|
FSR Polska Forum członków i sympatyków polskiej Sekcji FSR CKM LOK
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andrzej_D
Buczek
Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: Pią 17:13, 08 Lip 2011 Temat postu: ABC pływania |
|
|
Witam.
Bardzo częsta sytuacja na zawodach,więc można to przybliżyć i trochę opisać,bo niby wiadomo jaka jest kolejność,to jednak dochodzi tu "niepisane prawo"w takiej sytuacji jak na foto.
#czerwona-wolniejsza
#czarna-szybsza
#boja-dolna lewa
Pytanie:
Jak ma się zachować zawodnik płynący czerwoną-wolniejszą?
Jak ma się zachować zawodnik płynący czarną-szybszą?
Czerwona dopłynęła jako pierwsza na odległość 5 długości łódki,czyli ok.5 m do bojki.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Nie ma opcji do zamieszczenia załącznika
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Andrzej_D dnia Pią 17:15, 08 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Meniu
Asior Nadzwyczajny
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 487
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Konin
|
Wysłany: Sob 9:52, 09 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Andrzej,
tutaj masz zatwierdzone zasady
[link widoczny dla zalogowanych]
Meniu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mountain454
Asior Nadzwyczajny
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 17:46, 09 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Wydaje mi się jakbyś kolego Andrzeju przeczytał regulamin Navigi, który dla Nas specjalnie przetłumaczył Marek to wszystko było by jasne. A jeżeli chodzi o zasady rozgrywek standartów to zwróć się do tych co to wymyślili. Może tam jest inaczej jak u Nas. U Nas jest tak: Jeżeli w finale jest 11 obcokrajowców to jeżeli Polak jest 12 to znaczy do rankingu ma 100punktów.Jeżeli w biegu finałowym został zdyskwalifikowany to zajmuje do rankingu miejsce które zajął wśród Polaków po eliminacjach odpowiednio z ilością punktów. Uf. Już się bałem że się zamotam. S.G.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andrzej_D
Buczek
Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: Sob 21:02, 09 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Czytałem,i to nie raz i nie wszystko tam jest tak do końca jasne.A to że o tym piszę to tylko w celu przybliżenia tego tematu.
S.G. pisze:
"Jeżeli w biegu finałowym został zdyskwalifikowany to zajmuje do rankingu miejsce które zajął wśród Polaków po eliminacjach odpowiednio z ilością punktów. Uf. Już się bałem że się zamotam. S.G."
Czyli, otrzymuje też 100 punktów,bo zajął przecież największą liczbę okrążeń wśród polaków,i jako jedyny Polak załapał się do finału
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Andrzej_D dnia Sob 21:21, 09 Lip 2011, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pitt
Gospodarz
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bellechatoix
|
Wysłany: Nie 13:18, 10 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Andrzejku, przykład 1. w przytoczonym przez Menia linku powinien w zupełności wyjaśnić Twoje wątpliwości.
Górek, nie wiem, czy jednak się nie zamotałeś trochę
Pzdr.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pitt dnia Nie 13:25, 10 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andrzej_D
Buczek
Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: Nie 16:03, 10 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
No to drążymy dalej.Tylko na tych obrazeczkach nie ma sytuacji która mnie interesuje Piotruś,bo tam nie jest podane te umowne 5 długości łódek przed bojką, do której dopływa jako pierwsza wolniejsza łódeczka,doganiana przez szybszą /np. podrasowanym motorkiem /
Więc ta wolniejsza,znajdująca się w tej "strefie bezpieczeństwa" może zmienić kurs na bojkę w celu zamknięcia drogi tej doganiającej.
Często to się taka sytuacja zdarza,dlatego dla dobra wszystkich rozwiązujemy takie wątpliwości.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Andrzej_D dnia Nie 16:04, 10 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARKO52
Asior Nadzwyczajny
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 16:20, 10 Lip 2011 Temat postu: Wyścigi |
|
|
Witam
Myślę ,że może Pan Peter Schaft rozwiąże Twój problem , przecież w klasie FSRV opieramy się o przepisy NAVIGA. chyba ,ze chodzi o klasę Standard.
Nie powinniśmy tworzyć nowych przepisów , które są już napisane.Wątpliwości powinny być wyjaśnione przez ludzi ,którzy tworzyli
przepisy. Nie wszystko można przedstawić w przepisach , są Sędziowie ,którzy powinni reagować na różne sytuacje. SĘDZIA ZAWSZE MA RACJĘ.
Myślę ,że można zadać pytanie na adres poniżej ,bardzo chetnie odpowiada na pytania .
Section leader FSR
Peter Schaft (NL)
Mail: schaft@naviga.org
Pozdrawiam
Marek
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MARKO52 dnia Nie 16:24, 10 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pitt
Gospodarz
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bellechatoix
|
Wysłany: Nie 16:22, 10 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem w opisie tej i następnych sytuacji jest wyraźnie powiedziane, że NIE WOLNO przecinać (czyli "zamykać") kursu innego modelu okrążającego boję i trzeba mu zostawić miejsce. Grozi za to kara odjęcia okrążenia. Jednocześnie w przykładzie 1. model nr 2 wchodzi właśnie po wewnętrznej tam, gdzie nie ma miejsca i wymusza na modelu nr 1 (który ma prawo drogi, bo jest "na kursie", czyli, jak ja to rozumiem, na prawidłowej, najkrótszej trasie) zrobienie miejsca przy boi. I tu wina jest po stronie modelu 2. Sam miałem ostatnio taką sytuację, kiedy nie wpuściłem Kolegi przy boi i (tym razem) on tam już został... Ale następnym razem może być odwrotnie...
Czasem ocena sytuacji na boi nie jest całkiem jednoznaczna i jest kwestią wyboru zawodnika, czy zaryzykuje karę lub kolizję (lub kolizję I karę ) dla osiągnięcia lepszej pozycji czy pojedzie po zewnętrznej... )). BO TO SĄ FSRy
Również po wyprzedzeniu modelu wolno wpłynąć na jego kurs (czyli przed jego dziób) nie wcześniej, niż 3 długości modelu.
Tyle teoria. A życie życiem i nie spotkałem się jeszcze z sytuacją, przynajmniej u nas, żeby ktoś za taki "grzeszek" dostał karę.
MARKO52 napisał: | są Sędziowie ,którzy powinni reagować na różne sytuacje. SĘDZIA ZAWSZE MA RACJĘ.
|
I tu dochodzimy do całkiem innego tematu: poziom wyszkolenia i doświadczenie sędziów... Bo niestety, czasem mają oni rację tylko dlatego, że akurat na nich przypadło trzymanie gwizdka... Ale to tylko taki "wtręt" , nic nowego ani TFUrczego...
Pozdrówka. :
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pitt dnia Nie 16:31, 10 Lip 2011, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andrzej_D
Buczek
Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: Pon 21:13, 11 Lip 2011 Temat postu: Re: Wyścigi |
|
|
Marko 52
"Myślę ,że może Pan Peter Schaft rozwiąże Twój problem , przecież w klasie FSRV opieramy się o przepisy NAVIGA. chyba ,ze chodzi o klasę Standard."
W wyścigu obowiązują te same przepisy w FSR-V,jak FSR-V STD.A że w klasie STD jest wielu nowych zawodników,to warto o tym pisać.I Peter S.nie musi mi nic rozwiązywać.
Marko 52:
Nie powinniśmy tworzyć nowych przepisów , które są już napisane.Wątpliwości powinny być wyjaśnione przez ludzi ,którzy tworzyli przepisy"
Zgoda,ale należy o b j a ś n i a ć te przepisy.
Raz jeszcze przedstawiam ten post i tu nie ma odpowiedzi
PostWysłany: Pią 17:13, 08 Lip 2011 Temat postu: ABC pływania
Witam.
Bardzo częsta sytuacja na zawodach,więc można to przybliżyć i trochę opisać,bo niby wiadomo jaka jest kolejność,to jednak dochodzi tu "niepisane prawo"w takiej sytuacji jak na foto.
Kto tu będzie ukarany?
Zakładam że sędziowie widzą tę sytuację.
#czerwona-wolniejsza
#czarna-szybsza
#boja-dolna lewa
Pytanie:
Jak ma się zachować zawodnik płynący czerwoną-wolniejszą?
Jak ma się zachować zawodnik płynący czarną-szybszą?
Czerwona dopłynęła jako pierwsza na odległość 5 długości łódki,czyli ok.5 m do bojki.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Takiego rysuneczku nie ma w przepisach NAVIGI.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Andrzej_D dnia Pon 21:17, 11 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Meniu
Asior Nadzwyczajny
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 487
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Konin
|
Wysłany: Pon 23:33, 11 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Andrzej nie rozumiem ciebie,
jeśli jest 5 długości to modele się nie spotkają na boi,
z drugiej strony nie powinno się zamykać na boi jeśli ktoś jest na wewnętrznej a ty zrobiłeś tyle wolnego miejsca że model czarny spokojnie mógł płynąc prosto i zmieścić się między model na boi a boją.
Meniu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pitt
Gospodarz
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bellechatoix
|
Wysłany: Wto 10:24, 12 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Andrzeju, ja to widzę tak:
nigdzie nie jest napisane, że nie wolno wyprzedzać po wewnętrznej w odległości mniejszej, niż 5 długości łodzi. Art.8.3 pkt.3 mówi tylko, że model w tej odległości ma pierwszeństwo, czyli nabiera tzw."prawa drogi" i inne modele nie mogą zmuszać go do zmiany kursu. W Twoich rysunkach model czarny, doganiający ma rzeczywiście tyle wolnego miejsca, że może wejść po wewnętrznej. ale jednocześnie musi się liczyć z tym, że model czerwony wchodząc w zakręt wybierze własny tor jazdy, bo ma pierwszeństwo, w taki sposób, że czarny nie będzie miał miejsca przy boi... Jeśli tutaj dojdzie do kolizji w mojej ocenie będzie to wina czarnego modelu. Wiem, że stoi to pozornie w sprzeczności z zasadą, że nie wolno zajeżdżać drogi innemu modelowi, ale dotyczy to momentów, kiedy oba modele znajdują się na odcinku prostym. Jeśli jeden model wchodzi w zakręt a drugi jest jeszcze na prostej (jak na Twoim trzecim rysuneczku) nie ma mowy o zajeżdżaniu. Wtedy ten, który jest z przodu, MA PRAWO WYBORU DROGI. To dość często spotykana sytuacja, że model płynący z przodu skręcając ostro na boi wystrzeliwuje w kosmos tego z tyłu, który nieopatrznie był za nim jeszcze na prostej, na wewnętrznej...
Kiedy oba modele są już w zakręcie lub wchodzą w niego w tzw. kryciu, wtedy zewnętrzny powinien obrać taki promień, żeby nie zajechać drogi modelowi po wewnętrznej.
Ocena konkretnej sytuacji zależy według mnie od tego, jakie było dokładnie położenie wzajemne modeli. Zgadzam się również z Tobą, że rysunki NAVIGA niedokładnie precyzują ten problem.
Wiesz, to jest tak jak w życiu... wybierasz własną drogę i nie wiesz do końca, co ona przyniesie...
Reasumując:
- czerwony powinien spokojnie płynąć swoim torem, czyli skręcić na boi tak blisko, jak to będzie możliwe i będzie umiał
- czarny powinien przejść na zewnętrzną i spokojnie wyprzedzić na następnej prostej LUB na własne ryzyko próbować wciskać się przy boi... BO TO SĄ FSRy
Podkreślam, że to co napisałem, jest MOJĄ oceną. Inny sędzia może to widzieć inaczej. Niestety.
Zalecałbym więc pływanie w taki sposób, żeby nie nadwyrężać modelu oraz... intelektu sędziego (żarcik)
A swoją drogą Marek ma rację, że należałoby ten problem podrzucić Panu Schaftowi.
Pozdrówka.
P.S. Mareczku, "lap penalty" nie oznacza "dodatkowego okrążenia"
. To tłumaczenie przykładu 1. wprowadza w błąd.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pitt dnia Wto 10:34, 12 Lip 2011, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiek
Buczek
Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 14:11, 12 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Pitt napisał
" W Twoich rysunkach model czarny, doganiający ma rzeczywiście tyle wolnego miejsca, że może wejść po wewnętrznej. ale jednocześnie musi się liczyć z tym, że model czerwony wchodząc w zakręt wybierze własny tor jazdy, bo ma pierwszeństwo, w taki sposób, że czarny nie będzie miał miejsca przy boi... Jeśli tutaj dojdzie do kolizji w mojej ocenie będzie to wina czarnego modelu. Wiem, że stoi to pozornie w sprzeczności z zasadą, że nie wolno zajeżdżać drogi innemu modelowi, ale dotyczy to momentów, kiedy oba modele znajdują się na odcinku prostym. "
a ja pozwolę się nie zgodzić.
pierwszeństwo ma do momentu dopóki lódka czarna jest min3 dlugości za czerwoną, inaczej korekta łodki czerwonej przed bojką lub zacieśnianie zakrętu na wyjściu z zakrętu traktowane było na ostatrnich MS jako zajechanie.
Byla w Oroshazie sytuacja, kiedy zawodnik naplywał na bojkę w odleglości powiedzmy 5m, następnie zamykał lódki wchodzące na wewn w ten sposób,że wychodzil z zakrętu ciasno /zamykal za bojką/. Praktycznie był co chwilę karany a po ubiciu innego zawodnika został usunięty z wody już na początku biegu.
wydaje mi się , ze lódka czerwona owszem ma pierwszeństwo, ale nie może bezkarnie zmieniać trajektorii zakrętu jeśli w którejś fazie skrętu pojawi się za nią inna lódka w odleglóści mniejszej jak 3 długości.Czyli jeśli czerwona weszla w zakręt np5m od boji, a pajawila się lódka na wewn w odleglość max 3 długosci, to wyjść z bojki czerwona musi na 5m
I jednocześnie łódka czarna wchodząc na wewn nie może wymusić zmiany toru jazdy lódki zewn czerwonej.
Sytuacja tak naprawdę powinna być wyjaśniana na np. tablicy w sposób " ruchomy", bo rzeczywiście sporo zależy od prędkości i polozenia modeli .To powinno być pole do popisu dla trenera Macieja Sz.
jak dostajesz stop&go to jest to kara sama w sobie i nie łączy sie z kartką lub odjęciem kólka i jest bardzo chętnie rozdawana.
Andrzeju C.
łatwiej doszukać się podobieństw w kodeksie Hammurabiego niz w kodeksie drogowym opdnosnie naszego plywania.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez krzysiek dnia Śro 7:32, 13 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pitt
Gospodarz
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bellechatoix
|
Wysłany: Wto 19:53, 12 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Krzysiu, wcale mi specjalnie nie zaprzeczyłeś. Bo napisałem przecież, że ocena sytuacji zależy OD SĘDZIEGO oraz od precyzyjnego określenia wzajemnego położenia modeli. Tylko czy możesz wskazać mi konkretnie punkt w Przepisach NAVIGA, który mówi o tych 3ch długościach oraz o tym, że 5 długości dotyczy tylko H i O? Bo nie mogę znaleźć...
Pozdrówka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adi
Asior h.c.
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tychy
|
Wysłany: Wto 21:02, 12 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Mylisz się Krzysiu, kara stop&go jest równoznaczna z żółtą kartką
8.4. Kary w klasach FSR V
pkt 6 Jeżeli model przepływa obok łodzi ratowniczej albo pomostu w odległości
mniejszej niż 3 m z dużą szybkością on dostanie karę polegającą na
zatrzymaniu i otrzymaniu żółtej kartki bezpieczeństwa. Sędzia musi ustnie i
wizualnie wręczyć karę. Po tym zawodnik musi skończyć okrążenie , wyjąć łódkę z
wody. Po tym można zacząć wyścig znowu i wypłynąć na trasę. Jeżeli zawodnik
dostaje kartkę bezpieczeństwa po raz trzeci , nie może wziąć udziału w dalszej
części tego wyścigu.
pkt7 Nie ma żadnej możliwości apelacji przeciw decyzjom. Sędziowie muszą zapisać
karę i numer startowy zawodnika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andrzej_D
Buczek
Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: Wto 21:40, 12 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
O,takiej odpowiedzi oczekiwałem Piotr,bo podobne miałem zdanie.
Jest tam to,co każdy zawodnik wiedzieć powinien znajdując się w takiej sytuacji Tylko że sędziowie często widzą tu winę czerwonej łódeczki.
Piotr pisze:
"czarny powinien przejść na zewnętrzną i spokojnie wyprzedzić na następnej prostej LUB na własne ryzyko próbować wciskać się przy boi... BO TO SĄ FSRy Very Happy"
tu można by tylko dodać:że czarny może też zwolnić i po wyjściu z zakrętu próbować wyprzedzić czerwoną na prostej,po której tam chce stronie.Zgodzisz się ze mną?
Do Krzysztofa:
Też nie mogę znależć tych 3 długości dla V
Szybsza łódka nie może po wyprzedzeniu zajechać drogi wolniejszej wcześniej jak po uzyskaniu 3 długości przed nią.Tu się zgadzam.
Adi:
"Po tym zawodnik musi skończyć okrążenie , wyjąć łódkę z wody"
Tylko na czym to polega?
Wystarczy że mechanik uniesie łódkę i ponownie ją wrzuci do wody?
Dobrze aby każdy się zapoznał z podobnymi sytuacjami na zawodach,o których tu piszemy,a na pewno będzie mniej kolizji,więcej przyjemności z pływania,i mniej remontów
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Andrzej_D dnia Wto 22:05, 12 Lip 2011, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|