|
FSR Polska Forum członków i sympatyków polskiej Sekcji FSR CKM LOK
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Śro 21:26, 06 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Witam,
Kolej na konstrukcję silnika. Najciekawszy jest rozrząd ale też bardzo prosty w działaniu. Jest to bowiem dawno już zapomniany, chyba tylko nie przez Coxa? rozrząd membranowy. Jego działanie jest banalnie proste, tłok do góry membrana otwiera się sama pod wpływem podciśnienia i mieszanka maszeruje do karteru, tłok na dół, membrana automatycznie zamyka się itd. W tym układzie niepotrzebne są czasowania jak w przypadku dysku, silnik sam sobie je wyznacza. Główną wadą tego rozrządu jest niedoskonałość membrany, toteż Ivan testuje od prawie trzech lat najróżniejsze materiały na ten właśnie detal. W większości są to sprężyste płytki z różnych tworzyw sztucznych. Jeśli materiał jest zbyt sztywny to silnik dostaje zbyt małą dawkę paliwa, jeśli zbyt miękki, jeśli ma niedostateczną odporność na paliwo … jeśli w czasie testów nie wybrano jeszcze tego właściwego materiału to znaczy że jest to bardzo skomplikowane i termin wprowadzenia tego silnika do produkcji seryjnej jest jak do tej pory dla nikogo nieznany.
Gardziel wlotowa jest olbrzymia ale jest to konieczne bo musi
się w niej zmieścić ten oto element z dwoma membramami przymocowany wraz z gaźnikiem do korpusu silnika.
w tym elemencie Ivan zastosował inny materiał na membrany. Mój paluch testuje sprężystość jednej z nich.
c.d.n.
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mountain454
Asior Nadzwyczajny
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 21:39, 06 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Silniki 3W lotnicze mają identyczny rozrząd. Nazywają je "kłapaki".Nie podoba mi się taki rozrząd w silniku wyczynowym. Nie bardzo jest jak "zmusić" go do wydajniejszej pracy. Mało który zawodnik pływa na oryginalnych dyskach. Ale co do tego wynalazku może się mylę.Trzeba dokładnie się przypatrzeć na wodzie.S.G.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Pią 22:18, 12 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Witam,
jak zawsze mam mało czasu ale co zacząłem skończyć muszę, więc dzisiaj tuleja z tłokiem iwanowego motorka.
Materiał jak widać, tłok toczony i frezowany. Na zdjęciach nówka sztuka z torebki i pudełka.
Przeoczyłem zdjęcia samego tłoka, a ten jest bardzo ciekawy ze względu na swoje wymiary, jest bardzo krótki i wygląda na to że ma nieco większą średnicę niż ceembowy RS. Więc Ivan goni za większym momentem.
Nie jestem pewien czy ten motorek będzie produkowany seryjnie ale jedno jest pewne, Ivan ma zajęcie i dużo satysfakcji ze swojej konstrukcji mimo że czasami motorek zawodzi i Stagnani nie kończy biegu ale on traktuje łodeczki podobnie jak ja, bawić się nie fundując sobie samemu wrzodów od nadmiaru ambicji i niespełnionych zwycięstw .
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Czw 23:00, 05 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Witam,
znalazłem zdjęcie tulei i tłoka od najnowszego Picco90.
[link widoczny dla zalogowanych]
Silniki te wykonuje sam osobiście seniore Picco ojciec, nie dopuszcza do wykonania żadnego elementu silników nikogo, sam wszystko robi i sam montuje każdy egzemplarz, robi ich około sto sztuk rocznie. Ciekawostka, daje na swoje silniki gwarancję i mówi o tym że daje!!! Cena tych motorków jest znacznie wyższa od CMB ale może warto .... ?
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Śro 19:54, 08 Wrz 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mountain454
Asior Nadzwyczajny
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 1:02, 06 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Stachu. A kto pływa na Pico?I jakie ma wyniki? S.G.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Czw 15:44, 12 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Witam,
znam kilku Niemców, Lachezar i kilku Italiańców, w Ravennie zawsze startuje team Picco , mają jakieś inne modele i nigdy nic jeszcze nie zdobyli ale to za sprawą ich kiepskiego pływania. Nigdy do końca wyścigu nie dotrwał cały zespół, zawsze jeden lub więcej modeli nie nadaje się do wyścigu z powodu kolizji.
Dostałem do naprawy wał od RSa, po rozebraniu go natrafiłem na następne kwiatki.
[link widoczny dla zalogowanych]
Boczna powierzchnia stopy korbowodu ma dosyć głębokie rysy, które prawdopodobnie niewiele psocą, być może nawet pomagają w jej smarowaniu. Jednak taka marka jak CMB nie powinna używać w swoich motorach niepełnowartościowych części.
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Śro 19:54, 08 Wrz 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adamt
Brzęczek
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tychy
|
Wysłany: Czw 19:08, 12 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
No no ładne kwiatki CMB produkuje ale przecież to nie możliwe
mają takiee super maszyny
Pozdrawiam
Adam Tasarek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pitt
Gospodarz
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bellechatoix
|
Wysłany: Czw 19:10, 12 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
No.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mountain454
Asior Nadzwyczajny
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 21:47, 12 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Może one są "tylko dla Polaków" S.G.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Śro 22:00, 06 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Witam,
wpadły mi w ręce zdjęcia tłoków z tulejami dwóch motorków.
[link widoczny dla zalogowanych]
W silniku OPS90-Bimetal- pracuje taki oto zespół.
[link widoczny dla zalogowanych]
Tu właśnie widzicie powiększone kanały dolotowe w tulei, jest tak ponieważ korpus silnika jest bardzo "szczupły" i nie ma w nim miejsca na pełnowymiarowe kanały.
[link widoczny dla zalogowanych]
Tu w całej okazałości OPS90-Bimetal-, prawda że trzyma linię?
[link widoczny dla zalogowanych]
Pan Picco wstawił do nowego PICCO90XP MARINE coś takiego. W instrukcji jest napisane że tuleja posiada dwa baypasy, a więc wydaje mi się że są dwie wersje tulei w które zaopatruje się te motorki.
[link widoczny dla zalogowanych]
No i PICCO90XP MARINE z profilu.
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Śro 19:57, 08 Wrz 2010, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marek żebrowski
Buczek
Dołączył: 24 Gru 2006
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: Pią 20:35, 15 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
PICCO śliczniejsze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Śro 22:47, 28 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Witam,
w Stuttgart widziałem po raz pierwszy nowy motorek firmy CMB o pojemności 15ccm. Myslałem że to jest nowy silnik, jednak byłem w błędzie, to co widziałem to tylko kosmetyka starego RSa.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Na pierwszy rzut oka to nowy silnik.
[link widoczny dla zalogowanych]
Takie rzeczy to ja już dziesięć lat temu ... .
[link widoczny dla zalogowanych]
Ten koszyczek to może i nawet jest lżejszy, ale słyszałem że "należy go częściej wymieniać", jak by to było takie proste.
[link widoczny dla zalogowanych]
Tego typu uszczelnienia robiłem kilka razy w swoich motorkach po tym jak metalowy pierścień "zabrał" z obudowy troszkę aluminium, poźniej częściej wymieniałem łożyska i przeróbki nie były już konieczne.
[link widoczny dla zalogowanych]
Prezentacja wszystkich nowości od CMB.
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Śro 21:06, 05 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Witam,
zrobiłem parę fotek tulei z tłokiem i wału z seryjnego Picco 90.
[link widoczny dla zalogowanych]
Wał wygląda mi o wiele solidniej i "robi" o wiele lepszy współczynnik wypełnienia niż w CMB.
[link widoczny dla zalogowanych]
Tuleja i tłok, ten ostatni bez wycięć u dołu, ma na pewno lepsze prowadzenie i jego górna krawędź nie jest tak narażona na ścinanie przez krawędź okna wydechowego jak w CMB, co znam z własnych doświadczeń. Poza tym wykonany jest z lepszego, nie lanego materiału, prawdopodobnie tak jak moje tłoki z Dispal 260. Materiał ten wytrzymuje o wiele wyższe temperatury i dłużej zachowuje swoje pierwotne wymiary.
[link widoczny dla zalogowanych]
Wydech pikusia.
[link widoczny dla zalogowanych]
Bardzo dobrze rozwiązane boczne okienka wydechowe, zwiększające szybkość wylotu spalin i szybkość napełniania mieszanką z układu wydechowego przez działanie rury rezonansowej i chroniące tłok przed uderzaniem o górną krawędź okna wydechowego.
[link widoczny dla zalogowanych]
Dwa okna napełniające, tu nie trzeba ich już powiększać jak w przypadku CMB.
[link widoczny dla zalogowanych]
Okno płuczące, standard.
Reasumując, firma CMB ma jeszcze dużo do zrobienia zanim dojdzie do poziomu piętnastki PICCO. Nie podejrzewam Mauro o niewiedzę, tu jak mi się zdaje chodzi o ciągłe wprowadzanie "nowości" i windowaniu ceny w górę. Limitowana seria 81 sztuk przedstawionych w poprzednim poście silników CMB dla uczczenia pamięci Camilo Bragieri z kilkoma mało znaczącymi dla osiągów silnika nowościami ma kosztować około 700,00EURO a więc na poziomie ceny piętnastki PICCO.
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Śro 21:13, 05 Maj 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marek żebrowski
Buczek
Dołączył: 24 Gru 2006
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: Czw 13:59, 06 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
stasiu a jesteś zorientowany jak się mają osiągi nowego-starego cmb do ślicznego picco
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Czw 19:16, 06 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Witaj Marku,
fabryczny PICCO ma o 1000obr/min więcej od fabrycznego CMB!!!
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|