Autor |
Wiadomość |
WHITE&RED |
Wysłany: Pon 20:31, 14 Mar 2011 Temat postu: |
|
Witam,
2 x 6202(35 x 15 x 11)
Tyram okrutnie, dzisiaj sprasowałem i wycentrowałem wał od 35ki.
Tak wygląda z tym zielonym.
Pozdrawiam S.Cz. |
|
 |
mountain454 |
Wysłany: Pon 19:56, 14 Mar 2011 Temat postu: |
|
Stachu. Jakie łożyska są w 35. S.G. |
|
 |
Pitt |
Wysłany: Nie 19:39, 13 Mar 2011 Temat postu: |
|
No mam, ale nie dostrzegam związku... :/ |
|
 |
adamm |
Wysłany: Nie 18:19, 13 Mar 2011 Temat postu: |
|
polsatu nie masz ?  |
|
 |
Pitt |
Wysłany: Nie 17:57, 13 Mar 2011 Temat postu: |
|
A jakie to odczucie jest? |
|
 |
adamm |
Wysłany: Nie 17:03, 13 Mar 2011 Temat postu: |
|
zaczynam sie czuć jak bym film na polsacie oglądał |
|
 |
WHITE&RED |
|
 |
adamm |
Wysłany: Nie 16:02, 13 Mar 2011 Temat postu: |
|
no ta. ale to nie bylo TYLKO wypelnienie walu. |
|
 |
WHITE&RED |
Wysłany: Nie 15:59, 13 Mar 2011 Temat postu: |
|
Witam,
tyle co widziałeś w Tychach w moim okręciku .
Trochę nie po kolei, wał korbowy 3dziestki5ki.
Nie ma o czym pisać, to też jest wał "wyczynowy". , odległości między przeciwwagami(bardzo małe) wykluczają wypełnienie przeciwwag na całej powierzchni koła.
Pozdrawiam S.Cz. |
|
 |
adamm |
Wysłany: Nie 15:48, 13 Mar 2011 Temat postu: |
|
a ja dalej nie wiem ile to daje  |
|
 |
WHITE&RED |
Wysłany: Nie 15:31, 13 Mar 2011 Temat postu: |
|
Witam,
zrobiłem wreszcie formę do wypełniania przeciwwag wału korbowego, jest wielka, ciężka i ma dużą objętość wtrysku .
Wczoraj wypełniłem moje trzy wały do piętnastki, jeden od Zenka, no i tego olbrzyma po lewej(CMB35RS), m a s a k r a !!!!!!!!!!!! Muszę troszkę przerobić formę gdyż podczas wtryskiwania wyszło że jest kilka błędów i za bardzo muszę się przy tej czynności namordować.
Porównanie wielkości mówi samo za siebie. Po przerobieniu formy, myslę że otwór po przeciwnej stronie czopu korbowodu, też będzie wypełniany.
Pozdrawiam S.Cz. |
|
 |
WHITE&RED |
Wysłany: Śro 22:13, 16 Lut 2011 Temat postu: |
|
Witam,
dzisiaj demontujemy zapłon i pokrywę przednią silnika.
Pozdrawiam S.Cz. |
|
 |
WHITE&RED |
Wysłany: Pon 19:16, 14 Lut 2011 Temat postu: |
|
Witam,
dalsze rozbieranie motorka.
Konstrukcja silników firmy CMB, począwszy od silnika 45 aż do 35 niwiele różnią się od siebie, oczywiście detale ze względu na róznice gabarytów i sposób działania mają niewielkie różnice ale zasadniczo idea jest we wszystkich ta sama.
Głowicę "trzymają" cztery długie śruby M5.
Chłodzony jest kolektor wydechowy od spodu i od góry wraz z bokiem głowicy. Płaszcz wodny uszczelniono gumową uszczelką, więc jest dosyć duża możliwość zwiększania stopnia sprężania.
Pokrywa tylna karteru także mocowana na cztery śruby, gaźnik odizolowany(od wpływu wysokiej temperatury) od karteru podkładką wykonaną z teflonu?, niestety śruby mocujące gaźnik przekazują część ciepła z karteru na gaźnik. Gaźnik uszczelniony z podkładką cienkim oringiem.
Zdjęta pokrywa tylna.
I małe zbliżenie. Ciśnienie i podciśnienie doprowadzone do pompki gażnika z kanału płuczącego baaaardzo dużym króćcem i grubym wężem. Otwór wokół zabieraka dysku przeogromny.
Pokrywa tylna od środka.
Dysk, konstrukcji jak to u CMB, należy uważać przy jego montownaiu gdyż zabierak jest usytuawany centrycznie na wale.
Pozdrawiam S.Cz, |
|
 |
WHITE&RED |
Wysłany: Nie 13:48, 06 Lut 2011 Temat postu: |
|
Witam,
jak widać podawane dane nie mają często nic wspólnego z rzeczywistością.
Następne zdjęcia z rozbierania następnym razem a dzisiaj pierwszy kwiatek z tego silnika. Oczywiście korbowód jest jak w piętnastce tej firmy krzywy .
Nie mam nic innego do mierzenia w tym zakresie więc użyłem suwmiarki.
Tak więc pomiary nie sa zbyt dokładne, ale różnica jest wyraźna, na moje oko około 0,075mm, niby nie za dużo ale efekt jest taki.
Dwie strony korbowodu, należy zwrócić uwagę na stopę korbowodu,
tu widać to wyraźniej, jedna strona jest idealnie "fabryczna", na drugiej zaś są wyraźna ślady walki z powierzchnią przeciwwagi.
Dla tych co mają kłopoty ze wzrokiem, specjalnie zrobiłem te zdjecia, bez komentarza .......................... .
Pozdrawiam S.Cz. |
|
 |
Bartek.Dzierbicki |
Wysłany: Nie 12:05, 06 Lut 2011 Temat postu: |
|
Marek,
A ja widziałem wkatalogach ze silniki 4,6 (samochodowe) mają po 4 PS po czym na hamowni wychodzi że mają coś ok 1,5-1,7. A te 14 ps pewnie wzieło się z tego ze pojemnosc jest 2x15 plus 5 , a skoro cmb 15 ma ok 6-7 (teoretycznych) koni to ktos sobie tak skalkulował....tak mi się wydaje |
|
 |