|
FSR Polska Forum członków i sympatyków polskiej Sekcji FSR CKM LOK
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
madmax98
Buczek
Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: Pon 10:00, 29 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Przydałoby się, aby też przy tej okazji powiedzieć w tym temacie coś na temat układów zapłonowych stosowanych w benzynkach.
Jak zauważyłem ( a przez ostatnie czas sporo szukałem informacji w sieci ) w wersji wodnej stosuje się tylko zapłon w oparciu o CDI z układem magneta ( czyli zasilanie układu z cewki, w której napięcie kondensatora jest ładowane z wyindukowanego napięcia przez układ magnesów na kole zamachowym - w rzeczywistości jest to cewka z trzema uzwojeniami: ładujące kondensator, wyzwalające - które steruje tyrystorem oraz iskrowe - do którego podłącza się już świecę zapłonową ).
Plusem tego rozwiązania bez wątpienia jest wodoodporność - minusem zazwyczaj brak możliwości regulacji kąta zapłonu.
Od razu pytanko do właścieli silnków benzynowych czy konstrukcja mechaniczna pozwala Wam przesuwać układ zapłonowy, aby korygować kąt zapłonu o kilka stopni ?
Dodatkowy minus rozwiązania układu "magneto", to brak możliwości korekcji zapłonu ( tzw. mapa zapłonu ) w funkcji obrotów.
Takie opcje mają tylko mikroprocesorowe układy zapłonowe CDI z osobnym zasilaniem wyzwalane czujnikiem Hall'a - jednakże podejrzewam, że kontakt z wilgocią uwali natychmiast takie urządzonko.
P.S. Z chęcią poczytam wypowiedzi innych kolegów, którzy wiedzą dużo więcej na temat układów zapłonowych stosowanych w motorkach innych producentów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Pon 10:44, 29 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Witam,
uznałem że układ zapłonowy to bardzo ważna sprawa w Zenkach i innych motorkach i dlatego Twój post Piotrze przeniosłem do nowego tematu. Myślę że tak będzie lepiej, w poprzednim, dotyczącym tuningu mechanicznego mógłby się gdzieś zagubić.
Ja również zapraszam do dyskusji.
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
madmax98
Buczek
Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: Pon 21:23, 29 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Pod tym linkiem można zobaczyć, jak jest zbudowany układ CDI z magnetem - stosowany również prawie przy wszystkich benzynowych dwusuwach w narzędziach ogrodniczych ( i nie tylko ):
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mountain454
Asior Nadzwyczajny
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 9:43, 30 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
W niektórych motorkach można regulować zapłon przesuwając cewkę w prawo lub lewo. Coś w tym zapłonie musi być skoro w naszych motorkach nie spotkałem się z zapłonem elektronicznym. Nie wiem na czym to polega . Może ktoś mi powie dlaczego w moim motorku w magnecie są trzy magnesy, i w którym momencie następuje zapłon tak abym mógł wiedzieć jakie jest jego wyprzedzenie..S.G.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mountain454 dnia Wto 9:47, 30 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zdalny
Brzęczek
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 9:08, 21 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Jako ciekawostke podam ze w silniku 35 mathe millenium punkt zapłonu ustawia sie 4,8mm przed gpz a w jego nowszej wersji aż 6mm przed gpz.
Zenek i RCMK oczywiście maja regulacje szkoda ze nie płynną jak 35.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mountain454
Asior Nadzwyczajny
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 6:42, 22 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Skąd będziesz wiedział że akurat jest 4,8 lub 6 mm przed GPZ. Żadnych znaków na kole czy karterze nie ma. Witam team Fedorów. Już bałem się że klasa O-27 nie zostanie rozegrana. Benzynki górą.S.G.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mountain454 dnia Pią 6:56, 22 Kwi 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zdalny
Brzęczek
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 11:50, 07 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Witam zapłon w silnikach Mathe czyli seleny i PVL ma znaki na kole i cewce
Cieszę się ze klasa O 27 tak szybko sie rozwija
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adamm
Buczek
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Guziec FSR Team - Tychy
|
Wysłany: Wto 21:38, 07 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
ale zenek i eremceka nie ma znaczników
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|