Forum FSR Polska Strona Główna FSR Polska
Forum członków i sympatyków polskiej Sekcji FSR CKM LOK
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Układ zapłonowy silników benzynowych.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Budujemy FSR-V 27
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax98
Buczek



Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trzebnica

PostWysłany: Pon 10:00, 29 Lis 2010    Temat postu:

Przydałoby się, aby też przy tej okazji powiedzieć w tym temacie coś na temat układów zapłonowych stosowanych w benzynkach.

Jak zauważyłem ( a przez ostatnie czas sporo szukałem informacji w sieci ) w wersji wodnej stosuje się tylko zapłon w oparciu o CDI z układem magneta ( czyli zasilanie układu z cewki, w której napięcie kondensatora jest ładowane z wyindukowanego napięcia przez układ magnesów na kole zamachowym - w rzeczywistości jest to cewka z trzema uzwojeniami: ładujące kondensator, wyzwalające - które steruje tyrystorem oraz iskrowe - do którego podłącza się już świecę zapłonową ).
Plusem tego rozwiązania bez wątpienia jest wodoodporność - minusem zazwyczaj brak możliwości regulacji kąta zapłonu.

Od razu pytanko do właścieli silnków benzynowych czy konstrukcja mechaniczna pozwala Wam przesuwać układ zapłonowy, aby korygować kąt zapłonu o kilka stopni ?

Dodatkowy minus rozwiązania układu "magneto", to brak możliwości korekcji zapłonu ( tzw. mapa zapłonu ) w funkcji obrotów.

Takie opcje mają tylko mikroprocesorowe układy zapłonowe CDI z osobnym zasilaniem wyzwalane czujnikiem Hall'a - jednakże podejrzewam, że kontakt z wilgocią uwali natychmiast takie urządzonko.

P.S. Z chęcią poczytam wypowiedzi innych kolegów, którzy wiedzą dużo więcej na temat układów zapłonowych stosowanych w motorkach innych producentów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Pon 10:44, 29 Lis 2010    Temat postu:

Witam,

uznałem że układ zapłonowy to bardzo ważna sprawa w Zenkach i innych motorkach i dlatego Twój post Piotrze przeniosłem do nowego tematu. Myślę że tak będzie lepiej, w poprzednim, dotyczącym tuningu mechanicznego mógłby się gdzieś zagubić.

Ja również zapraszam do dyskusji.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madmax98
Buczek



Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trzebnica

PostWysłany: Pon 21:23, 29 Lis 2010    Temat postu:

Pod tym linkiem można zobaczyć, jak jest zbudowany układ CDI z magnetem - stosowany również prawie przy wszystkich benzynowych dwusuwach w narzędziach ogrodniczych ( i nie tylko ):

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mountain454
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 9:43, 30 Lis 2010    Temat postu:

W niektórych motorkach można regulować zapłon przesuwając cewkę w prawo lub lewo. Coś w tym zapłonie musi być skoro w naszych motorkach nie spotkałem się z zapłonem elektronicznym. Nie wiem na czym to polega . Może ktoś mi powie dlaczego w moim motorku w magnecie są trzy magnesy, i w którym momencie następuje zapłon tak abym mógł wiedzieć jakie jest jego wyprzedzenie..S.G.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mountain454 dnia Wto 9:47, 30 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zdalny
Brzęczek



Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 9:08, 21 Kwi 2011    Temat postu:

Jako ciekawostke podam ze w silniku 35 mathe millenium punkt zapłonu ustawia sie 4,8mm przed gpz a w jego nowszej wersji aż 6mm przed gpz.
Zenek i RCMK oczywiście maja regulacje szkoda ze nie płynną jak 35.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mountain454
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 6:42, 22 Kwi 2011    Temat postu:

Skąd będziesz wiedział że akurat jest 4,8 lub 6 mm przed GPZ. Żadnych znaków na kole czy karterze nie ma. Witam team Fedorów. Już bałem się że klasa O-27 nie zostanie rozegrana. Benzynki górą.S.G.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mountain454 dnia Pią 6:56, 22 Kwi 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zdalny
Brzęczek



Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 11:50, 07 Cze 2011    Temat postu:

Witam zapłon w silnikach Mathe czyli seleny i PVL ma znaki na kole i cewce
Cieszę się ze klasa O 27 tak szybko sie rozwija Very Happy Shocked Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adamm
Buczek



Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Guziec FSR Team - Tychy

PostWysłany: Wto 21:38, 07 Cze 2011    Temat postu:

ale zenek i eremceka nie ma znaczników

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Budujemy FSR-V 27 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin