|
FSR Polska Forum członków i sympatyków polskiej Sekcji FSR CKM LOK
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Pią 19:25, 08 Paź 2010 Temat postu: PICCO P-90 XP MARINE. |
|
|
Witam,
uznałem że silnik ten zasługuje na osobny temat ze względu na swoje osiągi i bardzo ciekawe rozwiązania konstrukcyjne których brakuje jego konkurentom. Póki co jest to temat informacyjny a myślę że z czasem stanie się miejscem dyskusji jego użytkowników .
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Dane silnika opublikowane przez producenta;
-pojemność 14,88ccm
-średnica tłoka 26,7mm
-skok tłoka 26,6mm
-ciężar 1250g
• wał korbowy średnicy 15mm
• 5 portów 2 bajpasy
• tuleja brązowa chromowana
• tłok wykonany w technologii CNC
• szwajcarskie łożyska wysokiej jakości
• komora spalania stożkowa
• gaźnik obrotowy o średnicy 12mm
Tyle informacji od producenta. W następnych postach przedstawię budowę tego bardzo ciekawego motorka.
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
larith
Buczek
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bełchatów/Warszawa
|
Wysłany: Sob 13:13, 09 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Ile kosztuje i co ma czego nie maja CMB ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adi
Asior h.c.
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tychy
|
Wysłany: Sob 16:59, 09 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Kosztuje prawie tyle co dwa CMB i nie rezany ma tyle mocy co najlepsze CMB
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez adi dnia Sob 17:29, 09 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Sob 21:34, 09 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Witam,
ostatnia oferta jaka znam to 730,00EURO z fajka i rura rezonansową, a z tymi osiągami to troszkę przesada ale fabryczny PICCO zdecydowanie góruje osiągami nad takim samym CMB. Postaram się pokazać co jest w nim lepszego i jakie ma wady.
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Nie 20:38, 10 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mountain454
Asior Nadzwyczajny
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 18:56, 10 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Wadą tego silnika jest niewątpliwie cena. I tak nie wszyscy sobie z nim poradzą. Na razie tylko Maciek go ujarzmił. Ale jakim kosztem. Ale efekty widać. Choćby w Schwedtt.Zobaczymy czy inne pikusie choć troszkę zbliżą się do Maćkowych motorków.S.G.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marek żebrowski
Buczek
Dołączył: 24 Gru 2006
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: Nie 19:45, 10 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
a może coś na temat mocy i obrotów , zdaje się że był u zbyszka na hamowni
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Nie 20:29, 10 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Witam,
Myślę że u Zbyszka to on nie był testowany, ale może ktoś się odezwie i poda jakieś dane z hamowni?
[link widoczny dla zalogowanych]
Na początek zdjęcie śrubek, uszczelek, podkładek, sworznia tłokowego, zapinki, świeca żarowa i dysk. Jest tego znacznie więcej niż w CMB, sworzeń tłokowy jest krótszy, o cieńszej ściance i znacznie lżejszy od konkurenta.
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Nie 20:30, 10 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TomO72
Asior Nadzwyczajny
Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: śląsk
|
Wysłany: Pon 12:55, 11 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Stachu a co w tych śrubkach takiego nadzwyczajnegoooooo?
Karter i głowica to może być ciekawe (tuleja jest w innym dziale )
nie wspomnę o kątach /tomek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Pon 13:06, 11 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Witam,
spoko wodza, od czegoś trzeba zacząć . Może dzisiaj wieczorem wstawię następne zdjęcia. Ale przyznaj że zapinka jest nieco ciekawsza od CMBowej . Na razie walczę z wyważaniem mojego wału korbowego na nowy, jeszcze nie sprawdzony procent no i szykuje okręty na zawody do Porlezza.
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Pon 13:48, 11 Paź 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TomO72
Asior Nadzwyczajny
Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: śląsk
|
Wysłany: Pon 13:52, 11 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
WHITE&RED napisał: | Witam,
Ale przyznaj że zapinka jest nieco ciekawsza od CMBowej
Pozdrawiam S.Cz. |
Kiedyś dawno dawno temu w Rossim 3,5 taką samą miałem ale potem zrobiła się taka jak CMBowa a resztą mi tłok ładnie wypiaskowała (śrutowała ). Od tego czasu uważam, że ten kawałek drutu to zbytni luksus a bez niego też się da założyć /tomek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Pon 15:10, 11 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Witam,
Wszystkie uwagi i opinie w ocenie silników PICCO i CMB są tylko moimi własnymi(mam prawo do takich ocen), więc proszę nie brać ich jako decydujące w jakiejkolwiek sytuacji.
Demontujemy silnik na poszczególne części;
[link widoczny dla zalogowanych]
Silnik bez kolektora wydechowego.
[link widoczny dla zalogowanych]
Zdemontowany gaźnik.
[link widoczny dla zalogowanych]
Zdjęta pokrywa tylna.
[link widoczny dla zalogowanych]
Odkręcone śrubki mocujące płaszcz wodny głowicy
Kolektor wydechowy mocowany jest za pomocą odpowiednio ukształtowanego cienkiego pręta mocowanego obrotowo w specjalnych otworach w korpusie silnika a uszczelnienie kolektor-króciec wydechowy za pomocą odcinka silikonowego węża. Mocowanie jest moim zdaniem wadliwie skonstruowane ponieważ pręty są dosyć szeroko rozstawione po obydwóch stronach kolektora wydechowego i bardzo utrudniają rozruch silnika a w przypadku stosowania pasków zębatych staje się to prawie niemożliwe. Ponieważ rura rezonansowa jest identyczna jak w silniku CMB osobiście zmieniłbym kolektor wydechowy na ten z firmy CMB co jest możliwe.
[link widoczny dla zalogowanych]
Zdjęty płaszcz wodny głowicy, w PICCO oringi umieszczone są w głowicy i w górnej części korpusu silnika.
C.d.n.
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Pon 18:24, 18 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaciekD
Asior Zwyczajny
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 8:36, 12 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Witam Wszystkich
Miło mi, że ktoś następny stał się posiadaczem PICCO 15. Jak mogę swoje trzy grosze - Stasio, ja na początku też krzywo patrzyłem na ten kolektor, a teraz uważam że jest to lepsze rozwiązanie od CMB. Pasek musisz umieścić pomiędzy kolektorem a drutem dociskowym, nie na zewnątrz. Wtedy wszystko funguje jak należy, a ten sposób połączenia jest niezwykle szczelny i trwały. W CMB średnio co 2 godziny oba oringi trzeba wymieniać, a tutaj nic się nie dzieje. Cdn.
Pozdrawiam
Maciej Duchiński
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Wto 8:45, 12 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Witam,
niestety nie mam tego motorka , ale miałem okazję w nim pogrzebać i zostało mi po tym trochę zdjęć i doświadczeń. Faktycznie oringi bardzo szybko sie rozszczelniają, pamiętam że w MOKKIm także samodzielnie robiliśmy fajki i uszczelnialiśmy je jak w PICCO. Mam tylko wątpliwości czy tak umieszczony pasek nie ociera się zbytnio i cały czas o koło rozruchowe zabierając jakąś maleńką cząsteczkę mocy temu motorkowi?
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Wto 8:46, 12 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaciekD
Asior Zwyczajny
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 10:35, 12 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Patrząc na pasek wygląda, że jest wszystko ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|