Forum FSR Polska Strona Główna FSR Polska
Forum członków i sympatyków polskiej Sekcji FSR CKM LOK
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Mocowanie silnika
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Budujemy FSR-V 3,5
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Śro 21:56, 08 Paź 2008    Temat postu:

Witam,

Mareczku, zawsze miałem wątpliwości co do potrzeby trzech otworów w moim chwycie wody,



ten trzeci, środkowy otwór jest bez sensu. Dzisiaj robię dwa otwory, nie łączę ich i jest 1 chwyt(otwór) na jeden wężyk silikonowy i jedno miejsce chłodzone przez jeden otwór(chwyt wody).



Sorki za te bazgroły na Twoim schemacie. Nie wiem czy te moje wyliczanki są zrozumiałe. Według Twojej idei(kolor czerwony-chwyt wody i dalej niebieski) dowodzi że jeden chwyt robisz zbędny Question . Gdybyś poprowadził osobne rurki(kolor zielony) do głowicy i do rury to miałbyś dwa razy więcej wody i dwa razy wydajniejsze chłodzenie. Czy zgadzasz się z moim tokiem myslenia? Co Ty na to?

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Sob 8:39, 11 Paź 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARKO52
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:55, 08 Paź 2008    Temat postu:

Witam

Nie zgadzam sie do końca z tym co narysowałeś - to też bedzie działać .

"Twoje" połączenia stosowałem na początku i czasami miałem problemy z zapychaniem się rurek wlotowych (coś co pływa po wodzie).

Gdy zastosowałem to co przedstawiłem NIGDY nie miałem problemu. Myślę , że w układzie chłodzenia jest pewne ciśnienie i gdy jedno wejście jest zatkane przez chwilę to "ciśnienie" wewnątrz układu chłodzenia spowoduje udrożnienie wejścia wody. Idea

NIGDY nie zastosuje innego rozwiązania -dla mnie jest lepiej niż dobrze.
Rurki chwytu wody wystają trochę poza dno łódki (ok 1,5 mm), inaczej niż w Twoim rozwiązaniu - równo z dnem, ale uważam , że wystające rurki zaczerpną większą ilość wody , szczególnie przy małej prędkości niż w twoim rozwiązaniu. Teoretycznie troche hamują łódkę , ale moja i tak jest dla mnie dość szybka i rozwiązania nie zmienię. Idea Very Happy

Pozdrawiam

Marek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Śro 23:24, 08 Paź 2008    Temat postu:

Witam,

moje chwyty są ustawione pod małym kątem, także wystają z dna o około 1mm. Niektórzy zawodnicy umieszczaja tylko jeden chwyt(rurkę) do pobierania wody i też są z niego zadowoleni. Kazde rozwiązanie które spełnia swoje zadanie jest dobre. Nie pamiętam żeby kiedykolwiek "coś" zatkało mi otwór pobierający wodę, więc chyba niepotrzebnie się tym martwisz w dodatku że masz dwa chwyty. Musiałbyś być wyjątkowym pechowcem gdyby obydwa coś złapały i nie miałbyś wówczas żadnego chłodzenia.
To tyle, ale i tak nie odpowiedziałeś mi co sądzisz o moim rozumieniu tego zagadnienia, o matematyce którą przedstawiłem na rysunku? Pisząc swój post wcale nie myślałem żeby przekonać Ciebie do jakichkolwiek zmian w Twoich łódeczkach, kedyś prowadziłem dyskusję z moim francuskim przedstawicielem na temat wykonywania dwóch otworów w sterze do offshora-analogicznie jak Twoje rozwiązanie, doszliśmy do wniosku że będę nadal robił dwa otwory ... bo klienci chętniej je kupują.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Śro 23:25, 08 Paź 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARKO52
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 1:56, 09 Paź 2008    Temat postu:

Witam

Nie za bardzo się zgadzam , ponieważ uwazam ,że w obu przypadkach sumaryczna ilość wody będzie taka sama.

Od chwytu wody do trójnika jest takie samo ciśnienie , więc za trójnikiem ilość wody będzie dwa razy pobrana.

Używając dwóch chwytów wody i trójnika wykluczam zatkanie się obydwu w jednym czasie.

Stosując dwie oddzielne linie chłodzenia miałem pecha - przeważnie zatkała się ta doprawadzająca wodę na głowicę silnika.







Pozdrawiam

Marek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paweł Urbanek
Buczek



Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy

PostWysłany: Czw 14:41, 09 Paź 2008    Temat postu:

Ciekawe rozwiązanie z tą jedną rurką Panie Stanisławie, tylko czy nie będzie to powodowało zbyt małej ilości wody w chłodzeniu i w konsekwencji przy bardziej cieplejszych dniach ( i oczywiście wodzie ) "zagotowaniu" silnika? Pamiętając, że chodzi na pełnych obrotach przez 30 min.

Ja miałem dwie osobne rurki do chłodzenia silnika i wydechu ustawione za śrubą lekko wychodzące z kadłuba.

Jest jeszcze jeden problem, czy robić chwyty wody lekko wystające z dna, czy raczej na równo z dnem?

POZDRAWIAM
URBIT


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Meniu
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 487
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin

PostWysłany: Czw 23:02, 09 Paź 2008    Temat postu:

Hejka,
jak chcesz mieć hamulec to zrób wystające Wink
Meniu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mountain454
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 6:49, 10 Paź 2008    Temat postu:

Zawsze można spiłować. S.G.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiek
Buczek



Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 19:06, 10 Paź 2008    Temat postu:

za namową asiorów , bez przekonania , ale zrobiłem jedną dziurę w osi wału i niewystajacą i ... działa sobie w nowej 3,5 i silnik ją tez polubił.
Podobno nasze silniki są niedogrzane, może warto trochę przykręcic chłodzenie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adrian
Buczek



Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 23:29, 10 Paź 2008    Temat postu:

Załóż sobie kranik od powietrza w akwariach, i będziesz sobie regulować

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Sob 18:32, 11 Paź 2008    Temat postu:

Witam,

myślę że jedna rurka średnicy 4mm w 3,5ce to powinno zupełnie wystarczyć.

"Używając dwóch chwytów wody i trójnika wykluczam zatkanie się obydwu w jednym czasie."

Mareczku, a jeśli jakiś paproch zatka rurkę w miejscu jak na poniższym rysunku Question Very Happy , co wtedy?



Hihi, hihi Very Happy .

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Sob 18:33, 11 Paź 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARKO52
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 18:57, 11 Paź 2008    Temat postu:

Witam

Myślę ,że "paproch" nie może przejść takiej długiej drogi , ale nie wykluczam całkowicie.

Pozdrawiam

Marek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Budujemy FSR-V 3,5 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin