Forum FSR Polska Strona Główna FSR Polska
Forum członków i sympatyków polskiej Sekcji FSR CKM LOK
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

CMB45RS.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Budujemy FSR-V 7,5
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Pią 22:33, 14 Sty 2011    Temat postu: CMB45RS.

Witam,

Grzebię troszkę przy motorku CMB45RS, przy okazji zrobiłem parę fotek Very Happy .

[link widoczny dla zalogowanych]

Widok z profilu, prawego Mr. Green . Konstrukcja tego silnika jest identyczna jak CMB91RS, tyle że jest to jego miniaturka, różni się tylko mocowaniem koła zamachowego i zębatki na wale korbowym, a więc jest to także silnik "wyczynowy" Mr. Green Mr. Green Mr. Green .

[link widoczny dla zalogowanych]

Specjalnie wstawiłem to zdjęcie karteru żeby dokładniej było widać "technologię z NASA" wykonaną przez CMB. W życiu nie miałem w rękach gorszego karteru!!! Tyke niedoróbek w tak małym przedmiocie to mistrzostwo świata Sad . Odlew jest fatalny, na jego złączeniach w wielu miejscach są rowki o szerokości około 0,6mm i głębokości dochodzącej miejscami do 1mm, w kolektorze wydechowym jest to "rów". Być może że trafiłem na tak fatalny karter, jest to bowiem pierwszy i jedyny silnik CMB45RS który rozbierałem. Otworek służący do smarowania łożyska tylnego wywiercony jest tak że pierścień łożyska zakrywa go całkowicie!?, nie ma więc smarowania tego łożyska mieszanką zasysaną z gaźnika, jest to widoczne w dolnym prawym karterze. Na dzisiaj dosyć, resztę kwiatków z karteru pokażę innym razem na powiększeniach. Wspomnę tekże o innych niedoróbkach(kwiatkach).

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TomO72
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: śląsk

PostWysłany: Sob 18:21, 15 Sty 2011    Temat postu:

Witam, aż jestem ciekawi ile kwiatów znajdziesz i czy zauważysz ten największy Laughing . tomek

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Sob 22:58, 15 Sty 2011    Temat postu:

Witam,

wal śmiało, bo nie wiem czy o wszystkich kaszankach napiszę, niektóre mają olbrzymi wpływ na niewłaściwy tor wpadającej mieszanki do komory spalania i w ogóle na przepływ mieszanki i gazów w całym silniku więc nie wiem czy chcę o tym napisać, jest takich kwiatków chyba ze cztery a wcale mi nie zależy na tym żeby wszyscy się o nich dowiedzieli Very Happy .

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Sob 19:33, 26 Lut 2011    Temat postu:

Witam,

na dobre zabieram się za ten motorek, zrobiłem następne fotki,

[link widoczny dla zalogowanych]

Pokrywa przednia silnika, konstrukcja jak w 91RS-Camilo z mosiężną(brązową) wkładką uszczelniającą wał, zadaniem jej jest chyba mniejsze ścieranie się jeśli na czas nie wymienimy zbyt zużytych łożysk.

[link widoczny dla zalogowanych]

Pokrywa tylna, jak w jego większym bracie.

[link widoczny dla zalogowanych]

J.w.

[link widoczny dla zalogowanych]

Myślę że jest to trafione rozwiązanie, jednak gdy chcemy wał wyważać dynamicznie, to moim zdaniem cały ten zespół powinien być zamontowany na wale. Jedynym tego powodem jest ochrona przedniego łożyska przed zbyt szybkim zużyciem co i tak następuje ze względu na siły pochodzące od podpartego w podporze sprzęgła i wału napędowego.

[link widoczny dla zalogowanych]

Głowica, jak w 91.

[link widoczny dla zalogowanych]

J.w.

To mi się podoba, odsyłam do opisów CMB91RS i z głowy cała pisanina.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Sob 19:34, 26 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Pon 16:06, 28 Lut 2011    Temat postu:

Witam,

następne miniaturki części CMB91RS Very Happy ,

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Jedynie boki okna wydechowego ma troszeczkę inny kształt, tak samo jak w piętnastce szerokość górnej krawędzi okna zbyt duża, szczególnie gdy tłok jest podcięty od dołu na około 3/3 obwodu. Lepszym rozwiązaniem, aczkolwiek o wiele droższym dla producenta byłoby prostokątne okno wydechowe i dwa małe okienka po bokach.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Przeciwwagi wału korbowego także nadają się bardziej do kosiarki niż do silnika wyczynowego, mocowanie koła zębatego o.k.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mountain454
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:15, 28 Lut 2011    Temat postu:

Co Ty gadasz. Do kosiarki to wały od Zenka i mojego R254. Te choć trochę są wyczynowe. S.G.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Pon 22:27, 28 Lut 2011    Temat postu:

Witam,

wyczynowy to on jest tylko wtedy kiedy patrzę na niego z boku na przeciwwagę a oś mojego oka pokrywa się z osią wału Mr. Green

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Czw 18:10, 03 Mar 2011    Temat postu:

Witam,

następne zdjęcia,

[link widoczny dla zalogowanych]

Wydaje mi sie że gdybym to zdjęcie wstawił do tematu o 91RS to nie każdy od razu by poznał że się pomyliłem Very Happy

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Gaźnik widoczny z każdej strony, osobiście uważam że da się go idealnie wyregulować, a po przeróbce pokrętła od WRa mozna go eksploatować latami. Oczywiście należy załamać krawędzie rowka prowadzącego i tak ustawić wychylenia serwa żeby wkręt nie uderzał o krawędź przednia i tylną tego rowka.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Nie 22:27, 13 Mar 2011    Temat postu:

Witam,

no i wypełniony wał korbowy

[link widoczny dla zalogowanych]

w towarzystwie wałów z silników 15ccm, 27ccm i 35ccm, wszystkie od CMB. Ten najmniejszy był wypełniany jako ostatni i dlatego ma najczystszy zielony kolorek, poprzednio we wtryskarce był jakiś mix kolorów.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Śro 12:30, 23 Mar 2011    Temat postu:

Witam,

Dzisiaj złożyłem do kupy i wycentrowałem pierwszy wał korbowy do siedemapółki.

[link widoczny dla zalogowanych]

Jest naprawdę malutki i z tego powodu najtrudniejszy do wycentrowania, ale ten wyszedł na "zero" Very Happy , teraz już nie przypomina wału korbowego od kosiarki, zresztą jak wszystkie które u siebie przerabiam Very Happy

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Śro 12:31, 23 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TomO72
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: śląsk

PostWysłany: Śro 17:53, 23 Mar 2011    Temat postu:

WHITE&RED napisał:
Witam,
Jest naprawdę malutki i z tego powodu najtrudniejszy do wycentrowania, ale ten wyszedł na "zero" Very Happy

NIE ROZUMIEM Shocked wkładasz do tulei, ściskasz i jest na "zero" Very Happy wielkie Ci halooo Cool , "najtrudniejszy do wycentrowania" Laughing


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez TomO72 dnia Śro 19:44, 23 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Śro 18:43, 23 Mar 2011    Temat postu:

Witam,

po raz kolejny powtarzam że firma niestety nie stosuje technologii z NASA, niestety, i powtarzalność wymiarów nie jest akurat w przypadku wałów 100%centowa. Wykonałem przyrząd wzorując sie na innym egzemplarzu wału a składałem inny. Wyszło na to że ten był dosyć luźny, mogłem go obracać palcami, do tego pierwszego musiałem używać kombinerek, bez wielkiej fizyki, ale palcami nie mogłem go obrócić. Tak więc po wyjęciu złożonego wału i jego pomiarach wyszło 2,5 setek bicia. Jeszcze gorzej jest w przypadku wałów do piętnastki, niektóre muszę wciskać do tulei za pomocą siłownika, a są też takie, które bez problemu obracam palcami.
Problem z tym malutkim jest taki że nie ma go jak uchwycić w dłoni i przestawiać przeciwwagi uderzeniami mosiężnego młotka, z tymi większymi nie ma takich problemów.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
larith
Buczek



Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełchatów/Warszawa

PostWysłany: Śro 23:00, 23 Mar 2011    Temat postu:

Teraz wszyscy beda mieli "zielone" waly i z gory jestem na straconej pozycji.... az mi sie nie chce licencji oplacac Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Śro 23:33, 23 Mar 2011    Temat postu:

Witam,

jak tam chcesz, ale poczytaj, napisałem że złożyłem pierwszy wał do 7,5, a poza tym zielony już mi się kończy ...........

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pitt
Gospodarz



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bellechatoix

PostWysłany: Czw 11:03, 24 Mar 2011    Temat postu:

Tomek, przesadziłeś z tymi uśmieszkami trochę... :/ A Stacho już Ci wyjaśnił, dlaczego... Smile

Pozdrówka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> Budujemy FSR-V 7,5 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin