|
FSR Polska Forum członków i sympatyków polskiej Sekcji FSR CKM LOK
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adrian
Buczek
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 23:41, 09 Sty 2007 Temat postu: Polak POTRAFI!!!!!!!!!!! |
|
|
Niech się wszystkie Bragiere, Browny,Kalistratowy, Picco , CHOWAJĄ
Wyobrażcie sobie dwusuwa z oddzieloną komorą spalania od skrzyni korbowej,a co za tym idzie i odzielnym smarowaniem, gdzie steruje mieszanka tuleja a nie tłok!
Niemożliwe
A jednak
Przed..., tym pomysłem: [link widoczny dla zalogowanych]
I tym Człowiekiem: [link widoczny dla zalogowanych]
To ten Pan na zdjeciu uruchamiajacy swoje cudo!!
To nie wszystko, jest on w fazie budowy czterocylindrowca, o wykorbieniu mimośrodowym na bazie patentu A. J. Bakera
[link widoczny dla zalogowanych]
Chylę czoła przed tym Konstruktorem
Jego silnik modelarski lotniczy józ działa: [link widoczny dla zalogowanych]
Ps A może zewrzecie szyki zamiast robić polska łodkę, i wspomożecie konstruktora,i wespół stwożycie Polski Silnik do FSR
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pitt
Gospodarz
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bellechatoix
|
Wysłany: Pon 11:22, 29 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Ciekawostka, rzeczywiście... Natomiast prawdziwa wartość tego patentu nie będzie znana, dopóki nie zostaną opublikowane i zweryfikowane parametry takiego motorka. W teorii powinien mieć większą sprawność, ale... Teoria czasem rozmija się z praktyką. Poczekamy, zobaczymy.
O polskim motorku (Bogusia Grabowskiego) można troszkę poczytać na forum u Marianka... Może zresztą Bogdan kiedyś o tym napisze... ale nie jest to taka prosta sprawa. Kariery na tym się raczej nie zrobi, a biorąc pod uwagę szczupłość rynku i bogactwo oferty oraz fakt, że jest on zdominowany przez CMB - po prostu się nigdy nie opłaci. Trzeba by włożyć ogromne pieniądze w oprzyrządowanie a przede wszystkim w marketing. I prawdopodobieństwo, że one by się tylko zwróciły - jest praktycznie zerowe. Białorusini budują co prawda VOK-i w niewielkich ilościach, jakieś tam inne konstrukcje postradzieckie również istnieją, ale są one produkowane na dziko na maszynach "państwowych" i podejrzewam, że z takowych materiałów. Są sporo tańsze od CMB (chociaż różnica stale się zmniejsza) ale ich parametry prawdopodobnie są również niższe (wkrótce sprawdzimy to na hamowni QRC). To, że Błaszczyki wyciskają z nich tytuły mistrzowskie wynika raczej ze świetnej jazdy Zbyszka i wysokiego poziomu technicznego serwisu Włodka.
Przymierzałem się jakieś 3 lata temu do budowy boksera 50 ccm do samolociku, częściowo w oparciu o elementy fabryczne (tłoki, cylindry, korby). Spędziłem masę czasu nad projektem, rysunkami wykonawczymi, etc. Niestety, kiedy przyszło do realizacji "w metalu" okazało się, że zlecanie wykonania tego warsztatom, nawet zaprzyjaźnionym wywindowałoby cenę końcową wyższą od gotowego motorka fabrycznego, nawet bez zarobku. Cena mogłaby być niższa przy zwiększaniu serii i posiadaniu własnych maszyn, ale... potem trzeba by to jeszcze sprzedać... Utopia. Inni już to robią dobrze (np. Czesi) i ... taniej.
Nie widzę więc szans na polski motorek w najbliższym 20-leciu. A może się mylę?
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bolek
Brzęczek
Dołączył: 12 Sty 2007
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 21:56, 29 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Hallo,
bardziej prawdopodobne, ze sie wczesniej pojawia 15-tki Made in China.
Zreszta benzynowe chyba 25 cm3 do lodek juz sa, i to wcale nie takie zle.
Pozdrowienia
Bolek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pitt
Gospodarz
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bellechatoix
|
Wysłany: Wto 10:38, 30 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Witaj Bolo,
Dokładnie masz rację, Chinole zalewają juz rynek samolocikowy zarówno modelami jak i silnikami i osprzętem w bardzo niskich cenach. Jednak jest to sprzęt średniej (do niedawna jeszcze zerowej )klasy i do wyczynu nie nadaje się zupełnie, więc myślę, że dobrej, wyczynowej konstrukcji jeszcze przez jakis czas nie zrobią... Ale za trochę, kto wie...
Pozdrówka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adrian
Buczek
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 12:24, 30 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Hmm, żeby coś sie takiego pojawiło w modelach, to gosc musiałby najpier produkowac i mieć zbyt na te motorki w bardziej przyziemnym segmęcie rynku np. kosiarek do trawy, by mieć kapitał na prace rozwojowe i promocje nowych modeli motorków. Tak zaczynały wszystkie wielkie firmy, od Moto Guzzi po Lamborgini.
Myśle Panie Piotrku, że wyciskanie wyników przez "Błaszczyk Team", to nie tylko te dwa powody, ale i równierz jakość motorków. To logiczne ze majac za przeciwnika Bragierego,Białorusini musza iść na jakość swych produktów by utrzymac dotychczasowych klientów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pitt
Gospodarz
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bellechatoix
|
Wysłany: Wto 18:25, 30 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Jak zapewne wiesz pływam na białoruskich motorkach od początku ich powstania, wcześniej były to ZUBRy, ale to prawie to samo, tylko VOKi obecnie są ssane dyskiem i są AAC (chociaż ostatnio znowu ABC). Wiem więc o ich jakości wszystko i rzeczywiście jest niezła. Natomiast sama konstrukcja CMBiarek jest zupełnie inna i myślę, że chyba jednak są mocniejsze. Jak już pisałem, wkrótce bedziemy robili z Błaszczykami pomiary porównawcze CMBiarek i VOKów na hamowni, w tych samych warunkach i wreszcie się wyjaśni, jak to jest naprawdę... Jak narazie pomiary VOKa wykazały moc ok.4,4 KM (podawane jest 6), ale dopiero porównanie z CMB na tej samej hamowni może być miarodajne.
Pozdrówka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|