dwa końce i spróbuj obrócić w jedna stronę jednocześnie i wyobraź sobie ze lewa ręka to silnik a druga śruba...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Pią 23:29, 15 Lut 2008    Temat postu:

Witam,

Henryk ma tutaj rację, Tomasz a z tą sznurówka to chyba żartowałeś? Proponuję policzyć wytrzymałość elementów o których tutaj mowa z uwzględnieniem warunków w jakich pracują, to moja rada. Nie piszcie o tym co się wam zdaje, chyba że robicie to w formie pytania Very Happy .

Wał podparty na łożysku około 250mm od śruby napędowej czy bezpośrednio na sprzęgle i z jakimkolwiek luzem między pierścieniem z PEEKu(czy innym) a oporą śruby i końcem dławicy ZAWSZE będzie ulegał wyboczeniom(ugięciom) nawet jeśli będzie z diamentu, jak to określił Henryk i żadne wasze dywagacje tego nie zmienią Exclamation Exclamation Exclamation . A wał który się wygina nigdy nie rozkręci się na takie obroty jak sztywny. Poza tym drgać będzie silnik i śruba nie będzie pracowała w jednej płaszczyźnie.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pitt
Gospodarz



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bellechatoix

PostWysłany: Sob 0:59, 16 Lut 2008    Temat postu:

Panowie, w ujęciu mechanicznym zupełnie czymś innym jest tzw. wał giętki, a innym wał smukły , czyli taki, którego długość jest większa niż "ileśtam" jego średnic (nie pamiętam w tej chwili, ile to jest "ileśtam", bo już parę ładnych lat minęło, odkąd mnie tego uczyli Smile ). Każdy z nich ma swoją teorię obliczeń i zakres zastosowań i należy te zagadnienia zdecydowanie rozróżniać... Dla dociekliwych polecam lekturę podręczników mechaniki Very Happy

Mamy w Łodzi Kolegę FSR-owca (tego, co to mnie wciągnął w to "bagno" w 1987 r. Smile), który jest zapalonym orędownikiem wałów giętkich. Do tej pory leży w naszej modelarni jego nadal sprawna 6,5-ka z takim napędem. Aktualnie "zbroi się" w 15-tkach i 35-tkach i odgraża, że na giętkich nam dowali... Ano, poczekajmy i dopingujmy... Smile

Jeszcze jedno: w klasach Hydro stosuje się właśnie wały giętkie. I działają... To tak do przemyśleń...

Pozdrówka serdeczne.

P.S. Witam i pozdrawiam gorąco Kolegę z Litwy, dziękuję za słowa uznania dla mozolnej pracy "literackiej" naszego nieocenionego Stasia Cz. Wieeeelu z niej korzysta, ale tylko bardzo nieliczni mają odwagę (???) wyrazić swoje uznanie... Ale taki jest już ten świat... (spostrzeżenie egzystencjalne mnie naszło Very HappyVery HappyVery HappyVery HappyVery Happy)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pitt dnia Sob 1:08, 16 Lut 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARIAN ES
Bzykacz



Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Pon 22:10, 18 Lut 2008    Temat postu:

Witam.
Pojęcie smukly dotyczy geometrii. natomiast określenie mechaniczne to wiotkość. Waly w naszych łódkach sa wałami wiotkimi Lavala. Pod hasłem 'wał Lawala' można znależć trochę teorii i odpowiedz na pytanie: ile łożysk i gdzie.
Pozdrawiam
marian es


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adrian
Buczek



Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 23:05, 20 Lis 2010    Temat postu:

Dobry wieczór, po lekturze relacji z zawodów w Porlezza. Pozwoliłem sobie odświeżyć nieco "zakurzony temat", gdyż w relacji z tej imprezypadło następujące spostrzeżenie
cyt "Trzy ze startujących modeli zaopatrzone były w silniki PICCO. Jeden z nich miał przepięknie wyregulowany silnik i prawie z miejsca startował jak rakieta! Okazało się że ma zainstalowane sprzęgło odśrodkowe, tak więc kiedy zdjął gaz na maksa to śruba przestawała się obracać i tu tkwi cała tajemnica jego odlotów.

Nie ukrywam, że sprawiło mi to satysfakcje, byłem pewien że nie długo ktoś wpadnie na ten pomysł celem pokonania problemu omawianego w temacie wyważenie wału korbowego do piętnastek (dot. niezbyt żwawego wkręcania się silników po zdjęciu gazu na maxa).

Może jednak warto tym którzy mają możliwości i zaplecze techniczne, zabrać się za to. Myślę że moze być to przełom, na miarę "Dysku Zimmermana" a i sława czeka wielka Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Sob 23:51, 20 Lis 2010    Temat postu:

Witaj Adrianku,

sprzęgło odśrodkowe odpada, zdecydowanie, pierwszy powód to zbyt duża średnica i zbyt duża masa a więc i duża bezwładność. Kilku naszych zawodników pracuje nad jak najmniejszej średnicy sprzęgłem, jedno z nich ja również używam, jeśli jego pomysłodawca się zgodzi wrzucę na forum jego opis i parę fotek. Co do zbierania się modelu to myślę że mój i kilka innych modeli ma taki odjazd że na pewno zadowoliłyby i Ciebie.

Pozdrawiam serdecznie S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Sob 23:52, 20 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henvis
Buczek



Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wilno

PostWysłany: Nie 16:54, 21 Lis 2010    Temat postu:

takie sprzeglo mam jeszcze od autka. Ma te zalete, ze silnik lzej wchodzi w obroty. Jak zalozylem tak zwanego Centax'a to zryw byl taki, niby silnik moc podwoil!! Smile Oprocz tego z nim nie mialem problemu obrotow wolnych, silnik mogl dlugo i stabilnie pracowac na wolnych obrotach ( Bez sprzegla w FSRV 3.5 w powietrzu i na wodzie jest czula roznica). Zreszta to wszystko chyba dotyczy tylko FSRV 3,5

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Budujemy FSR-V 15 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 4 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin