|
FSR Polska Forum członków i sympatyków polskiej Sekcji FSR CKM LOK
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Pią 19:47, 04 Lut 2011 Temat postu: CMB35RSRing. |
|
|
Witam,
mam na warsztacie także i ten silnik więc przy okazji przedstawię go wszystkim w szczegółach.
Dane techniczne;
-pojemność - 35ccm
-średnica tłoka - 35,6mm
-skok tłoka - 34,8mm
-moc - 10/12KM
-obroty - 21000/22000obr/min
-waga - 3,6kg
[link widoczny dla zalogowanych]
Na pudełeczku.
[link widoczny dla zalogowanych]
Prawy boczek.
[link widoczny dla zalogowanych]
Lewy boczek.
[link widoczny dla zalogowanych]
Przód, tył.
[link widoczny dla zalogowanych]
Góra, dół.
w następnych postach będzie rozbieranie motorka i niestety moje opinie o nim, też
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marek żebrowski
Buczek
Dołączył: 24 Gru 2006
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: Sob 0:33, 05 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
piszę póóóóóżno ale merytorycznie , w jakiś materiałach spotkałem się że ma 14 ogierów ale i 10 może rozwiejesz te rozbieżności .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Sob 10:28, 05 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Witam,
producent nie ma swojej strony, a dane jakie podają poszczególni sprzedawcy silników CMB, różnią się między sobą i to czasami dosyć znacznie. Przykład masz w mocy, od 10 do 14KM, to baaaardzo dużo.
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bartek.Dzierbicki
Buczek
Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 12:05, 06 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Marek,
A ja widziałem wkatalogach ze silniki 4,6 (samochodowe) mają po 4 PS po czym na hamowni wychodzi że mają coś ok 1,5-1,7. A te 14 ps pewnie wzieło się z tego ze pojemnosc jest 2x15 plus 5 , a skoro cmb 15 ma ok 6-7 (teoretycznych) koni to ktos sobie tak skalkulował....tak mi się wydaje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Nie 13:48, 06 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Witam,
jak widać podawane dane nie mają często nic wspólnego z rzeczywistością.
Następne zdjęcia z rozbierania następnym razem a dzisiaj pierwszy kwiatek z tego silnika. Oczywiście korbowód jest jak w piętnastce tej firmy krzywy .
[link widoczny dla zalogowanych]
Nie mam nic innego do mierzenia w tym zakresie więc użyłem suwmiarki.
[link widoczny dla zalogowanych]
Tak więc pomiary nie sa zbyt dokładne, ale różnica jest wyraźna, na moje oko około 0,075mm, niby nie za dużo ale efekt jest taki.
[link widoczny dla zalogowanych]
Dwie strony korbowodu, należy zwrócić uwagę na stopę korbowodu,
[link widoczny dla zalogowanych]
tu widać to wyraźniej, jedna strona jest idealnie "fabryczna", na drugiej zaś są wyraźna ślady walki z powierzchnią przeciwwagi.
[link widoczny dla zalogowanych]
Dla tych co mają kłopoty ze wzrokiem, specjalnie zrobiłem te zdjecia, bez komentarza .......................... .
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Pon 19:16, 14 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Witam,
dalsze rozbieranie motorka.
Konstrukcja silników firmy CMB, począwszy od silnika 45 aż do 35 niwiele różnią się od siebie, oczywiście detale ze względu na róznice gabarytów i sposób działania mają niewielkie różnice ale zasadniczo idea jest we wszystkich ta sama.
[link widoczny dla zalogowanych]
Głowicę "trzymają" cztery długie śruby M5.
[link widoczny dla zalogowanych]
Chłodzony jest kolektor wydechowy od spodu i od góry wraz z bokiem głowicy. Płaszcz wodny uszczelniono gumową uszczelką, więc jest dosyć duża możliwość zwiększania stopnia sprężania.
[link widoczny dla zalogowanych]
Pokrywa tylna karteru także mocowana na cztery śruby, gaźnik odizolowany(od wpływu wysokiej temperatury) od karteru podkładką wykonaną z teflonu?, niestety śruby mocujące gaźnik przekazują część ciepła z karteru na gaźnik. Gaźnik uszczelniony z podkładką cienkim oringiem.
[link widoczny dla zalogowanych]
Zdjęta pokrywa tylna.
[link widoczny dla zalogowanych]
I małe zbliżenie. Ciśnienie i podciśnienie doprowadzone do pompki gażnika z kanału płuczącego baaaardzo dużym króćcem i grubym wężem. Otwór wokół zabieraka dysku przeogromny.
[link widoczny dla zalogowanych]
Pokrywa tylna od środka.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Dysk, konstrukcji jak to u CMB, należy uważać przy jego montownaiu gdyż zabierak jest usytuawany centrycznie na wale.
Pozdrawiam S.Cz,
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Pon 19:20, 14 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Śro 22:13, 16 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Witam,
dzisiaj demontujemy zapłon i pokrywę przednią silnika.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Nie 15:31, 13 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Witam,
zrobiłem wreszcie formę do wypełniania przeciwwag wału korbowego, jest wielka, ciężka i ma dużą objętość wtrysku .
[link widoczny dla zalogowanych]
Wczoraj wypełniłem moje trzy wały do piętnastki, jeden od Zenka, no i tego olbrzyma po lewej(CMB35RS), m a s a k r a !!!!!!!!!!!! Muszę troszkę przerobić formę gdyż podczas wtryskiwania wyszło że jest kilka błędów i za bardzo muszę się przy tej czynności namordować.
Porównanie wielkości mówi samo za siebie. Po przerobieniu formy, myslę że otwór po przeciwnej stronie czopu korbowodu, też będzie wypełniany.
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Nie 15:53, 13 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adamm
Buczek
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Guziec FSR Team - Tychy
|
Wysłany: Nie 15:48, 13 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
a ja dalej nie wiem ile to daje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Nie 15:59, 13 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Witam,
tyle co widziałeś w Tychach w moim okręciku .
Trochę nie po kolei, wał korbowy 3dziestki5ki.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Nie ma o czym pisać, to też jest wał "wyczynowy". , odległości między przeciwwagami(bardzo małe) wykluczają wypełnienie przeciwwag na całej powierzchni koła.
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Nie 18:54, 13 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adamm
Buczek
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Guziec FSR Team - Tychy
|
Wysłany: Nie 16:02, 13 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
no ta. ale to nie bylo TYLKO wypelnienie walu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adamm
Buczek
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Guziec FSR Team - Tychy
|
Wysłany: Nie 17:03, 13 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
zaczynam sie czuć jak bym film na polsacie oglądał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pitt
Gospodarz
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bellechatoix
|
Wysłany: Nie 17:57, 13 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
A jakie to odczucie jest?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|