Forum FSR Polska Strona Główna FSR Polska
Forum członków i sympatyków polskiej Sekcji FSR CKM LOK
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

PICCO P-90 XP MARINE.
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Budujemy FSR-V 15
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Pią 19:25, 08 Paź 2010    Temat postu: PICCO P-90 XP MARINE.

Witam,

uznałem że silnik ten zasługuje na osobny temat ze względu na swoje osiągi i bardzo ciekawe rozwiązania konstrukcyjne których brakuje jego konkurentom. Póki co jest to temat informacyjny a myślę że z czasem stanie się miejscem dyskusji jego użytkowników Very Happy .

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Dane silnika opublikowane przez producenta;

-pojemność 14,88ccm
-średnica tłoka 26,7mm
-skok tłoka 26,6mm
-ciężar 1250g

• wał korbowy średnicy 15mm
• 5 portów 2 bajpasy
• tuleja brązowa chromowana
• tłok wykonany w technologii CNC
• szwajcarskie łożyska wysokiej jakości
• komora spalania stożkowa
• gaźnik obrotowy o średnicy 12mm

Tyle informacji od producenta. W następnych postach przedstawię budowę tego bardzo ciekawego motorka.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
larith
Buczek



Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełchatów/Warszawa

PostWysłany: Sob 13:13, 09 Paź 2010    Temat postu:

Ile kosztuje i co ma czego nie maja CMB ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adi
Asior h.c.



Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy

PostWysłany: Sob 16:59, 09 Paź 2010    Temat postu:

Kosztuje prawie tyle co dwa CMB i nie rezany ma tyle mocy co najlepsze CMB Very Happy

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adi dnia Sob 17:29, 09 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Sob 21:34, 09 Paź 2010    Temat postu:

Witam,

ostatnia oferta jaka znam to 730,00EURO z fajka i rura rezonansową, a z tymi osiągami to troszkę przesada ale fabryczny PICCO zdecydowanie góruje osiągami nad takim samym CMB. Postaram się pokazać co jest w nim lepszego i jakie ma wady.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Nie 20:38, 10 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mountain454
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 18:56, 10 Paź 2010    Temat postu:

Wadą tego silnika jest niewątpliwie cena. I tak nie wszyscy sobie z nim poradzą. Na razie tylko Maciek go ujarzmił. Ale jakim kosztem. Ale efekty widać. Choćby w Schwedtt.Zobaczymy czy inne pikusie choć troszkę zbliżą się do Maćkowych motorków.S.G.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marek żebrowski
Buczek



Dołączył: 24 Gru 2006
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: olsztyn

PostWysłany: Nie 19:45, 10 Paź 2010    Temat postu:

a może coś na temat mocy i obrotów , zdaje się że był u zbyszka na hamowni Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Nie 20:29, 10 Paź 2010    Temat postu:

Witam,

Myślę że u Zbyszka to on nie był testowany, ale może ktoś się odezwie i poda jakieś dane z hamowni?

[link widoczny dla zalogowanych]

Na początek zdjęcie śrubek, uszczelek, podkładek, sworznia tłokowego, zapinki, świeca żarowa i dysk. Jest tego znacznie więcej niż w CMB, sworzeń tłokowy jest krótszy, o cieńszej ściance i znacznie lżejszy od konkurenta.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Nie 20:30, 10 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TomO72
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: śląsk

PostWysłany: Pon 12:55, 11 Paź 2010    Temat postu:

Stachu a co w tych śrubkach takiego nadzwyczajnegoooooo? Evil or Very Mad
Karter i głowica to może być ciekawe (tuleja jest w innym dziale Very Happy )
nie wspomnę o kątach /tomek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Pon 13:06, 11 Paź 2010    Temat postu:

Witam,

spoko wodza, od czegoś trzeba zacząć Mr. Green . Może dzisiaj wieczorem wstawię następne zdjęcia. Ale przyznaj że zapinka jest nieco ciekawsza od CMBowej Mr. Green . Na razie walczę z wyważaniem mojego wału korbowego na nowy, jeszcze nie sprawdzony procent no i szykuje okręty na zawody do Porlezza.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Pon 13:48, 11 Paź 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TomO72
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: śląsk

PostWysłany: Pon 13:52, 11 Paź 2010    Temat postu:

WHITE&RED napisał:
Witam,

Ale przyznaj że zapinka jest nieco ciekawsza od CMBowej Mr. Green
Pozdrawiam S.Cz.

Kiedyś dawno dawno temu w Rossim 3,5 taką samą miałem ale potem zrobiła się taka jak CMBowa a resztą mi tłok ładnie wypiaskowała (śrutowała Very Happy ). Od tego czasu uważam, że ten kawałek drutu to zbytni luksus a bez niego też się da założyć /tomek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Pon 15:10, 11 Paź 2010    Temat postu:

Witam,

Wszystkie uwagi i opinie w ocenie silników PICCO i CMB są tylko moimi własnymi(mam prawo do takich ocen), więc proszę nie brać ich jako decydujące w jakiejkolwiek sytuacji.


Demontujemy silnik na poszczególne części;

[link widoczny dla zalogowanych]

Silnik bez kolektora wydechowego.

[link widoczny dla zalogowanych]

Zdemontowany gaźnik.

[link widoczny dla zalogowanych]

Zdjęta pokrywa tylna.

[link widoczny dla zalogowanych]

Odkręcone śrubki mocujące płaszcz wodny głowicy Mr. Green

Kolektor wydechowy mocowany jest za pomocą odpowiednio ukształtowanego cienkiego pręta mocowanego obrotowo w specjalnych otworach w korpusie silnika a uszczelnienie kolektor-króciec wydechowy za pomocą odcinka silikonowego węża. Mocowanie jest moim zdaniem wadliwie skonstruowane ponieważ pręty są dosyć szeroko rozstawione po obydwóch stronach kolektora wydechowego i bardzo utrudniają rozruch silnika a w przypadku stosowania pasków zębatych staje się to prawie niemożliwe. Ponieważ rura rezonansowa jest identyczna jak w silniku CMB osobiście zmieniłbym kolektor wydechowy na ten z firmy CMB co jest możliwe.

[link widoczny dla zalogowanych]

Zdjęty płaszcz wodny głowicy, w PICCO oringi umieszczone są w głowicy i w górnej części korpusu silnika.

C.d.n.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Pon 18:24, 18 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaciekD
Asior Zwyczajny



Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 8:36, 12 Paź 2010    Temat postu:

Witam Wszystkich

Miło mi, że ktoś następny stał się posiadaczem PICCO 15. Jak mogę swoje trzy grosze - Stasio, ja na początku też krzywo patrzyłem na ten kolektor, a teraz uważam że jest to lepsze rozwiązanie od CMB. Pasek musisz umieścić pomiędzy kolektorem a drutem dociskowym, nie na zewnątrz. Wtedy wszystko funguje jak należy, a ten sposób połączenia jest niezwykle szczelny i trwały. W CMB średnio co 2 godziny oba oringi trzeba wymieniać, a tutaj nic się nie dzieje. Cdn.

Pozdrawiam
Maciej Duchiński


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Wto 8:45, 12 Paź 2010    Temat postu:

Witam,

niestety nie mam tego motorka Sad , ale miałem okazję w nim pogrzebać i zostało mi po tym trochę zdjęć i doświadczeń. Faktycznie oringi bardzo szybko sie rozszczelniają, pamiętam że w MOKKIm także samodzielnie robiliśmy fajki i uszczelnialiśmy je jak w PICCO. Mam tylko wątpliwości czy tak umieszczony pasek nie ociera się zbytnio i cały czas o koło rozruchowe zabierając jakąś maleńką cząsteczkę mocy temu motorkowi?

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Wto 8:46, 12 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaciekD
Asior Zwyczajny



Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 10:35, 12 Paź 2010    Temat postu:

Patrząc na pasek wygląda, że jest wszystko ok.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Wto 12:52, 12 Paź 2010    Temat postu:

Witam,

więc nie trzeba nic zmieniać Very Happy Very Happy Very Happy

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Budujemy FSR-V 15 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin