|
FSR Polska Forum członków i sympatyków polskiej Sekcji FSR CKM LOK
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
robarek
Bzykacz
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Konstancin-Jeziorna
|
Wysłany: Śro 19:43, 01 Paź 2008 Temat postu: Mocowanie silnika |
|
|
Witam!
Mam pytanie: czy mocowanie silnika ASP21 wykonane z kątowników aluminiowych o grubości 2 mm (jeden przylaminowany do kadłuba i drugi przykręcony do niego poprzez silentbloki, na kształt litery "Z", i do silnika, to wszystko x 2 oczywiście) nie będzie za słabe?
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez robarek dnia Śro 19:43, 01 Paź 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Meniu
Asior Nadzwyczajny
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 487
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Konin
|
Wysłany: Śro 22:54, 01 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Witaj kolego,
jeżeli po odpaleniu silnika na pomoście nic sie nie urwie, i bedziesz miał silnik w osi z wałem napędowym to powinno wytrzymać. Przy zderzeniach łódek podczas pływania bywa różnie. CZasmi potrafi sie wszystko wyrwać wraz ze zbiornikiem paliwa.
Meniu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Czw 8:34, 02 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Witam,
osobiście zastosowałbym grubość 3mm.
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
robarek
Bzykacz
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Konstancin-Jeziorna
|
Wysłany: Czw 19:00, 02 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Dziękuję za podpowiedzi. Pewnie krakowskim targiem zastosuję 2,5 mm:)
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez robarek dnia Czw 19:00, 02 Paź 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pitt
Gospodarz
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bellechatoix
|
Wysłany: Czw 21:50, 02 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Chyba konstancińsko-jeziornym targiem
A swoją drogą to jakoś tej miejscowości nie lubię... ciekawe czemu...
Pozdro.
PJ
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
robarek
Bzykacz
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Konstancin-Jeziorna
|
Wysłany: Sob 9:51, 04 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Nie wiem czy lubienie miejscowości ma związek z tematem?
Chciałbym się jeszcze dowiedzieć czy macie jakieś niezawodne sposoby na osiowe zamocowanie silnika w stosunku do wału?
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adi
Asior h.c.
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tychy
|
Wysłany: Nie 21:31, 05 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Ja używam stalowej tulejki która ma długość sprzęgła, jedyne o czym Musisz pamiętać, wszystkie otwory w tulejce muszą być w jednej osi.
Pozdrawiam
Adrian
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Meniu
Asior Nadzwyczajny
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 487
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Konin
|
Wysłany: Nie 23:44, 05 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
adi napisał: | Ja używam stalowej tulejki która ma długość sprzęgła, jedyne o czym Musisz pamiętać, wszystkie otwory w tulejce muszą być w jednej osi.
Pozdrawiam
Adrian |
Amen
Meniu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
robarek
Bzykacz
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Konstancin-Jeziorna
|
Wysłany: Pon 19:28, 06 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Dziękuję za podpowiedź (właśnie myślałem o tulejce tylko dodatkowo nagwintowanej z jednej strony M wału śruby a z drugiej M wału silnika, wykonanej na tokarce dla zapewnienia współosiowości)
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez robarek dnia Pon 19:30, 06 Paź 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Paweł Urbanek
Buczek
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tychy
|
Wysłany: Wto 12:26, 07 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
I tak by to leciało. Chyba wszyscy tak robią.
Acha, ja stosuje kątowniki o grubości 2 mm i sie bardzo dobrze trzymają.
W końcu to 3,5 a nie 15
POZDRAWIAM
URBIT
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Wto 17:23, 07 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Witam,
do 15-ki stosuję kątowniki 5mm. Też czasami pękają , życzę powodzenia w budowie okręcika .
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
robarek
Bzykacz
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Konstancin-Jeziorna
|
Wysłany: Wto 19:56, 07 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
No to jeszcze trochę Was pomęczę .
Jak średnica rurki na wlot wody chłodzącej. Czy średnica otworu 3 mm wystarczy?
Wlot musi być koniecznie za śrubą, czy może być obok albo przed?
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adi
Asior h.c.
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tychy
|
Wysłany: Wto 21:07, 07 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Tak, rurka 3mm wystarczy, natomiast jeżeli chodzi o chwyt wody, nie musi on byc koniecznie za śrubą (chociaż najlepiej żeby właśnie tam był ) może być również z boku wału napędowego lub w każdej innej części łódki która podczas ślizgu ma stały kontakt z wodą.
Pozdrawiam
Adrian
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Meniu
Asior Nadzwyczajny
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 487
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Konin
|
Wysłany: Wto 21:47, 07 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Witaj,
ja robię chwyty wody z rurki 3 mm i umieszczam ją w osi pomiedzy sterem a śrubą. 4 cm od steru.
Meniu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARKO52
Asior Nadzwyczajny
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 21:25, 08 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Witam
Łoże wykonane z duralowego kątownika często pękało ( 3 mm V-15).
Wykonałem takie łoze z kątownika ze stali nierdzewnej ( 3mm) i pływam już 3-ci sezon i jest OK. – trudniej wykonać ale, nie mam problemu z pękaniem.
Do chłodzenia używam dwóch chwytów wody wykonanych z rurki fi 4 x 0.5 umiejscowionych na wysokości śruby napędowej – jest OK.
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam
Marek
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MARKO52 dnia Śro 21:27, 08 Paź 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|