|
FSR Polska Forum członków i sympatyków polskiej Sekcji FSR CKM LOK
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Nie 10:54, 17 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Witam,
winien jestem wyjaśnienia, niestety kadłuby poszły do klientów w takim stanie jak na zdjęciach. Zrezygnowałem z ich budowy do stanu "gotowy do wyscigu" ze względu na brak czasu. Jeśli tylko znajdę go troszkę więcej "pociągnę" budowę swojego Breeze. Na razie pozbyłem się silnika do niego ponieważ firma CMB już w tym roku wprowadza do sprzedaży alternatywny silnik do zenka 26. Jak wskazuje doświadczenie powinien to być motorek o lepszych osiągach od popularnego Zenoah260PUM . Ten właśnie silnik znajdzie zastosowanie w moim modelu.
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Pon 0:10, 02 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Witam,
wylaminowałem nowa wypraskę w którą wstawię silnik CMB 91RS, zamierzam z nim wystartować na ME 2009.
Dzisiaj zmodyfikowałem łoże silnika które "zalegało" w moich szpargałach. Do napędu użyję wału giętkiego od podkaszarki zakończonego kwadratem. Sprzęgłą właśnie co otrzymałem specjalnym kurierem z Białorusi.
c.d.n.
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Pon 20:34, 06 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Witam,
zdjęcia które były na fotosiku przepadły, jak będę miał chwilkę to wstawię te które mam u siebie w archiwum.
Poprzednie kadłuby poszły w świat więc wylaminowałem nastepny i jak napisałem wyżej będzie to model w klasie FSR-O15 , i chyba będę go używał do startów w przyszłym sezonie, jeśli będę w domu ... .
[link widoczny dla zalogowanych]
Dzisiaj było troszkę cieplej(-1) więc oszlifowałem brzegi połówek kadłuba do "żywego" w miejscach gdzie skleję go taśmą szklaną.
[link widoczny dla zalogowanych]
Osobiście nie cierpię obrabiać laminatów z tkaniny aramidowo - węglowej więc w tym stateczku zastosowałem tylko tkaninę szklaną i węglową na wzmocnienie dna modelu.
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mountain454
Asior Nadzwyczajny
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 9:18, 07 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Ja też będę robił O-fa, ale 27.Już mam wszystkie klaszmenty na "tył" jeszcze tylko muszę poczekać na kadłub. Miało być wcześniej ale zima zaskoczyła.Żywicę i szmatę też mam.No chyba że zarząd nie ujmie tej klasy w rozgrywkach na rok 2010,a CKM nie klepnie, bo nie będzie miał co.S.G.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mountain454 dnia Wto 9:22, 07 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pitt
Gospodarz
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bellechatoix
|
Wysłany: Wto 9:56, 07 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Najśmieszniejsze jest to, że to nie CKM jest od zatwierdzania klas...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adi
Asior h.c.
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tychy
|
Wysłany: Wto 10:59, 07 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Z tego co wiem CKM jest jedynie organem doradczym, no ale może się mylę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pitt
Gospodarz
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bellechatoix
|
Wysłany: Wto 11:02, 07 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Dokładnie tak jest.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Wto 15:59, 07 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Witam,
no właśnie, to znaczy że klasa std junior i std senior także jest w naszej sekcji nielegalnie rozgrywana, CKM nie ma takich kompetencji żeby coś zatwierdzić. Panowie, czytać regulaminy i statuty !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wychodzi na to że nasz zarząd niczego żadnemu organizatorowi zawodów nie może narzucić, dla przykładu włączenia do programu zawodów jakiejś nie Navigowskiej klasy, może w takim razie zrobimy Ślesin????????????, bo z std to nawet myśleć o tym nie będę.
Cała klasyfikacja klas std jest także nielegalna(niezatwierdzona )
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Wto 16:14, 07 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Czw 22:53, 09 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Witam,
wracamy do tematu , wczoraj i dzisiaj sklejałem kadłub i przy okazji wkleiłem wręgę od wewnątrz kadłuba na pawęż, wykonałem ją z czteromilimetrowej sklejki brzozowej wodoodpornej. Pawęż w modelach offshore V jest mocno obciążona ze względu na mocowane do niej elementy, finny, ster(y), strut i klapy trymujące, więc należy zadbać o jej wytrzymałość. Zamiast drewna można użyć wzmocnienia z tkaniny węglowej czy innej, ja pozostaję przy tradycyjnych materiałach.
[link widoczny dla zalogowanych]
Przy okazji budowy nowego okręciku zmuszony zostałem do zrobienia specjalnych uchwytów dla mojej floty, przy okazji można porównać wielkości modeli. Od góry, Tornado6, Tornado5 i Breeze O-15(lub O-27)
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Pią 15:04, 10 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Witam,
[link widoczny dla zalogowanych]
Krótkie około 10cio centymetrowe odcinki taśmy szklanej, diagonalnej o szerokości 30mm nasączam żywicą na folii, nanoszę cienką warstwę żywicy na łączone ze sobą elementy, tu połówki kadłuba uprzednio złożone i sklejone taśmą malarską. Teraz długą pensetą przenoszę nasączony odcinek taśmy w miejsce gdzie będzie wlaminowana, jeśli jest taka potrzeba układam ją odpowiednio długą gładką listewką o wyprofilowanej końcówce i dopiero teraz długim wygiętym pędzelniem doklepuję ją do łaczonych połówek kadłuba. Następną taśmę nakładam na zakładkę i w rezultacie połówki kadłuba mam sklejone prawie podwójną taśmą. W samym dziobie modelu dodatkowo nakładam cztery odcinki nieco szerszej taśmy.
[link widoczny dla zalogowanych]
Po położeniu taśmy na całym obwodzie kadłuba robię troszkę papki którą nakładam na uprzednio wyciętą wręgę, nakładam ją na pawęż od środka kadłuba, kadłub stawiam na równej powierzchni(na foli) na pawęży i dociskam wręgę odważnikami. Po wlaminowani wzdłużnic wszystkie drewniane elementy oblaminuję cieniutką tkaniną szklaną.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Dosyć już dawno testowałem różne kolory dla swoich wyrobów i łoże służące do testów teraz będzie zamontowane w moim okręciku.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Tak wygląda w komplecie z silnikiem.
[link widoczny dla zalogowanych]
Przedział radiowy dostałem kiedyś od Dave Marlesa i on również będzie w tym modelu. Jednak jest on nieco szerszy niż rozstaw amortyzatorów łoża więc będę musiał dotoczyć pierścienie poszerzające łoże gdyż chcę wszystkie klaszmenty mocować na tych samych wzdłużnicach ze sklejki wlaminowanych w dno kadłuba.
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Śro 14:11, 15 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Witam,
wreszcie zrobiłem ster do mojego okrętu, długo to trwało bo przy okazji realizowałem zamówienie, zresztą może było odwrotnie .
[link widoczny dla zalogowanych]
Tak to wygląda z boku, struty jeszcze w fazie montażu, później je przedstawię bo myślę, że rozwiązanie wałka sztywnego jest warte polecenia.
[link widoczny dla zalogowanych]
Widok steru od tyłu, no i pierwszy motorek 7,5 znalazł się u mnie do tuningu i to w dodatku krajowy , mam nadzieję że nie będzie najgorszy na zawodach.
[link widoczny dla zalogowanych]
Trochę moja łapa przeszkadza, ale mniej więcej w tym miejscu będzie zamontowany na pawęży, być może że zmienię jeszcze płetwy z 170 na 150mm, zobaczę.
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pitt
Gospodarz
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bellechatoix
|
Wysłany: Śro 23:59, 15 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Jaki pięęęękny strut!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mountain454
Asior Nadzwyczajny
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 9:54, 16 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Stachu. I Ty to wszystko przykręcisz do modelu? S.G.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pitt
Gospodarz
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bellechatoix
|
Wysłany: Czw 10:05, 16 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Przybije goździkami...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED
Guru
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sompolno
|
Wysłany: Czw 14:52, 16 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Witam,
tak, wszystko i jeszcze parę gadźetów
Strut faktycznie jest sprytny, oto on.
[link widoczny dla zalogowanych]
Ważną sprawą jest zabezpieczenie wału giętkiego przed wypadnięciem, można zabezpieczyć go stosując zaciskowe sprzęgło albo mocując na wale tulejkę między końcem pochwy wału a sprzęgłem. Jednak w tych przypadkach są niedogodności których chciałem uniknąć więc zastosowałem taką końcówkę wału która sama spełnia tą rolę. Na powyższym zdjęciu ułożyłem kilka elementów żeby dokładnie było widać jak to działa. Panewki wykonałem z PEEKu, wał ma średnicę 6,35mm, na końcu nacięty jest gwint M5 a końcówka która nie pozwala się na jego cofnięcie ma średnicę 8mm. Wewnątrz tej końcówki jest otwór fi 6,35mm o długości 22mm.
[link widoczny dla zalogowanych]
Zmontowana tuleja z końcówką wału mocowana jest w korpusie strutu za pomocą dwóch wkrętów dociskowych M5.
[link widoczny dla zalogowanych]
Tu już widać kompletną końcówkę wału, ma ona regulowany kąt nachylenia.
Pozdrawiam S.Cz.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Czw 14:53, 16 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|