Forum FSR Polska Strona Główna FSR Polska
Forum członków i sympatyków polskiej Sekcji FSR CKM LOK
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ustalenie wiekości mocowań łoża silnika pod wał giętki

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> TEAM ADRENALINE
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adrian
Buczek



Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:15, 03 Sty 2007    Temat postu: Ustalenie wiekości mocowań łoża silnika pod wał giętki

Zbyniu,Panie Stasiu, czy i mnie moglibyście pokazać, jak budujecie swoje modele? Jest to dla mnie o tyle ciekawe gdyż mam mały "zgryz", robie remoncik offshore 15, na wale giętkim i.. ktoś spartolił mocowanie łoża silnika, na tyle że nypel od wałka sie wyslizgiwał z sprzegla, przyczyną było nieliniowość osi wału silnika do osi wyjścia wału gietkiego z dławicy, czy moglibyście mi i innym pokazać lub poradzić jak zabrać sie do tego by prawidłowo ustalić wysokość kołków mocujacych łoże silnika?
Pozdrawiam
Adrian Malinowski


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zbyszek_Błaszczyk
Asior Nadzwyczajny



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 23:02, 03 Sty 2007    Temat postu:

Ja stosuje nastepjaca metode. Mam wykonany element symulujacy silnik klocek aluminiowy z otworami pod mocowanie (rozstawy otworow identyczne jak w silniku) z otworem, w ktory wchodzi wal.
ustawiam ten klocek w lozu z podpietym walem i testuje czy nie ma oporow przy obracaniu walu. Tak robie gdy musze zmodyfikowac mocowanie silnika np po silnej kolizji lub zmianie konstrukcji loza silnika.

Przy projektowaniu nowej lodki mozna dokladnie ustalic kat pochylenia silnika, aby wal napedowy i wal silnika byly w jednej osi. W modelach klasy hydro jest to szczegolnie latwe gdzyz kadlub ma przekroj prostokata.

Wykonam kilka zdjec i niebawem je umieszcze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Czw 0:06, 04 Sty 2007    Temat postu:

Witam,
Elwis, w sobotę będzie nowy odcinek w moim dziale "Budujemy FSR15", właśnie o interesującym Cię zagadnieniu, będą zdjęcia, jeśli będziesz miał czas zerknij tam, zapraszam.
Pozdrowienia S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adrian
Buczek



Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 11:26, 04 Sty 2007    Temat postu:

Ok

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WHITE&RED
Guru



Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 2093
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sompolno

PostWysłany: Nie 16:53, 07 Sty 2007    Temat postu:

Adrianku,
mam obawy że za tydzień również Cię zawiodę, a nie chciałbym tutaj powtarzać czy wyprzedzać swoich atrykułów, więc albo zaczekasz a jeśli jest to niemożliwe to;
-wyjmij wszystko z silnika oprócz łożysk,
-teraz wytocz wał który umieścisz w nim zamiast wału korbowego z idealnie nawierconym otworem dopasowanym do średnicy wału który użyjesz w modelu,
-przykręć łoze do silnika, włóż wał do dorobionego wału w silniku,
-ustaw i unieruchom silnik w miejscu i pod takim nachyleniem gdzie uznasz to za właściwe,
-zalaminuj "łapy" łoża silnika do dna modelu,
Jeśli zaczekasz na właściwy artykuł, będziesz miał to zagadnienie troszkę bardziej rozwinięte, życzę powodzenia w budowie modelu i chwal się postępami prac przy okręciku.
Pozdrawiam S.Cz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adrian
Buczek



Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 0:14, 09 Sty 2007    Temat postu:

W porządku, sie nie pali Very Happy Bo narazie mam na "tapecie" usprawnianie MOKI-ego 15, niedługo wstawie zdjecia to zobaczycie w jakim był stanie przed rozpoczeciem prac.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FSR Polska Strona Główna -> TEAM ADRENALINE Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin