Forum FSR Polska Strona Główna FSR Polska
Forum członków i sympatyków polskiej Sekcji FSR CKM LOK
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Budowa FSRO-15 i 26 BREEZE od podstaw.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> OFF SHORE
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wojtek Stelmaszyk
Brzęczek



Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 12:02, 18 Sty 2011    Temat postu:

Witam kolegów .

Stasiu G. tak szybko "uciekłeś "z klasy V15 a tu znowu czekają nas kibiców DUŻE atrakcje !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kiler będzie miał dwa stery Laughing Laughing to będzie na co popatrzeć
A w "czarnej" klapka nie wygląda na betonową Shocked
JUŻ NIE MOGĘ SIĘ DOCZEKAĆ PIERWSZEGO WYŚCIGU.


POZDRAWIAM
Wojtek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adamm
Buczek



Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Guziec FSR Team - Tychy

PostWysłany: Wto 12:06, 18 Sty 2011    Temat postu:

ja stawiam na góre pokrytą blachą 5 Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Wto 15:36, 18 Sty 2011    Temat postu:

Witam,

baaaardzo śmieszne Mr. Green

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mountain454
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:46, 18 Sty 2011    Temat postu:

W Ofince jest miejsce na benzynkę. Piotrze. Nie martw się. Najwyżej organizatorzy imprez zrezygnują z klas S. S.G.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Wto 23:27, 18 Sty 2011    Temat postu:

Witam,

Very Happy Very Happy Very Happy

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pitt
Gospodarz



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bellechatoix

PostWysłany: Śro 0:00, 19 Sty 2011    Temat postu:

A jak zrezygnują z klas OFF i Hydro?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adamm
Buczek



Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Guziec FSR Team - Tychy

PostWysłany: Śro 0:06, 19 Sty 2011    Temat postu:

ja mam sprawiedliwe rozwiązanie.
zrezygnujmy poprostu z 3,5
czyli do likwicacji 3,5 H,O i S Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mountain454
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 9:24, 19 Sty 2011    Temat postu:

Jestem skłonny poświęcić swoje H-3,5 dla dobra sprawy.S.G.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Czw 11:51, 20 Sty 2011    Temat postu:

Witam,

wróćcie na ziemię, teraz to tych std nikt nie ruszy Sad , a co to za dobrzy ludzie Stasieczku co Ci pomogli z tymi klonami Question Very Happy Mr. Green jestem bardzo ciekawy.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Pią 22:54, 21 Sty 2011    Temat postu:

Witam,

stwierdziłem że sklejka którą zakupiłem dla bliźniaków jest tej samej jakości co deseczki ze "skrzynek do owoców" więc nastąpiła mała przerwa w ich budowie. Pan listonosz dostarczył mi dzisiaj paczuszkę od Radka ze sklejką modelarską o grubości 5mm o 10-ciu warstwach, a właściwie są to dwie sklejki 5-cio warstwowe sklejone ze sobą rodem z Krosna.

[link widoczny dla zalogowanych]

Na nowa naniosłem wszystkie wymiary, powierciłem otwory i zmontowałem to wszystko do kupy.

[link widoczny dla zalogowanych]

Po naniesieniu pozostałych wymiarów i wykonaniu reszty otworów, listwy nieco odchudzę i dopiero wkleję do kadłubów Very Happy .

[link widoczny dla zalogowanych]

Czekając na sklejkę walczyłem z wałami korbowymi ...................... a chłopaki w Zakopanem, kibicują Małyszowi Very Happy .

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Pon 17:40, 31 Sty 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Wto 22:19, 01 Lut 2011    Temat postu:

Witam,

brak doświadczenia w budowie offshorków po raz kolejny wstrzymał pracę nad bliźniakami. Doszedłem do wniosku że silnik "wisi" nieco za wysoko nad dnem łódki i postanowiłem zastosować łoże które będzie pasowało do sklejkowych listew i obniży silniki o około 28mm. Wystrugałem nowe łoża, przy okazji dłuższą, ruchomą część mocowania pochwy wału, wykonałem kilka otworów w innych miejscach i teraz silnik ma około 2-3mm "luzu nad dnem modelu.

[link widoczny dla zalogowanych]

Niestety nie znalazłem recepty na ustawienie silnika bardziej poziomo, ale robiłem "ręczne" próby i doszedłem do wniosku że wał w tak wygiętej rurce i teflonie wcale nie daje dyżych oporów, moim zdaniem są one niezauważalne Very Happy .

[link widoczny dla zalogowanych]

Część ruchoma jest dłuższa o około 12mm.

Następnym razem napiszę więcej o ustawianiu silnika i projektowaniu listew wzdłużnych i problemach które przy tym napotkałem.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mountain454
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 8:57, 02 Lut 2011    Temat postu:

Ja w niedzielę odpalę na "sucho" moją Ofinkę. Coraz bardziej zaczyna mi się podobać. Jak będzie tak samo pływać to będzie super. S.G.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Czw 21:36, 03 Lut 2011    Temat postu:

Witam,

Myślę że nadałem już ostateczny kształt i wymiary sklejkowym listwom do których będę mocował silik i resztę klaszmentów. Zrobiłem szablon, a pierwsze dwie wkleiłem do pierwszego bliźnika na "fastrygę"

[link widoczny dla zalogowanych]

To jest ostateczny kształt listew.

[link widoczny dla zalogowanych]

Porównanie Staśkowej ofinki z moim Breeze, jest on dłuższy o około 50mm.

[link widoczny dla zalogowanych]

Jest też szerszy, o jakieś 40mm, może odrobinkę mniej.

Niedługo wrzuce kilka fotek z aktualnego stanu ofinki Very Happy

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Nie 19:31, 06 Lut 2011    Temat postu:

Witam,

dzisiaj wklejanie listew bocznych do kadłubów bliźniaków.

[link widoczny dla zalogowanych]

Wklejałem je w takich zespołach, najpierw klej(papkę) nakładałem na listwy od spodu, a później cienkim patyczkiem między dno kadłuba a listwy po ich zewnętrznych stronach.

[link widoczny dla zalogowanych]

Na końcach listew mocowałem dodatkowe podpórki wału, żeby zachować ich prostopadłość.

[link widoczny dla zalogowanych]

Na drugi dzień demontowałem łoża z silnikami i obydwie podpórki wału, teraz nakładałem papkę wszędzie tam gdzie do tej pory jej nie było. Na koniec podgrzałem te miejsca gorącym powietrzem i po paru minutach wyrównałem klej paluchem zmoczonym w wodzie z mydłem.

[link widoczny dla zalogowanych]

Wygląd spoiny przed działaniem palucha Very Happy . Teraz zostanie jeszcze częściowe oblaminowanie elementów drewnianych.

[link widoczny dla zalogowanych]

Podpora wału jest mocowana do listew bocznych bardzo blisko dna kadłuba i ze względu na jego skos niemożliwe jest montowanie śrub. Zęby była możliwość demontażu tych elementów musiałem wyciąć rowki za pomocą których będę wkładał uchwyty wraz z śrubami i podkładkami. Muszę jednak zastosować śruby z łbami sześciokątnymi gdyż niemośliwe jest wkręcanie śrub kluczem imbusowym z w/w powodu.

Przed wyprofilowaniem listew zbiorniki(butelki o pojemności 1 litra) nie chciały mi się zmieścić w tych miejscach. Moje silniki spalają w modelu FSR-V15 prawie 4 litry paliwa, więc na grzanie, start i bieg może być potrzebne 2 litry paliwa w tym modelu. Butelki mają też tę zaletę że są półprzezroczyste i z łatwością będę mógł kontrolować ile w nich jest paliwa Very Happy . Mam teraz dylemat w jaki sposób je zamocować, nie podoba mi się także to że tak duże masy będą rozmieszczone na burtach modelu co może ujemnie wpływać na jego stabilne pływanie ale nie bardzo widzę miejsce gdzie mógłby umieścić tak duże zbiorniki. Za tymi zbiornikami przemawia właściwe, wzdłużne wyważenie modelu, zobaczymy na wodzie czy ta koncepcja była trafiona.

Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WHITE&RED dnia Nie 19:35, 06 Lut 2011, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mountain454
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 747
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:51, 06 Lut 2011    Temat postu:

Skończyłem Ofinkę. Zostało przykleić nr. rejestracyjne i wszystko. Nawet motor odpaliłem. Robi się ciepło. Jak za tydzień rozmarznie żwirownia to pójdę pływać. Bardzo jestem ciekaw. S.G.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> OFF SHORE Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Strona 5 z 10

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin