Forum FSR Polska Strona Główna FSR Polska
Forum członków i sympatyków polskiej Sekcji FSR CKM LOK
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

6.Jednostki napędowe do piętnastek.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15, 16  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Budujemy FSR-V 15
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adi
Asior h.c.



Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy

PostWysłany: Wto 23:15, 16 Wrz 2008    Temat postu:

Dzięki Maćku za odpowiedź, nie wiem, dlaczego mój silnik nie ma ochoty chodzić na gaźniku z RS-a gaźnik był całkiem nowy i nigdy niechodzony. Próbowałem go regulować na wszystkie sposoby, ale bez rezultatu. Jak pisałem powyżej problem znikł całkowicie po założeniu gaźnika z Evo. Być może jest to wina innej dyszy paliwowej i iglicy może przeróbki silnika a może zbyt małej mojej wiedzy na ten temat. Powrót po 10 latach do FSR jest niestety bardzo bolesny (dla portfela Very Happy) przez cały sezon staraliśmy sie dogonić czołówkę (w tym również Ciebie Razz ) niestety bez fachowej pomocy kosztowało nas to pięć motorków zanim nauczyliśmy się zwiększać moc a nie obroty. Wiem, że jeszcze wiele nauki przed nami i spalonych tłoków, ale takie są realia, na seryjnym motorku w dzisiejszych czasach nie da się pościgać.
Mój post pisałem w sobotę zaraz po treningu tylko, dlatego że wodę dostępną miałem jeszcze tylko w poniedziałek, więc nie miałem innego wyjścia tylko założyć nowy gaźnik od Evo i spróbować. Wiem, że Wr-y przy gaźniku szybko sie wyrabiają, ale gaźnik jest nowy i powinien wytrzymać MP.

P.S Pisałem w liczbie mnogiej, dlatego że wróciliśmy razem z Piotrkiem P. po tej samej przerwie w tym samym czasie Very Happy

Pozdrawiam i do zobaczenia na wodzie w Bornym
Adrian Tworuszka


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mountain454
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 6:34, 17 Wrz 2008    Temat postu:

To fajnie. Bedzie Nas więcej. S.G.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaciekD
Asior Zwyczajny



Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 9:02, 17 Wrz 2008    Temat postu:

Adrian,

Stare czasy już minęły. Dzisiaj większość z nas nie robi już tajemnicy
z tego co trzeba w motorku zrobic, żeby jako tako się prezentował.
Możesz śmiało podejść i zapytać, na pewno coś poradzimy na te Twoje gruzowanie.


Pozdrówka

Maciej Duchiński


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Śro 9:11, 17 Wrz 2008    Temat postu:

Witam,

Adrian, Maciek ma rację, przyjdz i pytaj, tylko nie zapomnij o ... . Hihihi Very Happy . Ja też nie mam prawie żadnych tajemnic Very Happy . Wal do nas śmiało.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Śro 10:24, 17 Wrz 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adi
Asior h.c.



Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy

PostWysłany: Śro 9:11, 17 Wrz 2008    Temat postu:

Dzięki napewno skorzystam, wiem, że do pełni szczęścia brakuje mi rury, ale Marles od kilku miesięcy ma je niedostępne i tak naprawdę sam nie wie, kiedy będzie ja miał. Mogę sam wykonać taką rurę tylko potrzebuje jeszcze dwa wymiary. Jeżeli ktoś będzie mi mógł udostępnić taką rurę na 20min będę bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam
Adrian Tworuszka


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Śro 9:13, 17 Wrz 2008    Temat postu:

Witam,

nie ma dwóch rur Marlesa o identycznych wymiarach, sprawdzone u mnie i u Angoli. Możesz więc zrobić coś podobnego ale nigdy nie powiesz że to jest typowa rura Marlesa.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adi
Asior h.c.



Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy

PostWysłany: Śro 9:15, 17 Wrz 2008    Temat postu:

Hehe Arek,Artur........Very Happy

Pozdrawiam
Adrian


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Śro 10:26, 17 Wrz 2008    Temat postu:

Witam,

no dobra, cichej już Adrian ... hihi Very Happy . Sorki, już zmieniłem.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adi
Asior h.c.



Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy

PostWysłany: Śro 12:24, 17 Wrz 2008    Temat postu:

Heheh Stachu jak on sam nie potrafi zrobić dwóch takich samych rur to tym bardziej będzie to rura Marlesa Very Happy, a tak na poważnie, kąty i ogólną budowę znam potrzebuje jeszcze średnice w jej najgrubszym miejscu, długość drugiego stożka oraz średnicę wylotu ze stożka. Tradycje budowy rur Marlesa w modelarni już mamy, więc nie będzie tak źle Smile

Pozdrawiam
Adrian


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaciekD
Asior Zwyczajny



Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 15:37, 17 Wrz 2008    Temat postu:

Adrian

W Bornym dam Ci pomierzyć taką rurę.

Maciej Duchiński


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adi
Asior h.c.



Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy

PostWysłany: Śro 16:04, 17 Wrz 2008    Temat postu:

Dzięki Maćku, teraz czas się pakować i w nocy do Bornego Very Happy

Do zobaczenia i szerokiej drogi
Adrian


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adi dnia Śro 16:06, 17 Wrz 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Wto 18:13, 30 Wrz 2008    Temat postu:

Witam,

zapomniane zdjęcie silników Nikołaja Avierianowa, ciekawy jest ten o pojemnosci 30ccm, są to dwie piętnastki z połączonym wałem korbowym.



Zawodnicy stosują go w modelach offshore.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Śro 18:15, 08 Paź 2008    Temat postu:

Witam,

wywołany temat z drugiego forum; <docieranie tłoka>.

Jest to mój sposób na przygotowanie tłoka i tulei do pracy w silniku CMB90 i 91RS.

Czasami tłok w naszym silniku jest tak ciasny ze na sucho(czego nie należy robić!!!) obrócić wał korbowy o cały obrót jest niemalże niemożliwe. Po nalaniu odrobiny oleju czynność to i tak sprawia nam duże kłopoty nie mówiąc już o sytuacji kiedy wkręcimy do głowicy świecę żarową Crying or Very sad . Co wtedy należy zrobić?, albo iść nad wodę z paliwem o zawartości około 20% oleju, bez nitra i katować go tak długo aż się ułoży. Celowo napisałem ułoży bo z taką ilością oleju tłok się nie dociera, nie ma takiej możliwości. Docieranie następuje tylko wówczas gdy powierzchnie ze sobą współpracujące ścierają się. W naszym przypadku tłok dopasowuje się do kształtu tulei, zmniejszając minimalnie swoje wymiary, i jest to najbardziej pożądany proces dla przyszłej jego pracy. Podczas takiego procesu tłok z tuleją idealnie się do siebie dopasowują i zachowują szczelność na bardzo długi czas.
Jednak podczas tego układania, cierpią niemal wszystkie elementy silnika począwszy od łożysk, które po tym okresie należałoby bezwzględnie wymienić. Korbowód, jego panewka(i) i łożysko igiełkowe oraz czop wału. Gniazdo sworznia tłokowego również może w tym czasie ulec powiększeniu i co za tym idzie zwiększyć się mogą wszystkie luzy między współpracującymi w silniku elementami.

Co z tego można powiedzieć, to wszystko i tak się stanie po jakimś tam czasie eksploatacji silnika. Zgadza się, ale jeśli pasowanie tłoka z tuleją bedzie od początku jego pracy właściwe to nasz motorek będzie pracował bez zbędnych obciążeń a co za tym idzie nie będzie się tak szybko zużywał.

Warto więc sprawdzić czy zachodzi w waszym silniku potrzeba dotarcia (dopasowania wymiarów tłoka) tłoka do tulei. W tym celu sprawdzamy ile milimetrów dzieli górną krawędź tulei od denka tłoka w jego górnym położeniu. Wyjmujemy tuleją i tłok z silnika. Smarujemy tłok olejem i wkładamy go do tulei i nie naciskając zbyt dużą siłą przesuwamy go jak najdalej do jej górnej krawędzi. Mierzymy odległość denka tłoka do krawędzi tulei. Ja przyjąłem że jeśli tłok zatrzyma się około 2mm od jego górnego położenia, nie robię z nim nic. Idę nad wodę i przez około pół godziny docieram silnik na małych obrotach. Następnie powoli dodaję gazu, aż do pełnych obrotów. Na tym kończę układanie moich tulei z tłokami.

Jeśli mierzona odległość jest większa niż wspomniane 2mm, szykuję swoje akcesoria do docierania tłoka, bo tylko on będzie zmniejszany.



Są to;
-stara tuleja, nie zużyta po jakimś długim czasie. Jest to tulei, która ma rysę po zapince tłokowej która dyskwalifikuje ją do pracy w moich motorach,
-tłok, który będzie docierany,
-stary korbowód,
-sworzeń tłokowy,
-i pasta która nie zawiera w swoim składzie żadnych kryształków korundu czy innego minerału.



Wszystkie te elementy montuje w ten oto sposób.



Teraz smaruję tłok o d r o b i n k ą pasty, na nią nakładam odrobinkę oleju i wkładam tłok w położeniu w którym pracuje w tulei. Wykonuję około piętnastu ruchów posuwisto-zwrotnych starając się nie wsuwać tłoka zbyt głęboko. Jednocześnie obracam tłokiem dookoła jego osi po jakieś 20stopni w prawo i lewo. Rozbieram ten zestaw, myje wszystko twardą szczoteczką do zębów w ciepłej wodzie z dodatkiem zwykłego mydła. Dokładnie myję wszystko w wodzie i suszę w strumieniu powietrza. Sprawdzam położenie tłoka względem tulei jak wyżej. Powtarzam ten cykl pracy tak długo aż tłok będzie znajdował się około wspomnianych 2mm od jego górnego położenia w tulei. Teraz idę układać tłok w tulei na wodzie, jak wyżej.

Po kontrolnym wyjęciu tłoka i tulei po około godzinie pracy nigdy nie zauważyłem na jego powierzchni pionowych mikroskopijnych rys jakie można zauważyć gdy dla przykładu "wysypie"(złuszczy) się kulka łożyska i jej drobinki dostana się na boczną powierzchnię tłoka.

Życzę wiele radości z eksploatowanych przez was motorków niezależnie w jaki sposób przygotujecie je do pracy Very Happy , ja robię to w sposób opisany powyżej.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Meniu
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 487
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin

PostWysłany: Śro 20:33, 08 Paź 2008    Temat postu:

Możesz podać co to jest dokładnie za pasta ? lub zdjęcie jej zamieścić?

Meniu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Śro 20:48, 08 Paź 2008    Temat postu:

Witam,

dostałem ładnych parę lat temu od kolegi modelarza w tym pojemniczku tyle co nabrał na palec, ale myślę że i tak nie zdołam jej zużyć. Wiem że jest to produkt japoński. On dostał ją od jakiegoś kolegi z zachodu na zawodach, więc lepiej poszperaj w necie.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Budujemy FSR-V 15 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15, 16  Następny
Strona 13 z 16

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin