|
FSR Polska Forum członków i sympatyków polskiej Sekcji FSR CKM LOK
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mountain454
Asior Nadzwyczajny
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 21:14, 22 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Brakuje mi jednej wypowiedzi na temat klap trymujących i dział im poświęcony można odłożyć do archiwum. S.G.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Śro 21:33, 22 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Witaj,
zaciekawiłeś mnie Stasieczku, mianowicie ... ?
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mountain454
Asior Nadzwyczajny
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 20:22, 23 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Miałem na myśli Maćka Duchińskiego. Kilkukrotny Mistrz Polski. Pływa z klapką i tyle. A Ty miałeś kogoś innego na myśli??????????????? S.G.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Czw 21:24, 23 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Witam,
okazuje się, że ta cała "dyskusja" o klapach i nie tylko prowadzona przez płot, była dla mnie osobiście bardzo pozytywna. Zeby nie pisać bzdur takich jak dla przykładu o mikrodrganiach, zmuszałem sam siebie do szukania rozwiązań i opinii na tematy o których akurat się dyskutowało u najlepszych w naszym sporcie na świecie. Te mailowe rozmowy z nimi bardzo wzbogaciły moją wiedzę i czasami dosyć radykalnie zmieniły moje opinie na niektóre sprawy. Dotyczy to również stosowania klap trymujących, nie znaczy to wcale, że to co napisałem będę w jakikolwiek sposób korygował, ale dzisiaj jestem coraz bliżej momentu kiedy zainstaluję jedną klapę w swoim modeli. Oczywiście po zakończeniu nauki pływania .
A na opinię Maćka cały czas czekam .
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Pią 12:14, 07 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Witam,
coraz więcej klap typu "Costa" widać na zawodach w różnych modelach.
Ta klapka ma napęd bezpośredni(mechanizm cepa).
Jak widać na tym zdjęciu klapki sa luźno zawieszone na zawiasach. Ta ma dodatkową regulację wychyłu śrubką wkręcaną w klapkę.
Napęd mimośrodowo-cepowy, niewiele odciążający mechanizm serwa. W przedziale radiowym zabiera dużo miejsca. Mnie rażą wyjątkowo duże szczeliny między klapką a kadłubem.
Napęd klapek linkami od napędu mechanizmów w rowerach, także bezpośredni. Centralna klapka zaopatrzona w płytkę stabilizującą kurs modelu, czyżby nastąpił ich powrót. Ja też dostałem zamówienie na takie klapki z finami.
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Wto 18:13, 16 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
Witam,
prawie na każdej imprezie znajduję jakąś nowość, tym razem były to klapy trymujace umieszczone symetrycznie po obydwóch stronach narty.
Jednak nie liczcie na mnie, musicie sobie sami wymyśleć kiedy i w jakim celu należy je używać.
Tu widzicie następny przykład centralnej klapki napędzanej linką rowerową.
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Czw 22:48, 22 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Witam,
drugi z dawno zapowiadanych wyrobów firmy WHITE&RED, klapka trymująca dla 15tek i 35ek.
W zasadzie nie ma co o niej pisać, wymiary są na zdjęciach. Klapka wykonana z PA6 a oś ze stali kwasoodpornej.
Mechanizm napędzający przedstawię jutro.
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Nie 0:18, 25 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Witam,
dzisiaj mechanizm napedzajacy ten typ klapek trymujacych i nowe zdjęcia klapki.
Widok klapki z góry.
Widok od dołu.
Widok z boku, klapa całkowicie uniesiona.
Widok z boku, klapa całkowicie opuszczona.
Mechanizm napędowy klapki trymującej, zastosowano w nim dzwignię i koło mimosrodowe z ertacetalu. Całkowite wychylenie klapki to około 5-6mm przy 100 stopniach wychylenia serwomechanizmu z dzwignią długości odpowiadającej dzwigni w mechaniźmie napędowym. Moim zdaniem do napedu klapy o wymiarach 40 x 60mm należałoby uzyć 4-6 kilogramowego serwa.
Zamontowana klapa w kadłubie.
Klapa z zamontowanym mechanizmem napędowym, możliwe jest zastosowanie koła mimosrodowego o mniejszej(20mm) średnicy. Jednak w takim wypadku konieczne jest zastosowanie małej kosteczki dystansowej z duraluminium na końcówce klapki zmniejszającej dystans między mniejszym kołem a płytką klapki.
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wojtek Stelmaszyk
Brzęczek
Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 13:47, 15 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Stasiu nie doczekam się chyba
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Nie 15:39, 15 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Witam,
sorki Wojtuś, wczoraj miałem gości walentynkowych .
Zrobiłem tylko jedną taką klapkę do swojego modelu, stara poszła na złom.
Materiał który był zbędny usunąłem frezem palcowym zachowując bardzo dużą sztywność konstrukcji.
Widok zmontowanej klapki.
To jest maksymalne wychylenie klapki w dół. Konstrukcja klapki pozwala tylko na takie wychylenia.
Widok klapki od góry.
Klapka przyfastrygowana w modelu.
Widok od tyłu, poprzeczna ścianka nie pozwoli dostać się wodzie do komory pod jej ruchomą częścią co może zapobiec jej wyrwaniu przy ewentualnym odwróceniu się modelu rufą do kierunku biegu. Daje też możliwość zastosowania mniejszego koła mimośrodowego.
Maksymalne wychylenia klapki.
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Nie 15:40, 15 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wojtek Stelmaszyk
Brzęczek
Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 16:25, 15 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Myślałem że to będzie blisko tuż przy samej rufie ale i tak jest super
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Nie 18:38, 15 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Witam,
jest blisko, zobacz klapkę od góry( [link widoczny dla zalogowanych] ), ona jest gruba w środkowej części i jest blisko pawęży. Fakt że te zwężenia mogłem zafrezować w drugą stronę, wówczas nie byłoby tego złudzenia że jest daleko.
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Nie 18:39, 15 Lut 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Sob 22:28, 19 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Witam,
wszystkie zdjęcia w tym temacie niestety zginęły, jeśli kiedyś mnie natchnie to może coś uzupełnie?
Dzisiaj wrzucam moje najnowsze klapki, wzorowane na klapkach modelarzy z HongKongu.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Przełożenie dźwigni 2 : 1, więc nie trzeba do napędu takiej klapki montować super mocnego serwa, ja stosuję GWS-y.
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaciekD
Asior Zwyczajny
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 10:07, 20 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Witam (lepiej późno niż wcale)
Moim skromnym zdaniem, ta konstrukcja jest najbardziej zbliżona do ideału. Jak dla mnie klapka powinna bez luzu wychylać się w obie strony (ja mam +/- 4mm). Na początku wyścigu mam ją podniesioną na maxa, a na końcu gdzieś koło zera albo troszkę w dół
Pozdrawiam
Maciej Duchiński
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henvis
Buczek
Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wilno
|
Wysłany: Nie 12:26, 20 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
widzialem ze najczesciej sa odchylane tylko w dol, bo w gore i tak jest docisnieta ))
Na forum angielskim zadalem pytanie: jak waga modelu dziala na szybkosc? Model na starcie jest o 1/3 ciezszy!
Otrzymalem jedyna odpowiedz, ze na to sa klapy trymujace...
Czy lekki model musimy hamowac w koncu wyscigu???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|