Forum FSR Polska Strona Główna FSR Polska
Forum członków i sympatyków polskiej Sekcji FSR CKM LOK
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

I.Budowa Tornad i nie tylko od podstaw.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 24, 25, 26  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Budujemy FSR-V 15
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pitt
Gospodarz



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bellechatoix

PostWysłany: Sob 22:43, 10 Kwi 2010    Temat postu:

krzysiek napisał:

PRĘDKOŚĆ JEST WPROST PROPORCJONALNA DO MASY !


Krzysiu, normalnie Violetka... Smile Smile Smile

Myślę, że chodzi Ci mniej więcej o to, że MASA JEST WROGIEM PRĘDKOŚCI? Należałoby uściślić: PRZYSPIESZENIA. Albowiem masa jest miarą bezwładności... Smile

Pozdrówka...

P.S. Nie gniewaj się, to taka przypadłość umysłu "ścisłego"... Fizyka to zawsze był mój koniczek Smile... i jest nadal...
A co to z tą Violetką?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pitt dnia Sob 22:53, 10 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mountain454
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 8:33, 11 Kwi 2010    Temat postu:

Miałem dzisiaj popływać. Jest mi bardzo smutno. S.G.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pitt
Gospodarz



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bellechatoix

PostWysłany: Nie 11:32, 11 Kwi 2010    Temat postu:

Wszystkim, Stasiu, tak jest...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Nie 20:56, 11 Kwi 2010    Temat postu:

Witam,

no niestety, nie same radości są naszym udziałem.

Życie toczy się dalej mimo wszystko, to jest taśma którą używam do,

[link widoczny dla zalogowanych]

bardzo wielu prac w modelach które buduję. Tajemnica tej taśmy tkwi w jej splocie, "kładzie" się tam gdzie chcę i jak chcę, nigdy nie "wstaje" po jej zalaminowaniu, dopasowuje się do wszystkich kształtów.

[link widoczny dla zalogowanych]

Wszystkie elementy w części przedniej modelu są już na swoim miejscu.

[link widoczny dla zalogowanych]

Pozostał do wykonanie zawias do pokrywy silnika, dwie króciutkie ścianki boczne, wklejenie balastu i mocowanie zbiorniczka wyrównawczego w lewej burcie.

[link widoczny dla zalogowanych]

Elementy zamocowane na przedniej wrędze są naprawdę bardzo delikatne i bardzo lekkie. Węże silikonowe do i odprowadzające wodę będą bardzo krótkie i nie będą się plątały po całej łódce.

[link widoczny dla zalogowanych]

Tylna część kadłuba.

[link widoczny dla zalogowanych]

No i środkowa.

[link widoczny dla zalogowanych]

Do zalaminowania kolumny steru użyłem 20 sztuk 30mm odcinków taśmy o szerokości 20mm.

[link widoczny dla zalogowanych]

Dno modelu w całej okazałości.

[link widoczny dla zalogowanych]

Mocownie nakretki.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mountain454
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 7:30, 12 Kwi 2010    Temat postu:

Moje nowe Tornado 5 evo gotowe do wodowania waży 6250gr. Myślałem że będzie troszkę lżejszy. ale z tego też się cieszę.S.G.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Pon 9:36, 12 Kwi 2010    Temat postu:

Witam,

Moja piątka, ta którą jeszcze pływam waży 6,55 kilograma, jesteś lepszy Stasieczku, zobaczymy jak będzie z moim nowym okręcikiem.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Śro 14:37, 14 Kwi 2010    Temat postu:

Witam,

ze względu na nietypowe położenie bowdenów do sterowania silnikiem wszystkie serwa w tym modelu również będą miały nietypowe mocowania i położenie.

[link widoczny dla zalogowanych]

To jest półka do mocowania serwa napedzającego ster.

[link widoczny dla zalogowanych]

Tak wygląda to wraz z kolumną steru. Półka będzie spełniała także rolę wzmocnienia kolumny steru na wypadek kolizji, myslę że teraz wytrzyma każde uderzenie. Dno półki bedzie przylaminowane do dna. Troszkę to skomplikowałem ale ile przyjemności było podczas wykonywania tego elementu.

Waga tego elementu to 15,87 gram, coś między wagą tłoka i korbowodu.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Śro 14:39, 14 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Czw 23:05, 15 Kwi 2010    Temat postu:

Witam,

Serwo do napędu steru w modelu, na razie "przyfastrygowane" szybkim klejem.

[link widoczny dla zalogowanych]

Jutro wkleję uchyty do pozostałych czterech serw.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mountain454
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 7:15, 16 Kwi 2010    Temat postu:

Jest Stachu szansa że do Wrocławia się wyrobisz. S.G.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Pią 8:00, 16 Kwi 2010    Temat postu:

Witam,

tak, we Wrocławiu mój nowy okręcik będzie testowany wraz z naszą nową tablicą, tyle że o niego jestem zupełnie spokojny, będzie wszystko w nim działało.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pitt
Gospodarz



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bellechatoix

PostWysłany: Pią 10:11, 16 Kwi 2010    Temat postu:

Stachu, nie wiedziałem, że masz taki talent rzeźbiarski... Very Happy Very Happy Very Happy

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pitt dnia Pią 10:12, 16 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Pią 10:34, 16 Kwi 2010    Temat postu:

Witam,

Nie wiedziałeś????, jak będziesz u mnie to zobaczysz jakie rzeźby mam w moich motorkach ...................

Wpadnij tu dzisiaj, będą nowe rzeźby.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pitt
Gospodarz



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bellechatoix

PostWysłany: Pią 11:42, 16 Kwi 2010    Temat postu:

Of course, I will...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Pią 21:54, 16 Kwi 2010    Temat postu:

Witam,

okazuje się że nie tylko w 3apółkach mamy problemy z umieszczeniem serw i reszty wyposażenia w przedziale radiowym.

[link widoczny dla zalogowanych]

Jeśli nie stosujemy w modelu klapy trymującej to mamy mały problem, jeśli stosujemy jedną, mamy problem.

[link widoczny dla zalogowanych]

Jeśli decydujemy się na serwa normalnej wielkości, problem potęguje się.

[link widoczny dla zalogowanych]

Boczne serwa, do gazu i WRa podnoszą nam całą półkę do góry. Do sterowania gaźnika jako popychacz stosuję 2mm stalową linkę, zamiast snapów używam 2mm drutu stalowego wygiętego w Z-kę. Linki to cięgna do sterowania gaźnikiem w Maluchu, bardzo dobre, ale dosyć paskudnie sie lutują, więc końcówki tych popychaczy nie mają wyglądu "wyjściowego", ale za to nigdy nie mam z nimi żadnych problemów. Wszystkie snapy w tym modelu z firmy Profil, zawsze popieram tych których lubię.

[link widoczny dla zalogowanych]

Snapy zamontowane na serwie napedzającym ster sa bardzo wysoko, pod orczyk trzeba wykonać i założyć na oś steru tulejkę żeby podnieść go wyżej półki. Gdyby właściciel tego okrętu zdecydował się na serwa mini, nie byłoby żadnego problemu, nie chce mi się myśleć co by było gdybym musiał w tym modelu zastosować dwie klapki trymujące.

[link widoczny dla zalogowanych]

Napęd przepustnicy gaźnika.

[link widoczny dla zalogowanych]

Napęd WRa, tu też wspomniane snapy i szprychy o średnicy 2mm. Z linką łączę je zawsze łącznikami z kostek do łączenia przewodów elektrycznych. Długość szprych trzeba dobrać tak żeby prawie dotykały rurek w momencie kiedy serwo jest w położeniu zwrotnym.

[link widoczny dla zalogowanych]

Popychacze bezpośrednio napędzające przepustnice i WRa wykonane są także ze szprych i snapów jak wyżej.

[link widoczny dla zalogowanych]

Na koniec moje najnowsze sprzęgło o bardzo małej średnicy, między łożyskiem(jednym) a sprzęgłem dystans z PEEku o średnicy 10mm.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Śro 22:53, 28 Kwi 2010    Temat postu:

Witam,

mam już gotowe uchwyty do serw w moim okręciku.

[link widoczny dla zalogowanych]

Przed wklejeniem, tym razem zrobiłem je troszkę wyższe gdyż orczyki będą umieszczone pionowo w dół.

[link widoczny dla zalogowanych]

Serwa umieszczone w tych uchwytach będą napędzały klapki trymujące.

[link widoczny dla zalogowanych]

Te dwa dla serw sterujących gaźnikiem.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Budujemy FSR-V 15 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 24, 25, 26  Następny
Strona 20 z 26

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin